Gå til innhold

Til dere kvinner: Hva tenker dere om menn som gråter lett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Arild37 skrev (1 minutt siden):

Ja. Slikt er ekstremt respektløst, og tyder på stor mangel på empati, så slik nekter jeg å bli behandlet 

Bra! Det gjør meg glad :) Finn deg noen som setter pris på deg for den du er ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kvinne som ikke takler en manns følelser, er nok en lite empatisk kvinne. Slike kvinner knyter en manns hender bak ryggen hans, og han vil være fanget i en mentaltilstand hvor det er forventet at han skal være hard og kald. En mann opplever verden også, på lik linje som kvinner. Både oppturer og nedturer, de opplever smerte og glede, akkurat som kvinner. Så finner du en kvinne som ikke takler å se deg myk og sårbar, så løp. I et sunt forhold er man sterk for hverandre, det betyr at man er sterk når den andre er svak, og at dette gjengjeldes. 
Det er full aksept for at kvinner er følsomme og myke. Menn er også dette. 
Så TS, ikke spør kvinner hva de synes om at du er en følsom mann. Forvent heller at de forstår at også menn er følsomme. 
Og til dere som henviser følsomme menn til venner og familie, dere viser dere å ikke være i stand til å være deres kjære nærmest. For hvor kan man ellers være åpen og sårbar, om ikke for sin partner?

Anonymkode: 3cbc0...508

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda til gode å se en mann gråte uten at det er gode grunner for det, og syns det er veldig rørende og fint. Å tørre å være sårbar, og la følelsene komme. Det er styrke. 

Anonymkode: 8ba7c...7c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 17.05):

Nei. Alle har behov for å "få ut følelser", det betyr ikke at du skal sitte og grine foran kone eller barn. Hva er det du egentlig ikke skjønner her, tenker du at du skal være rasende sint foran kone og barn også - fordi det er slik du føler det? Eller bør du ta deg en tur på trening eller i skogen og få det ut på en annen måte? Sikkert en del kvinner som kommer til å fortelle deg at det bare er å grine i vei, jeg kan garantere deg at de mister både respekt og tiltrekning for deg. Og fra mann til mann vil jeg si at jeg blir flau på dine vegne.

Anonymkode: b14ab...f5a

For en motbydelig ting å si. Alle mennesker har da sin fulle rett til å både ha og vise følelser. Det er naturlig.

Jeg er kvinne, og jeg har aldri opplevd å miste respekt eller tiltrekning på grunn av gråt. Det som faktisk fikk meg til å miste tiltrekning, var da typen ikke viste noe som helst følelse når vi mistet hunden vår. Jeg var knust, han oppførte seg som en følelsesløs stein, alle hans forsøk på trøst føltes kalde, det virket ikke som han forstod meg, og det vokste en vegg mellom oss. Så viste det seg at han hadde holdt inne sine følelser for å være "sterk" for meg. Da han endelig slapp dem ut, følte jeg meg nær ham igjen, som at han var varm og god og levende, og et virkelig menneske.

Og ja, jeg syns det er helt ok å vise andre følelser også, både glede og sinne, så lenge man ikke tar det til det ekstreme og oppleves som farlig og truende for dem rundt seg.

Det å tørre å kjenne på og vise sine følelser, er noe jeg ser på som en styrke, ikke en svakhet. 

En helt annen ting, er dog hvis noen - uansett alder eller kjønn - tillater seg å slippe seg ned i et hull der de konstant tenker på alt som er vondt og sårt, eller alt som gjør dem sinte og lei seg, slik at de sitter i de følelsene hele tiden og nekter å dra seg opp igjen. Eller om man er av den typen som gråter eller blir sint for hver minste ting, slik at det blir eksplosjoner gjerne flere ganger daglig. Gråter om man ikke får viljen sin, gråter om man er uenige, gråter om jakka henger seg opp i dørvrideren, gråter om de skvetter, gråter om de kommer på at gulvet skulle vært vasket.. Sånt orker jeg ikke i lengden. Men det gjelder da alle kjønn, ikke bare menn.

For all del, jeg er klar over at det finnes kvinner som får helt avsmak om de ser en mann felle en tåre. Men å si at kvinner generelt er slik, blir bare feil.

AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 11.41):

Hva er det man griner av når man griner "mange ganger", egentlig? Skjønner ikke helt hva slags liv man lever ettersom det dukker opp så mye som i det hele tatt er gråtverdig. 

Anonymkode: b14ab...f5a

Vel, for det første kan man bli rørt til tårer, på egne eller andres vegne. For eksempel ved barnefødsler, når en selv eller andre oppnår noe de har jobbet mot lenge, eller om noen man er glad i sier noen uventede fine ord eller gjør spesielt gode handlinger som man setter utrolig stor pris på der og da.

Og så går da de fleste mennesker gjennom en del triste hendelser i løpet av livet. Vennskap eller forhold som tar slutt, at familie, venner eller kjæledyr går bort, eller når man mister andre ting man har satt stor pris på, som bolig eller jobb. Eller når man snakker om eller tenker tilbake til spesielt vonde tider eller opplevelser man har hatt.

Men er klar over at tårene sitter løsere hos enkelte, og at man også kan føle seg rørt eller trist uten at det kommer tårer. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er ihvertfall sikkert...Å holde inne tårer er bare idiotisk! Å gråte er bra for sjela. Om jeg kjenner meg trist så setter jeg på musikk som får meg til å gråte, og griner ut det jeg har. Så setter jeg på noe morsomt etterpå. Å bære på følelser kan bli ekstremt tungt i lengden, men det kommer selvfølgelig an på hva slags sinnelag man har. Jeg er ikke så glad i at følelsene tar overhånd, og har valgt å ta kontroll over dem selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (2 timer siden):

En ting er ihvertfall sikkert...Å holde inne tårer er bare idiotisk! Å gråte er bra for sjela. Om jeg kjenner meg trist så setter jeg på musikk som får meg til å gråte, og griner ut det jeg har. Så setter jeg på noe morsomt etterpå. Å bære på følelser kan bli ekstremt tungt i lengden, men det kommer selvfølgelig an på hva slags sinnelag man har. Jeg er ikke så glad i at følelsene tar overhånd, og har valgt å ta kontroll over dem selv. 

Jeg gråter ofte av musikk. Det får virkelig frem følelsene i meg. Så det vil egentlig si at jeg gråter litt hver eneste dag. Jeg synes det er fint 🙂

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...