AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #41 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Litt fremmed for meg å høre at dette er så tabu. Vi er en voksen venninnegjeng i Oslo og de fleste har snakket høyt og fritt om ønsker om kjønn. På samme måte som vi snakker åpent og fritt om at vi hadde tatt abort dersom fosteret var alvorlig sykt. (Og joda vi hadde selvfølgelig elsket barnet om det viste seg å være syk, slapp helt av). En av oss fikk et tredje barn fordi hun ønsket seg en jente (hun fikk det også). En annen var ganske så åpen om at hun angret på at hun hadde fått barn (sto midt i en slitsom periode), og vi andre var ærlige og sa at de tankene hadde vi hatt også innimellom når de var babyer, men at det blir bedre. Jeg syns åpenhet bare er fint, følelser blir jo ikke borte av at man holder dem hemmelig. Anonymkode: 98542...e16 «Å tenke slik er forkastelig og du burde skamme deg» er kommentaren litt over deg. Det er den gjengse mening om dette på KG. Alle tror at du hater sønnene dine og bare drømmer om en superfeminin «minime» som du kan rolle opp🙄 Jeg drømmer ikke om det i det hele tatt. Jeg er ikke superfeminin selv (hva nå enn det er) jeg ønsker å dele opplevelsen av å gå igjennom livet som jente/kvinne. Det får jeg aldri💔 Anonymkode: 4b091...f5a 3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #42 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg for min del er svært glad for at jeg har en sønn, som nå er 14 år. Han har alltid vært en rolig og blid gutt og vi har et nært forhold. Det er faktisk veldig ofte jentene som lager mest bråk, skrik og drama, både i trassalderen og ikke minst tenårene! Jeg har fått bakoversveis av andres jenter mang en gang 🙉 Anonymkode: cc264...753 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #43 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Om du hadde fått jebte betyr ikke at hun ville hverken hatt kjoler eller strikk i håret , ikke alle barn liker det Anonymkode: da9de...888 Jeg drømte også om en jente, da jeg er veldig jentete selv. Elsker fine klær og sminke. Så for meg hvordan vi kunne dele interessen, og alt det fine hun kunne låne og etterhvert få. Det betyr jo ikke at jeg og TS ikke hadde tatt dem i mot med like mye kjærlighet, uansett hvilken form de kom i. Livet handler jo litt om å drømme. Ikke alltid gå rundt og tenke at "nei, det skjer nok ikke..." Jeg gikk jo fra den drømmen, til drøm om i det hele tatt få egne barn, uansett kjønn. Til å drømme om å adoptere. Til å innse at det ikke ble barn. Det hadde vært så deprimerende å gå gjennom tenårene og 20-årene med slike tanker. Anonymkode: aca5e...396 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #44 Del Skrevet 21. oktober 2024 Skjønner deg godt ts. Du har lov å føle det du føler. Anonymkode: cce6e...a4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #45 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Forstår deg ts. Jeg kom aldri over det. Vurderte flere ting som gender selection. Men fikk jente som nr 3. Bryr meg ikke om kjoler eller lignende. Min datter kommer til å arve alt som er igjen fra guttene også leker. Man ønsker gjerne å oppleve begge kjønn, og realiteten er at majoriteten av kvinner knytter et nært bånd til sin mor i voksen alder. En sønn er en sønn til han finner sin viv. En datter er en datter hele sitt liv. Anonymkode: ef93a...894 Jada. Derfor jeg kuttet kontakten med moren min. Hun trodde jeg var en forlengelse av henne og godtok aldri at jeg fikk kjæreste og ble en selvstendig kvinne. Var pappa jente helt til pappa døde. Det finnes nok både sønner og døtre som har nært forhold til mor. En i slekten er helt mammajente og er over 30 år. Moren er nærmeste nabo og de gjør alt sammen, ferie, reiser og ut, og ja kona hans er med på det😅 Anonymkode: 8af7a...dd6 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #46 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jada. Derfor jeg kuttet kontakten med moren min. Hun trodde jeg var en forlengelse av henne og godtok aldri at jeg fikk kjæreste og ble en selvstendig kvinne. Var pappa jente helt til pappa døde. Det finnes nok både sønner og døtre som har nært forhold til mor. En i slekten er helt mammajente og er over 30 år. Moren er nærmeste nabo og de gjør alt sammen, ferie, reiser og ut, og ja kona hans er med på det😅 Anonymkode: 8af7a...dd6 Skulle forresten stå mammagutt ikke jente🤭🤭 Anonymkode: 8af7a...dd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #47 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Blir nok slaktet her,men trenger bare litt råd og evt høre om noen er i samme situasjon. Jeg har 2 nydelige gutter,men jeg selv er veldig feminin og veldig interesert i jente ting. Mannen er ferdig med barn. Jeg blir snart 40 år så føler toget har kjørt og det gjør meg så deprimert at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ønsket om en jente er så stort at jeg sprekker innvendig. Dette er jo tabu så jeg snakker ikke med noen om dette. Flere som har hatt det slik? Hvordan fant du roen? Jeg bare sitter og håper forsatt,men ser nå at det er lite håp. Anonymkode: d89f6...690 Men kjære deg. Selv om du hadde fått en jente er det ingen garanti at hun deler dine interesser.hun kunne vært en skikkelig aktiv «guttejente». Å ønske seg jente fordi man ser for seg Gilmore Girls - blir å legge litt vel mye ansvar for egen lykke på et uskyldig lite barn. Mine jenter har aldri vært spesielt interessert i det samme som meg, og det er faktisk gutten vår som er med meg på shoppingturer i utlandet, på teater og vinkvelder i byen. Vær glad for de du har, også går du heller håpe at de får seg noen fine kjærester a slik at du kan leve «jentefantasien» din ut med dem. Anonymkode: 0fd96...48c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #48 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor dette er et tabu tema. Menn ønsker seg sønner, kvinner ønsker seg døtre (jeg generaliserer selvsagt, men likevel). Og får man "motsatt", blir man selvsagt glad for det også. Jeg har ett barn, jeg fikk en jente. Var på 4 UL og på hver UL fikk jeg beskjed om gutt. Jeg var forberedt på gutt, og jeg var selvfølgelig glad for at barnet var frisk, det var det viktigste. Da det likevel viste seg å være jente, ble jeg innmari lettet. Jeg har vært jente, jeg kan jenter. Sånn er det jo for de fleste mødre. Jeg har en venninne som har tre sønner. Hun har siden første sønn proklamert at hun er en guttemamma, og hun elsker guttene sine. Selvsagt elsker hun guttene sine. Hun er en kjempeflink mamma. Men, for to år siden fikk hun enda en baby, og hun fikk en jente. Har aldri fått så mye snaps og oppdatering på en unge før. Hun var aldri like ivrig på å vise frem guttebabyene sine som hun er med jenta. Jeg tror hun innerst inne også ønsket seg en jente, og det ble nok særlig tydelig etter gutt nr 2. Når man har det ene, ønsker man seg gjerne det andre. Det er jo ikke noe rart. Hadde jeg fått en sønn, hadde jeg hatt lyst på en datter senere. Nå viser det seg at jeg bare kunne få ett barn, nå kan jeg ikke bære frem flere, så en tanke om å få en sønn, er lagt på hylla uansett. Er innmari glad i barnet mitt, og vi har så mye til felles. Hun er virkelig en mini-me, og det kommer mer og mer frem jo eldre hun blir. Nå er hun 15 år, og hun er som snytt ut av nesen på meg. Det er noe eget ved å ha et barn som er klin lik en selv. Kan ikke forklare det bedre, men jeg skjønner hvert fall hvordan du tenker, og jeg synes det er helt innafor å tenke det. Anonymkode: fe815...75a 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #49 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Blir nok slaktet her,men trenger bare litt råd og evt høre om noen er i samme situasjon. Jeg har 2 nydelige gutter,men jeg selv er veldig feminin og veldig interesert i jente ting. Mannen er ferdig med barn. Jeg blir snart 40 år så føler toget har kjørt og det gjør meg så deprimert at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ønsket om en jente er så stort at jeg sprekker innvendig. Dette er jo tabu så jeg snakker ikke med noen om dette. Flere som har hatt det slik? Hvordan fant du roen? Jeg bare sitter og håper forsatt,men ser nå at det er lite håp. Anonymkode: d89f6...690 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg gråt masse når siste babyen heller ikke var ei jente. Elsker guttene mine, men sorgen over å aldri få en datter er der absolutt. Anonymkode: debcb...64f Jeg synes altså så inderlig synd i sønnene til sånne jævla airheads som dere. 😢 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er tabu fordi det er direkte forkastelig. Godt du skammer deg. Å være så fokusert på kjønn sier ganske mye om personen. Anonymkode: cebce...b68 Dette. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tenker du det samme om menn som ønsker seg sønner? Virker som om kvinner som ønsker seg døtre skal skamme seg, mens det er heeeelt greit at menn ønsker seg sønner. Anonymkode: eee75...7ee Det gjør jeg definitivt, ja. Menn som ønsker seg små machogutter og kvinner som ønsker seg mini-Barbier er like idiotiske i mitt hode. Anonymkode: 409d6...eb0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #50 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 12.37): Blir nok slaktet her,men trenger bare litt råd og evt høre om noen er i samme situasjon. Jeg har 2 nydelige gutter,men jeg selv er veldig feminin og veldig interesert i jente ting. Mannen er ferdig med barn. Jeg blir snart 40 år så føler toget har kjørt og det gjør meg så deprimert at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ønsket om en jente er så stort at jeg sprekker innvendig. Dette er jo tabu så jeg snakker ikke med noen om dette. Flere som har hatt det slik? Hvordan fant du roen? Jeg bare sitter og håper forsatt,men ser nå at det er lite håp. Anonymkode: d89f6...690 Jeg skal innrømme at jeg alltid syns sånne tråder er vanskelig å lese. Sånne tråder som dette gir meg inntrykk av en dame som ikke har noen venninner og skal leve ut sånne feminine drømmer gjennom barna sine på grunn av ensomhet. Mitt forslag er at du får deg venner som du kan kjøpe med og gjøre "jenteting" med. Jeg har selv vokst opp med en mor som skulle ha oss døtrene til å være "feminine" og jeg, som eldstedatteren, var langt fra det hun så for seg. Min mor var veldig flink til å uttrykke skuffelsen over hvor mye jeg ikke "rakk" opp til hennes standard. Og da jeg gikk inn i et typisk yrke for menn så fikk jeg virkelig gjennomgå for sånt skulle ikke kvinner gjøre... Anonymkode: 345f9...e2f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #51 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jada. Derfor jeg kuttet kontakten med moren min. Hun trodde jeg var en forlengelse av henne og godtok aldri at jeg fikk kjæreste og ble en selvstendig kvinne. Var pappa jente helt til pappa døde. Det finnes nok både sønner og døtre som har nært forhold til mor. En i slekten er helt mammajente og er over 30 år. Moren er nærmeste nabo og de gjør alt sammen, ferie, reiser og ut, og ja kona hans er med på det😅 Anonymkode: 8af7a...dd6 Jeg har heller ikke noe kontakt med min mor av samme grunn. Hun godtok aldri at jeg ikke var en forlengelse av henne, godtok aldri at jeg ønsket å leve mitt eget liv og prøvde hele tiden å blande seg inn i hva jeg gjorde. Jeg er datteren hennes, ikke venninnen hennes og den der kontrollen over hva som er feminint får meg til å spy. Nå må jeg si at min mor er en komplett idiot uansett. Hun stemmer politisk etter hvem hun liker som politikere, og har stemt alt fra SV til H fordi at det er en eller annen kvinnelig politiker der som hun syns er kul som står opp mot de "slemme" gutta. Min far beskriver henne som veldig "enkel". Anonymkode: 345f9...e2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #52 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg for min del er svært glad for at jeg har en sønn, som nå er 14 år. Han har alltid vært en rolig og blid gutt og vi har et nært forhold. Det er faktisk veldig ofte jentene som lager mest bråk, skrik og drama, både i trassalderen og ikke minst tenårene! Jeg har fått bakoversveis av andres jenter mang en gang 🙉 Anonymkode: cc264...753 Jeg har også en 14 år gammel sønn og skal innrømme at jeg er glad jeg slipper unna det der dramaet. 😆 Makan til kaos... Anonymkode: 345f9...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #53 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): «Å tenke slik er forkastelig og du burde skamme deg» er kommentaren litt over deg. Det er den gjengse mening om dette på KG. Alle tror at du hater sønnene dine og bare drømmer om en superfeminin «minime» som du kan rolle opp🙄 Jeg drømmer ikke om det i det hele tatt. Jeg er ikke superfeminin selv (hva nå enn det er) jeg ønsker å dele opplevelsen av å gå igjennom livet som jente/kvinne. Det får jeg aldri💔 Anonymkode: 4b091...f5a Jeg, som 12 år, opplevde allerede da massiv oppmerksomhet fra eldre menn og det ble bare verre og verre. Jeg er utrolig takknemlig for at det er noe jeg ikke trenger å ta med meg videre til en datter, men at jeg har et barn som faktisk kan slippe det og slippe å gå på gaten som ung å være redd fordi at det er kommer en ukjent person gående bak deg. Jeg gikk selv på t-banen på Grønland her i går. Det sto i en guttegjeng på 6 stykker i det ene hjørnet og skravlet - og kroppen min gikk helt panikkmodus, hvor jeg tryglet oppi hodet om at jeg bare ville gå i fred. De hadde ikke gjort noe, men opplevelsene fra ungt av sitter hardt i meg. Så på mange måter så har jeg det vanskelig for å forstå at man vil "dele opplevelsen med å være kvinne"... Anonymkode: 345f9...e2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #54 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg, som 12 år, opplevde allerede da massiv oppmerksomhet fra eldre menn og det ble bare verre og verre. Jeg er utrolig takknemlig for at det er noe jeg ikke trenger å ta med meg videre til en datter, men at jeg har et barn som faktisk kan slippe det og slippe å gå på gaten som ung å være redd fordi at det er kommer en ukjent person gående bak deg. Jeg gikk selv på t-banen på Grønland her i går. Det sto i en guttegjeng på 6 stykker i det ene hjørnet og skravlet - og kroppen min gikk helt panikkmodus, hvor jeg tryglet oppi hodet om at jeg bare ville gå i fred. De hadde ikke gjort noe, men opplevelsene fra ungt av sitter hardt i meg. Så på mange måter så har jeg det vanskelig for å forstå at man vil "dele opplevelsen med å være kvinne"... Anonymkode: 345f9...e2f For en rar ting å legge på et ufødt barn. Å gå gjennom livet som kvinne er absolutt ikke en gave, nei. Tror jeg også begynte å merke at ukjente menn fra 10-11 års alderen var ekle… Anonymkode: 86d1a...d32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #55 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men kjære deg. Selv om du hadde fått en jente er det ingen garanti at hun deler dine interesser.hun kunne vært en skikkelig aktiv «guttejente». Å ønske seg jente fordi man ser for seg Gilmore Girls - blir å legge litt vel mye ansvar for egen lykke på et uskyldig lite barn. Mine jenter har aldri vært spesielt interessert i det samme som meg, og det er faktisk gutten vår som er med meg på shoppingturer i utlandet, på teater og vinkvelder i byen. Vær glad for de du har, også går du heller håpe at de får seg noen fine kjærester a slik at du kan leve «jentefantasien» din ut med dem. Anonymkode: 0fd96...48c Tror du virkelig ikke TS blir like glad i jenta, uansett hva hun velger i livet? Man kan jo drømme, se for seg noe. Det gjør sikkert du også. Ingen grunn til å leve livet slik at du er negativ til alt som kommer til å skje de neste årene. Anonymkode: aca5e...396 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #56 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvorfor gjorde hun ikke det senest med nummer tre da, hvis det var så viktig? Anonymkode: bc061...7ae Fordi hun tok en sjanse, tenker jeg. Uten at jeg vet altså, men jeg "vet" den fjerde blir en jente. Anonymkode: 163f9...450 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #57 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du virkelig ikke TS blir like glad i jenta, uansett hva hun velger i livet? Man kan jo drømme, se for seg noe. Det gjør sikkert du også. Ingen grunn til å leve livet slik at du er negativ til alt som kommer til å skje de neste årene. Anonymkode: aca5e...396 Nå står det jo at hun ønsker seg en jente fordi at "hun er glad i feminine ting" og allerede der har man lagt seg en forestilling om at jenta skal være som henne. Og hvis man skal være glad i dem, uansett, hva de velger i livet så burde ikke kjønn spille noen rolle.. men at man får de barna man får og at de er gode mennesker. Anonymkode: 345f9...e2f 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #58 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå står det jo at hun ønsker seg en jente fordi at "hun er glad i feminine ting" og allerede der har man lagt seg en forestilling om at jenta skal være som henne. Og hvis man skal være glad i dem, uansett, hva de velger i livet så burde ikke kjønn spille noen rolle.. men at man får de barna man får og at de er gode mennesker. Anonymkode: 345f9...e2f Og jeg ønsket meg en jente, fordi jeg er glad i feminine ting. Drømte om å ha en å dele dette med, og som kunne arve det jeg har samlet opp. Viste seg at jeg ikke kunne få barn. Og da justerte drømmene seg. Er veldig lykkelig likevel. Drømte også om å gifte meg med nabogutten. Det ble en mann fra andre siden av landet, som jeg er uendelig glad i. Og jeg ønsket meg en Maine Coon (katt), endte opp med en kattunge som brått trengte et hjem, og som var elsket enormt høyt de 14 årene jeg fikk ha han hos meg. Anonymkode: aca5e...396 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #59 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg ønsket meg en jente, fordi jeg er glad i feminine ting. Drømte om å ha en å dele dette med, og som kunne arve det jeg har samlet opp. Viste seg at jeg ikke kunne få barn. Og da justerte drømmene seg. Er veldig lykkelig likevel. Drømte også om å gifte meg med nabogutten. Det ble en mann fra andre siden av landet, som jeg er uendelig glad i. Og jeg ønsket meg en Maine Coon (katt), endte opp med en kattunge som brått trengte et hjem, og som var elsket enormt høyt de 14 årene jeg fikk ha han hos meg. Anonymkode: aca5e...396 Og hvorfor er det sånn? Hvorfor legger du ting på en datter som du ikke vet om passer inn i virkeligheten? Og hvem vet hvordan du ville taklet skuffelsen med å få et barn som ikke passer inn i den fantasien du har laget deg oppi hodet? Mange blir bitre, sure.. fordi at barna ikke fyller opp de drømmene som du har bestemt at de skal. Jeg syns det er helt sinnsykt at du mener dette er normalt. 🤣 At man virkelig skal legge så mye på et barn og lage seg fantasier om at barna skal være et slags leketøy som oppfylle drømmene dine. Anonymkode: 345f9...e2f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #60 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hvorfor er det sånn? Hvorfor legger du ting på en datter som du ikke vet om passer inn i virkeligheten? Og hvem vet hvordan du ville taklet skuffelsen med å få et barn som ikke passer inn i den fantasien du har laget deg oppi hodet? Mange blir bitre, sure.. fordi at barna ikke fyller opp de drømmene som du har bestemt at de skal. Jeg syns det er helt sinnsykt at du mener dette er normalt. 🤣 At man virkelig skal legge så mye på et barn og lage seg fantasier om at barna skal være et slags leketøy som oppfylle drømmene dine. Anonymkode: 345f9...e2f Er det ikke trist å gå gjennom livet uten å ha litt drømmer og tanker om hvordan fremtiden kan bli? Hver gang du ser for deg en lykkelig pensjonstilværelse i varmen med mannen din, så tar du deg selv i å tenke at en av oss kan bli påkjørt i morgen, så slikt kan jeg ikke tenke? Anonymkode: aca5e...396 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå