Gå til innhold

Til dere kvinner: Hva tenker dere om menn som gråter lett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er forskjell på lettrørt og manipulerende. Matoma er jo f.eks. en som har vist at menn kan være lettrørte uten at det er noe galt med det, men om du er mer som KLM-figuren til Trond Kirkvaag som begynner å gråte hver gang han ikke får viljen sin så er det ikke fullt så sjarmerende. 

Anonymkode: 4e2e4...ed7

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei. Alle har behov for å "få ut følelser", det betyr ikke at du skal sitte og grine foran kone eller barn. Hva er det du egentlig ikke skjønner her, tenker du at du skal være rasende sint foran kone og barn også - fordi det er slik du føler det? Eller bør du ta deg en tur på trening eller i skogen og få det ut på en annen måte? Sikkert en del kvinner som kommer til å fortelle deg at det bare er å grine i vei, jeg kan garantere deg at de mister både respekt og tiltrekning for deg. Og fra mann til mann vil jeg si at jeg blir flau på dine vegne.

Anonymkode: b14ab...f5a

Mister tiltrekning? Det er ikke det jeg har opplevd. De to siste jeg datet syns det var fint at jeg turte å vise følelser. 

Anonymkode: 17114...5fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette med følelsesuttrykk kan selvfølgelig variere utrolig mye fra person til person.

At en ikke gråter betyr ikke at man ikke føler like mye som en som gråter av samme tingen.

Anonymkode: c8b3e...0fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg misliker gråt generelt fra de fleste med mindre man har grunn for det. Å gråte fordi man ser kunst eller er litt såra er usmakelig for meg.

Jeg liker ikke overlig fokus på følelser og seg selv, det blir ofte så enormt med følerier og selvsentrert i det, tilslutt kan man ikke føre en samtale. Syntes kvinner er verst i dette så om en mann jeg datet var lik, usj.

ekte følelser liker jeg. Jeg er varm, kjærlig og god, men jeg har lite tid til dyrking av mennesker som utrykker masse negativitet gjennom gråt og sutring 

Anonymkode: 363f2...57f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mister tiltrekning? Det er ikke det jeg har opplevd. De to siste jeg datet syns det var fint at jeg turte å vise følelser. 

Anonymkode: 17114...5fe

Mister tiltrekning, ja. Det er det kvinner gjør når en mann griner. Hvordan gikk det med de to du datet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Menn som viser følelser, får tommel opp fra meg. 

K36

Anonymkode: 478fe...69a

Menn gråter ikke. 

Anonymkode: f15a9...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er gift med en følsom mann, sett ham gråte mange ganger. Lett å kommunisere, vet alltid hvor jeg har ham. Min x var... Konstipert på det punktet. Vanskelig kommunikasjon.

Alltid vært tydelig med min mann, og forsåvidt min X, at jeg ikke tenker på det som negativt eller umaskulint. Heller det motsatte. Blir litt som menn som ikke tør å holde ei dameveske mens hun knyter skoa. 

Litt OT; min mann pleide å kalle meg witch da jeg ertet eller bøllet med ham, og jeg sa at en dag kaller du meg bitch med et uhell(vi snakker på engelsk). Den dagen kom, jeg begynte å le, men han ble så lei seg jeg måtte i trøstinga 😂♥️

Anonymkode: 08ca8...fd3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er man en skikkelig mann selv om man gråter lett og/eller er lettrørt. Jeg både gråter lett selv og er lettrørt. Mannen min er overhodet ikke det, som også er frusterende. Men han er dessverre innprentet at menn ikke skal vise følelser eller gråte. Heldigvis er han ellers god til å vise følelser, men gråting er vanskelig.

Jeg tenker det er forskjell på gråting og gråting. Jeg er lettrørt og gråter lett, f.eks gråter jeg når jeg blir sint. Som er fryktelig irriterende! Jeg HATER å gråte i slike sammenhenger. Eksen til mannen brukte derimot tårer til å manipulere, og det er jo selvfølgelig aldri greit. Hun rullet rundt på gulvet og gråt og virkelig utnyttet grtåen. Det har jeg aldri gjort, mine tårer kommer enten jeg vil det eller ikke, og går gjerne ut av rommet hvis jeg kan (jeg vil ikke vise at jeg gråter). Jeg hater akkurat den biten. Så personlig skulle jeg ønske jeg kunne oppleve noe midt i mellom.

Uansett, for min del er det helt greit med en mann som gråter lett, men det kommer jo veldig an på hvorvidt det er tårer som brukes for å manipulere, eller om det er ufrivillig, noe som bare kommer helt naturlig, uten at man egentlig kanskje vil det selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei. Alle har behov for å "få ut følelser", det betyr ikke at du skal sitte og grine foran kone eller barn. Hva er det du egentlig ikke skjønner her, tenker du at du skal være rasende sint foran kone og barn også - fordi det er slik du føler det? Eller bør du ta deg en tur på trening eller i skogen og få det ut på en annen måte? Sikkert en del kvinner som kommer til å fortelle deg at det bare er å grine i vei, jeg kan garantere deg at de mister både respekt og tiltrekning for deg. Og fra mann til mann vil jeg si at jeg blir flau på dine vegne.

Dette er 100% riktig.

En mann som griner er ikke akkurat turn-on.

Anonymkode: 7f3b1...559

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være ærlig og si si at det takler jeg ikke. Jeg begynte mitt voksenliv i forhold med covert narsissist, som brukte tårer som manipulasjon. Det er et veldig sterkt virkemiddel at en voksen mann gråter. 

Virket ikke den strategien kunne han bare skru tårekrana av, og hoppe direkte til neste strategi, men det skjønte jeg ikke før jeg var blitt manipulert av dette noen år. 

Jeg har ikke sansen for at kvinner gråter stadig heller. Det gjør ting fryktelig vanskelig at en person stadig gjør konstruktiv dialog umulig fordi vedkommende istedenfor å prate gråter. Da kommer man liksom ingen vei med dialog. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der det er normale omstendigheter er det ok og normalt å vise følelser. 

men datet en mann som gråt flere ganger i uken og gjemte seg i offerrollen.. der er ikke ok og belastende uansett hvilket kjønn.. 

han gjemte seg bak «at menn måtte få vise følelser også»

Anonymkode: b4ed4...c3b

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Klart kan det være sutring, som det kan være fra kvinner også. Men terskelen for å kalle gråt fra menn som sutring er mye lavere

Anonymkode: 6e8a1...59f

Det kommer jo an på årsaken til tårene. 

På vårparten traff jeg en eldre mann som ble så rørt da vi pratet om et barn som hadde hatt det tøft, men nå har det veldig bra, at han måtte tørke noen tårer. Det var helt nydelig. Samme da min tårene til min mann rant da vi måtte si farvel til hans mor under covid, og han ikke visste når han fikk se henne igjen. 

Mennesker som gråter hver gang man er uenig om minste ting synes jeg ikke noe om, uansett kjønn, for det blir manipulerende og furtete uansett om det er ment slik eller ikke. Det må være mulig å ha en litt krevende samtale uten at noen begynner å gråte, for det ødelegger mulighet til å ha skikkelig samtale. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er fint med mennesker som tørr å vise følelser, men gjerne etter at man etablerer et slags forhold. Det kan virke rart å se en gråte f.eks på første date, uavhengig av kjønn. Da har man kanskje heller behov for støtte og omsorg fra sine nærmeste. 

Anonymkode: e8ebe...845

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er forskjell på lettrørt og manipulerende. Matoma er jo f.eks. en som har vist at menn kan være lettrørte uten at det er noe galt med det.

Jaaaaa MATOMA! ❤️ For en herlig fyr. Faren min er også lettrørt, når det gjelder oss unger spesielt, og dyr. Og jeg synes det er noe veldig utadvendt og empatisk med lettrørte mennesker som kan bli så beveget på andres vegne.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan gråte de og, uten å være i en offerrolle. Det kommer ikke an på hvordan du har det, det er hvordan du tar det....

Om en mann gråter foran meg spiller ingen rolle. Syns det er bare flott at menn kan vise følelser de og. Så er jeg veldig god på å trøste om han vil ha trøst. Det er viktig. 

Husker jeg skulle hente noen saker og ting hos min X en stund etter bruddet. Så var jeg så dum at jeg reiste alene....Så var det så vanskelig at jeg begynte å grine (tøft brudd). Så ville han gi meg en klem, og jeg tok imot. Tenkte han gjorde det for å være snill. Istedet så begynner han å klå meg på rumpa...Det var helt grusomt, og jeg fikk så vondt. Klarte heldigvis å bare snu på helen og gå.....

Dette er det siste fysiske minnet jeg har, og er det jeg sitter igjen med....Så nei jeg har det vanskelig med å stole på andre, og det er ikke rart når jeg opplever slikt.

Vil tro menn kan ha noen lignende erfaringer i forhold til latterliggjøring feks. Håper virkelig ikke det er tilfelle. Tøffe menn griner de og ❤️. Og de er ofte de sterkeste emosjonelt sett ❤️

Endret av Irak
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bare vært borti tårer som manipulasjon, og det orker jeg ikke flere ganger. Han kunne sitte i kjelleren og hylgråte som et lite barn, sånn blanding av trass-gråt og raseri om han ikke fikk viljen sin. Etterpå kom han dundrende opp trappa og skulle ta meg. 

Anonymkode: 3333e...bc7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er forskjell på lettrørt og manipulerende. Matoma er jo f.eks. en som har vist at menn kan være lettrørte uten at det er noe galt med det, men om du er mer som KLM-figuren til Trond Kirkvaag som begynner å gråte hver gang han ikke får viljen sin så er det ikke fullt så sjarmerende. 

Lava Anne skrev (53 minutter siden):

Jaaaaa MATOMA! ❤️ For en herlig fyr. Faren min er også lettrørt, når det gjelder oss unger spesielt, og dyr. Og jeg synes det er noe veldig utadvendt og empatisk med lettrørte mennesker som kan bli så beveget på andres vegne.

Matoma er kjendis.

Det et er forskjell på en hollywoodstjerne som gråter i en romantisk film og en ukjent mann som gråter. Jeg har inntrykk av at kvinner ikke innser dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Matoma er kjendis.

Det et er forskjell på en hollywoodstjerne som gråter i en romantisk film og en ukjent mann som gråter. Jeg har inntrykk av at kvinner ikke innser dette.

Hvis du legger merke til det nevner jeg altså pappa i samme slengen. Jeg hadde ikke noe som helst forhold til Matoma før jeg så ham bli rørt. Jeg ser veldig lite tv  Har ikke hørt musikken hans engang. Det eneste forholdet jeg har til ham er at jeg vet han er lettrørt av andres skjebner og blir stolt når andre lykkes. Og det er faktisk utelukkende derfor jeg har et godt inntrykk av fyren, fordi jeg synes han virker veldig sympatisk.

Hvis kvinnfolk ikke tåler at du er genuint lei deg, så er det ikke bra kvinnfolk. Da må du finne deg bedre kvinnfolk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er gift med en følsom mann, sett ham gråte mange ganger. Lett å kommunisere, vet alltid hvor jeg har ham. Min x var... Konstipert på det punktet. Vanskelig kommunikasjon.

Alltid vært tydelig med min mann, og forsåvidt min X, at jeg ikke tenker på det som negativt eller umaskulint. Heller det motsatte. Blir litt som menn som ikke tør å holde ei dameveske mens hun knyter skoa. 

Litt OT; min mann pleide å kalle meg witch da jeg ertet eller bøllet med ham, og jeg sa at en dag kaller du meg bitch med et uhell(vi snakker på engelsk). Den dagen kom, jeg begynte å le, men han ble så lei seg jeg måtte i trøstinga 😂♥️

Anonymkode: 08ca8...fd3

Hva er det man griner av når man griner "mange ganger", egentlig? Skjønner ikke helt hva slags liv man lever ettersom det dukker opp så mye som i det hele tatt er gråtverdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (20 timer siden):

Vel, jeg håper du dumpet dem. 

Ja. Slikt er ekstremt respektløst, og tyder på stor mangel på empati, så slik nekter jeg å bli behandlet 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...