LeneXCII Skrevet 19. oktober 2024 #21 Del Skrevet 19. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er riktig at kjøp av ny mynt hos myntforretning medfører at man må betale noen prosent over spotpris, vanligvis 10-12%. I mitt tilfelle ved salg fikk jeg også spotpris + 11% over spot for mine usirkulerte mynter. Andrehånds salg for usirkulerte mynter betyr ikke mindre verdi en opprinnelig pris så lenge de ligger i forseglet tube/kapsel. Da blir fortjenesten netto verdistigning. Anonymkode: d1c44...cda Ja, men du kjøper jo en mynt (valuta) og ikke gull, så at prisen er litt over er jo ikke rart. Men det jeg sier er at mynthandlers opererer med forskjellig kurs på kjøp og salg.. Endret 19. oktober 2024 av LeneXCII 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 19. oktober 2024 #22 Del Skrevet 19. oktober 2024 LeneXCII skrev (13 timer siden): Alltid lett å være etterpåklok..😅 Men hva vil stige 264, 9000 eller 22000% de neste 10 årene..🤑 😂🤭..Send meg pm når du har funnet ut det! Jeg har et par tanker om saken da..de som produserer, selger og oppdaterer din kommende samboer og aller beste venn kan omsette noen dollar før alle har sin egen humanoide robot.. Ellers kan du jo shorte Equinor da, de bør være i skifteretten sånn rundt 2028-29.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #23 Del Skrevet 19. oktober 2024 LeneXCII skrev (5 minutter siden): Ja, men du kjøper jo en mynt (valuta) og ikke gull, så at prisen er litt over er jo ikke rart. Men det jeg sier er at mynthandlers opererer med forskjellig kurs på kjøp og salg.. Spiller ingen rolle for meg som selger. Jeg gjorde gevinst på 26.000.- på mine mynter etter knappe sju måneder, og det etter en investering på kun 82.400kr. Anonymkode: d1c44...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #24 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje jeg er i stand til å skyte tilbake? Jeg annonserer ikke hvor jeg bor og hvem jeg er heller? Faktum er at jeg har solgt etter knappe sju måneder og fått 26.000,- i gevinst skattefritt. Ingen, absolutt ingen av dine fond er i nærheten av å sitte igjen med så høy fortjeneste på så kort tid. Anonymkode: d1c44...cda Jeg skyter ikke, jeg svarer saklig. Det er du som har problemer med at folk er uenige med deg. Fint for deg at du fikk realisert gevinst. Jeg går for langsiktige investeringer i fond, hva som skjer på sju måneder er jeg ikke så interessert i. Anonymkode: 41bc8...25f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #25 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg skyter ikke, jeg svarer saklig. Det er du som har problemer med at folk er uenige med deg. Fint for deg at du fikk realisert gevinst. Jeg går for langsiktige investeringer i fond, hva som skjer på sju måneder er jeg ikke så interessert i. Anonymkode: 41bc8...25f Har et greit beløp å bruke som jeg ikke hadde før, men som du har bundet opp i langsiktig sparing. Jeg kan bruke denne gevinsten nå,- du kan ikke... Anonymkode: d1c44...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #26 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har et greit beløp å bruke som jeg ikke hadde før, men som du har bundet opp i langsiktig sparing. Jeg kan bruke denne gevinsten nå,- du kan ikke... Anonymkode: d1c44...cda Joda, jeg kan selge fond hvis jeg vil. Men det vil/må jeg ikke. Anonymkode: 41bc8...25f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #27 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Joda, jeg kan selge fond hvis jeg vil. Men det vil/må jeg ikke. Anonymkode: 41bc8...25f Men du må betale skatt når du tar ut fortjeneste? Minus opptjentenste gevinst? svar yes or no? Anonymkode: d1c44...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #28 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men du må betale skatt når du tar ut fortjeneste? Minus opptjentenste gevinst? svar yes or no? Anonymkode: d1c44...cda Selvsagt, og det vet du jo. Hva er greia di? Skal du liksom bevise at du er «smartere» enn meg? 🤷🏻♀️ Jeg investerer langsiktig, og ønsker å spre risiko. Du har valgt en annen strategi. Jeg gir blaffen i hva du gjør, for å være helt ærlig. Du fokuserer på kortsiktig gevinst og å unngå skatt. Jeg fokuserer på andre ting. Hva er problemet ditt? Anonymkode: 41bc8...25f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #29 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvsagt, og det vet du jo. Hva er greia di? Skal du liksom bevise at du er «smartere» enn meg? 🤷🏻♀️ Jeg investerer langsiktig, og ønsker å spre risiko. Du har valgt en annen strategi. Jeg gir blaffen i hva du gjør, for å være helt ærlig. Du fokuserer på kortsiktig gevinst og å unngå skatt. Jeg fokuserer på andre ting. Hva er problemet ditt? Anonymkode: 41bc8...25f Det er vel heller du som har et problem som svarer meg på denne måten? Jeg har vel aldri sagt at jeg ikke sprer risiko? Er jo nettopp det jeg gjør. Har rundt en tredel av midlene på høyrentekonto, en annen tredel i lavrisiko rentefond, og resten delt på brukskonto/edelt metall. Hva er det du får problemer med her? Er det at jeg var "smart" nok til å ta ut en skattefri gevinst? Misunnelse, er det det som er problemet? Anonymkode: d1c44...cda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 20. oktober 2024 #30 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg skyter ikke, jeg svarer saklig. Det er du som har problemer med at folk er uenige med deg. Fint for deg at du fikk realisert gevinst. Jeg går for langsiktige investeringer i fond, hva som skjer på sju måneder er jeg ikke så interessert i. Anonymkode: 41bc8...25f Indeksfond ja fond generellt har blitt en favoritt for folk med mer penger enn vett de siste årene. Enkle mennesker tror alltid framtida blir likedan som den nære fortida fordi de ikke evner se det store bildet..og for å dra det store bildet har det skjedd 1 gang før i historien at hvermannsen var så inne i aksjer og verdipapirer som nå. 1920-30... Aldri før hadde folk flest kjøpt aksjer i et sånt omfang og risikoen syntes ikke eksisterende, helt til festen kuliminerte i historiens største børskrakk høsten -29 Folk som hadde verdiene sine i aksjer den 24. oktober 1929 måtte vente i 29 år til desember 1958 før de fikk igjen pengene sine... Og det kan fort skje igjen fordi situasjonen nå er veldig lik situasjonen da... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #31 Del Skrevet 20. oktober 2024 Tått skrev (15 minutter siden): Indeksfond ja fond generellt har blitt en favoritt for folk med mer penger enn vett de siste årene. Enkle mennesker tror alltid framtida blir likedan som den nære fortida fordi de ikke evner se det store bildet..og for å dra det store bildet har det skjedd 1 gang før i historien at hvermannsen var så inne i aksjer og verdipapirer som nå. 1920-30... Aldri før hadde folk flest kjøpt aksjer i et sånt omfang og risikoen syntes ikke eksisterende, helt til festen kuliminerte i historiens største børskrakk høsten -29 Folk som hadde verdiene sine i aksjer den 24. oktober 1929 måtte vente i 29 år til desember 1958 før de fikk igjen pengene sine... Og det kan fort skje igjen fordi situasjonen nå er veldig lik situasjonen da... Det er derfor man sier man ikke skal investere penger man ikke har råd til å tape. Klart, det er jo et problem at det meste av pensjon er bundet opp i det markedet, da. Men personlig hadde jeg bare frydet meg litt om de som skal til å gå av med pensjon hadde sett pengene sine halvert.. Anonymkode: 7c496...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #32 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er derfor man sier man ikke skal investere penger man ikke har råd til å tape. Klart, det er jo et problem at det meste av pensjon er bundet opp i det markedet, da. Men personlig hadde jeg bare frydet meg litt om de som skal til å gå av med pensjon hadde sett pengene sine halvert.. Anonymkode: 7c496...d50 Av ren nysgjerrighet: Hvorfor fryder dette deg? Er mange minstepensjonister som sliter, unner du ikke folk en verdig alderdom? Anonymkode: d1c44...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 20. oktober 2024 #33 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er derfor man sier man ikke skal investere penger man ikke har råd til å tape. Klart, det er jo et problem at det meste av pensjon er bundet opp i det markedet, da. Men personlig hadde jeg bare frydet meg litt om de som skal til å gå av med pensjon hadde sett pengene sine halvert.. Anonymkode: 7c496...d50 🤔...Hvorfor i allverden ville du syntes det var greitt at mennesker som har jobbet hele livet mistet sparepengene sine?? Jeg ville syntes det var forferdelig kjipt bare.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #34 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Av ren nysgjerrighet: Hvorfor fryder dette deg? Er mange minstepensjonister som sliter, unner du ikke folk en verdig alderdom? Anonymkode: d1c44...cda Minstepensjonister får dekket pensjonen sin fullt ut av staten, og påvirkes lite av at aksjemarkedet kollapser. Utover at oljefondet ville gitt langt lavere utbetalinger. Anonymkode: 7c496...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #35 Del Skrevet 20. oktober 2024 Tått skrev (4 minutter siden): 🤔...Hvorfor i allverden ville du syntes det var greitt at mennesker som har jobbet hele livet mistet sparepengene sine?? Jeg ville syntes det var forferdelig kjipt bare.. Fordi denne generasjonen har blitt mangemillionærer av å eie sin egen bolig. Et skikkelig krakk hadde kanskje gjort at mange av de hadde mistet mye inntekt og måtte selge, noe som igjen hadde ført til reduserte priser for de som vil etablere seg. Det hadde blitt en slangs omfordeling. Anonymkode: 7c496...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #36 Del Skrevet 20. oktober 2024 Du har bevist for alle og enhver at du lider av en av landets vanligste sykdommer, MISUNNELSE. Så kan jeg fortelle at både jeg og mange med meg IKKE er eier av eget hus. Så hva har skjedd med ditt hode som tror alle oss godt voksne er mangemillionærer? Anonymkode: d1c44...cda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 20. oktober 2024 #37 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er derfor man sier man ikke skal investere penger man ikke har råd til å tape. Klart, det er jo et problem at det meste av pensjon er bundet opp i det markedet, da. Men personlig hadde jeg bare frydet meg litt om de som skal til å gå av med pensjon hadde sett pengene sine halvert.. Anonymkode: 7c496...d50 Ganske ondt å drømme om slikt. Alle i privat sektor har avtalefestet pensjon, så du ønsker altså at pensjonen skal gå til helvete? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #38 Del Skrevet 20. oktober 2024 Tått skrev (På 18.10.2024 den 23.54): En dobling på 10 år i det råeste bullmarkedet i historien er ingen sensasjon da. Det er ingen dobling. Gull holder seg flatt. Det som måles i gull halverer seg. Anonymkode: 85497...975 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå