AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #21 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er tabu fordi det er direkte forkastelig. Godt du skammer deg. Å være så fokusert på kjønn sier ganske mye om personen. Anonymkode: cebce...b68 Dine meninger er forkastelige Og det mener jeg som ufrivillig barnløs. Likevel kan jeg forstå at det å kjenne på en viss sorg er relativt. Og anerkjenner at TS har sine følelser. Anonymkode: aca5e...396 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 20. oktober 2024 #22 Del Skrevet 20. oktober 2024 Bare jeg som tror det er en sammenheng mellom fysisk aktivitet hos far og kjønnet på barnet? Se på Ingebrigtsenbrødrene. De har vel bare fått jenteunger mens deres egen far nesten bare fikk gutter. Se på Eirik Kristoffersen, Tor Arne Lau-Henriksen og andre elitesoldater. Nesten bare jentebarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #23 Del Skrevet 20. oktober 2024 Majer skrev (1 time siden): Bare jeg som tror det er en sammenheng mellom fysisk aktivitet hos far og kjønnet på barnet? Se på Ingebrigtsenbrødrene. De har vel bare fått jenteunger mens deres egen far nesten bare fikk gutter. Se på Eirik Kristoffersen, Tor Arne Lau-Henriksen og andre elitesoldater. Nesten bare jentebarn Forskning sier at eldre fedre får flest døtre. Samt om akten skjer en stund før eggløsning. Anonymkode: 98542...e16 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #24 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg er nesten flau for å innrømme det, men ble faktisk litt glad for at jeg fikk en jente etter å ha fått en (fantastisk) gutt. Så for meg å kle henne i søte kjoler, dra på spa og ha en liten mini-meg som jeg kunne være bestevenn med resten av livet… det ironiske er at det er sønnen min som er den «rolige», den jeg drar på cafe med og datteren min har null ro i kroppen, elsker å klatre opp-ned i klatrestativ, spille formel1-spillet med faren sin og sliter ut klær etter to måneder. Så poenget mitt er at det er slett ikke sikkert det blir sånn som du har sett for deg, at du får en liten prinsesse som oppfører seg så godt. Her er det den lille prinsessa vår som gir oss grå hår, selv om hun får oss til å le hver dag også😅 Anonymkode: 3deb4...3ed 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #25 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tør vedde en hundrelapp på at prinsesse Sofia sin neste unge blir en jente. Er 100 % sikker på at hun har valgt kjønn og at hennes fjerde barn blir en jentebaby. Anonymkode: 163f9...450 Hvorfor gjorde hun ikke det senest med nummer tre da, hvis det var så viktig? Anonymkode: bc061...7ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #26 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke om det er «tabu» å snakke høyt om, jeg synes i hvert fall det er veldig mye fokus på hvor mye bedre det er å få jenter. Da UL viste gutt for meg første gang, la jordmor til «denne gangen da!», som om jeg trengte trøst, hvilket jeg overhodet ikke gjorde. Det handler vel mer om at dette er noe utenfor vår kontroll, og at det er lite nyttig å nøre oppunder en eventuell misnøye rundt kjønn. I dagens samfunn er stadig flere blitt vant til at de har kontroll over mye, også fertilitet, mens dette er det siste store som vi er helt prisgitt naturen. Man må egentlig slå seg til ro med at man får de barna man får, og noen er ment til å bli en guttemamma (eller jentemamma). Noen er vel også litt redde for at vi når et punkt der det blir alvorlig diskutert å kunne velge kjønn. Vi vil jo helst ikke dit, men dersom det blir FOR allment akseptert å være ulykkelig grunnet kjønn, så blir det kanskje noe som reises i Bioteknologirådet. Jeg er helt med på det du føler - jeg tror nok det vil gi seg med tiden, når mulighetsvinduet lukker seg. Litt som for de uten barn overhodet, som ofte innfinner seg med livet slik de er, når fertiliteten er over. Anonymkode: 9fc8b...e88 Jeg er enig i det meste av det du skriver, men ikke det uthevede. Det er da helt tilfeldig hvilket kjønn man får, om man bare får barn av ett kjønn betyr det da ikke at noen høyere makt har bestemt det! Anonymkode: eee75...7ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #27 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg har troa på ha samleie flere dager før eggløsning for jente og på dagen med gutt. Surt miljø i skjeden liker også jente sæd. Anonymkode: d89f6...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 20. oktober 2024 #28 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Du rekker et barn til. Man kan også få hjelp til å velge kjønn i utlandet. Ikke noe for meg, men du lever bare en gang og må avgjøre selv hvor viktig dette er for din lykke. Jeg dømmer ingen, ønsket meg jente før jeg i det hele tatt hadde fått barn. Var heldig å fikk jente først. Neste ble en gutt og det var like stas. Han er både roligere og mer lik meg i personlighet faktisk. Ikke la noen her inne få deg til å skamme deg. Anonymkode: 98542...e16 Mannen er ferdig med barn, så det er ikke sikkert hun rekker å finne en ny mann som vil ha barn med henne. (Ikke sikkert det er ønskelig heller, når det kommer til stykket?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #29 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Blir nok slaktet her,men trenger bare litt råd og evt høre om noen er i samme situasjon. Jeg har 2 nydelige gutter,men jeg selv er veldig feminin og veldig interesert i jente ting. Mannen er ferdig med barn. Jeg blir snart 40 år så føler toget har kjørt og det gjør meg så deprimert at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Ønsket om en jente er så stort at jeg sprekker innvendig. Dette er jo tabu så jeg snakker ikke med noen om dette. Flere som har hatt det slik? Hvordan fant du roen? Jeg bare sitter og håper forsatt,men ser nå at det er lite håp. Anonymkode: d89f6...690 Om du hadde fått jebte betyr ikke at hun ville hverken hatt kjoler eller strikk i håret , ikke alle barn liker det Anonymkode: da9de...888 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #30 Del Skrevet 20. oktober 2024 Majer skrev (3 timer siden): Bare jeg som tror det er en sammenheng mellom fysisk aktivitet hos far og kjønnet på barnet? Se på Ingebrigtsenbrødrene. De har vel bare fått jenteunger mens deres egen far nesten bare fikk gutter. Se på Eirik Kristoffersen, Tor Arne Lau-Henriksen og andre elitesoldater. Nesten bare jentebarn Merkelig tankegang Anonymkode: da9de...888 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #31 Del Skrevet 20. oktober 2024 Forstår deg ts. Jeg kom aldri over det. Vurderte flere ting som gender selection. Men fikk jente som nr 3. Bryr meg ikke om kjoler eller lignende. Min datter kommer til å arve alt som er igjen fra guttene også leker. Man ønsker gjerne å oppleve begge kjønn, og realiteten er at majoriteten av kvinner knytter et nært bånd til sin mor i voksen alder. En sønn er en sønn til han finner sin viv. En datter er en datter hele sitt liv. Anonymkode: ef93a...894 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #32 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): . En sønn er en sønn til han finner sin viv. En datter er en datter hele sitt liv. Anonymkode: ef93a...894 Men altså… det er jo bullshit. TS, hva med å få psykologhjelp hvis dette er et så stort problem for deg? Det er viktig at det ikke kommer mellom deg og mannen din, at du begynner å klandre ham for ikke å ønske flere barn. Og hvis du skulle få klarsignal for nummer tre, er det viktig at det faktisk er grei for deg hvis det blir en gutt. Det er ikke rettferdig mot en evt gutt nummer tre at du går rundt og skulle ønske at det var en jente. Jeg har tre gutter. Vi fikk ikke barn nummer tre fordi vi ønsket en jente, men fordi vi ønsket tre barn. Heldigvis. Vel, det ble en gutt - med en autismespekterdiagnose. Kjønn er så utrolig lite viktig. Jeg hadde aldri byttet bort gutten min mot en jente, men jeg skulle så gjerne byttet bort den diagnosen som vil gjøre livet hans vanskelig. Hver gang man får et barn, er det en slags russisk rulett. Du vet ikke hva som kommer neste gang. Kjønn er ikke viktig. Anonymkode: cb4b5...6ff 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #33 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Forstår deg ts. Jeg kom aldri over det. Vurderte flere ting som gender selection. Men fikk jente som nr 3. Bryr meg ikke om kjoler eller lignende. Min datter kommer til å arve alt som er igjen fra guttene også leker. Man ønsker gjerne å oppleve begge kjønn, og realiteten er at majoriteten av kvinner knytter et nært bånd til sin mor i voksen alder. En sønn er en sønn til han finner sin viv. En datter er en datter hele sitt liv. Anonymkode: ef93a...894 Akuratt slik jeg tenker. Når de blir voksene vil de bli mindre og mindre knyttet til meg. Anonymkode: d89f6...690 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #34 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg trodde jeg bare kom til å få gutter, men fikk bare jenter. Men plutselig viste ene barnet seg å være trans så har på sett og vis fått en sønn nå 😅 Anonymkode: 9b164...128 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #35 Del Skrevet 20. oktober 2024 Æææsj, synes det er en uting med alle dere damer som ikke er fornøyd med bare guttene deres. Får en vond smak i munnen og blir litt flau av folk som klarer å hause dette opp til et problem. Har to flotte gutter selv og har aldri problematisert hvilket kjønn de er. De er barna mine, kjønn er underordnet. Anonymkode: d1904...d59 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catnip Skrevet 20. oktober 2024 #36 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Forstår deg ts. Jeg kom aldri over det. Vurderte flere ting som gender selection. Men fikk jente som nr 3. Bryr meg ikke om kjoler eller lignende. Min datter kommer til å arve alt som er igjen fra guttene også leker. Man ønsker gjerne å oppleve begge kjønn, og realiteten er at majoriteten av kvinner knytter et nært bånd til sin mor i voksen alder. En sønn er en sønn til han finner sin viv. En datter er en datter hele sitt liv. Anonymkode: ef93a...894 Jesus Kristus, er folk sånn i virkeligheten? 😩😩 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #37 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Æææsj, synes det er en uting med alle dere damer som ikke er fornøyd med bare guttene deres. Får en vond smak i munnen og blir litt flau av folk som klarer å hause dette opp til et problem. Har to flotte gutter selv og har aldri problematisert hvilket kjønn de er. De er barna mine, kjønn er underordnet. Anonymkode: d1904...d59 Tenker du det samme om menn som ønsker seg sønner? Virker som om kvinner som ønsker seg døtre skal skamme seg, mens det er heeeelt greit at menn ønsker seg sønner. Anonymkode: eee75...7ee 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #38 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker du det samme om menn som ønsker seg sønner? Virker som om kvinner som ønsker seg døtre skal skamme seg, mens det er heeeelt greit at menn ønsker seg sønner. Anonymkode: eee75...7ee Min oppfatning er motsatt. Det er nå «greit» å ønske seg jente - de er rolige, aldri aggressive eller voldelige, gjør det bedre på skolen, sitter pent på stolen, er søte og aldri bøllete, OG de kan gjøre alt menn kan gjøre - helst bedre, opp og frem og så videre. Det er blitt helt skamløst akseptert å hylle kvinner i kraft av sitt kjønn, på en måte som man nå fordømmer menn for å gjøre. Anonymkode: 9fc8b...e88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #39 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min oppfatning er motsatt. Det er nå «greit» å ønske seg jente - de er rolige, aldri aggressive eller voldelige, gjør det bedre på skolen, sitter pent på stolen, er søte og aldri bøllete, OG de kan gjøre alt menn kan gjøre - helst bedre, opp og frem og så videre. Det er blitt helt skamløst akseptert å hylle kvinner i kraft av sitt kjønn, på en måte som man nå fordømmer menn for å gjøre. Anonymkode: 9fc8b...e88 Det er ikke min oppfatning i det hele tatt. Hver gang en kvinne ymter frampå at hun ønsker seg en datter, blir hun sablet ned av mammapolitiet/moralens voktere, både på nett og ute blant folk. Mens menn forteller at de ønsker seg sønner uten skam, og møter bare forståelse. Anonymkode: eee75...7ee 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #40 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenker du det samme om menn som ønsker seg sønner? Virker som om kvinner som ønsker seg døtre skal skamme seg, mens det er heeeelt greit at menn ønsker seg sønner. Anonymkode: eee75...7ee Ja, absolutt! Barna deres er mennesker, folkens. Mennesker med egne personligheter og egenskaper, ikke et tilbehør eller kompanjong til mor eller far! Anonymkode: d1904...d59 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå