Gå til innhold

I år blir det julegaver fra Temu

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hateridioter skrev (2 minutter siden):

Fra nettsiden:

Screenshot_20241023_132817_Chrome.thumb.jpg.eb46dc4018f61967aef6ac1deb9dabf5.jpg

Ok, takk. 

Men blir ikke dette det samme som at hm og ikea f.eks er svenske butikker? Tgr og normal er danske? I denne tråden så argumenterer man vel med at varer som er å finne i disse butikkene skal være trygge, siden de er å finne på det norske markedet? Så sånn sett så burde jo denne julegenser butikken som da er danskeid kvalifisere til å anses som akkurat like trygg som de overnevnte butikkene? 

Anonymkode: 47934...5f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok, takk. 

Men blir ikke dette det samme som at hm og ikea f.eks er svenske butikker? Tgr og normal er danske? I denne tråden så argumenterer man vel med at varer som er å finne i disse butikkene skal være trygge, siden de er å finne på det norske markedet? Så sånn sett så burde jo denne julegenser butikken som da er danskeid kvalifisere til å anses som akkurat like trygg som de overnevnte butikkene? 

Den er antagelig trygg og det er godt mulig at det er de samme sokkene som selges hos Temu. Det kan også være at disse gutta har utviklet designet på sokkene og at sokkene på Temu er en kopi. Kanskje de har fått lov og kanskje de er i samme materiale som originalen for alt jeg vet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Her har du helt identisk vare fra norsk butikk og temu.

https://jule-genser.no/products/comfy-julesok-1

Screenshot_20241022_230107_Temu.thumb.jpg.e4d83319aca3d48db4c4facfacbe6e6e.jpg

Eh, det der ser ikke ut som en seriøs norsk butikk. Ser mer ut som dropshipping fra Kina. Mange av dem der ute. Det er ikke slike butikker folk snakker om.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (46 minutter siden):

Eh, det der ser ikke ut som en seriøs norsk butikk. Ser mer ut som dropshipping fra Kina. Mange av dem der ute. Det er ikke slike butikker folk snakker om.

Nå har det blitt skrevet lengre opp at denne butikken er opprinnelig dansk, men den har altså et lager i Tvetenveien i Oslo. I tillegg så kjører de pop up butikker på kjøpesentre i Norge i adventstiden. Når en del av problemstillingene i denne tråden handler om at man er utsatt for giftige varer ved å handle på temu og er trygg hvis man handler i Norge, Så mener jeg at denne butikken kvalifiserer til å være akkurat like "Norsk" og trygg som hm, normal, clas ohlson og ikea. Så ved å selge samme vare som på temu så bevises det at, enten så selges det varer i  butikker vi har her i landet som også selges på temu. Eller så er ikke de varene som selges i våre "trygge" butikker så safe å kjøpe som folk tror. Så kan du selv velge hva du tror på.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de som handler på Temu (minus all den farlige platsten) - er de som sparer miljøet for mest, også. Da man kanskje ikke har råd til å "fråtse" slik andre kanskje gjør i leker og all verden...

Og flyreiser m.m. feks.

Endret av Déjà vu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 19.43):

Nå har det blitt skrevet lengre opp at denne butikken er opprinnelig dansk, men den har altså et lager i Tvetenveien i Oslo. I tillegg så kjører de pop up butikker på kjøpesentre i Norge i adventstiden. Når en del av problemstillingene i denne tråden handler om at man er utsatt for giftige varer ved å handle på temu og er trygg hvis man handler i Norge, Så mener jeg at denne butikken kvalifiserer til å være akkurat like "Norsk" og trygg som hm, normal, clas ohlson og ikea. Så ved å selge samme vare som på temu så bevises det at, enten så selges det varer i  butikker vi har her i landet som også selges på temu. Eller så er ikke de varene som selges i våre "trygge" butikker så safe å kjøpe som folk tror. Så kan du selv velge hva du tror på.

De ser ut til å selge via dropshipping, som gjør at de ikke er seriøse i mine øyne. Da får man nettopp de samme produktene som på Temu.

De fleste seriøse norske butikker holder ikke på slik.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (På 27.10.2024 den 18.45):

De ser ut til å selge via dropshipping, som gjør at de ikke er seriøse i mine øyne. Da får man nettopp de samme produktene som på Temu.

De fleste seriøse norske butikker holder ikke på slik.

Mitt poeng var dette med giftstoffer. Folk sitter jo her inne å hardnakket mener at hvis man kjøper varer på norsk jord, så er man garantert at de er trygge. Siden vi har så strenge regler for hva som kan selges her, og alt man kjøper er CE merket, så forekommer det ikke slikt "farlig" dritt her til lands. Men, dette beviser jo at det gjør det. Eller så beviser det at varene fra temu ikke er så farlig likevel. Når det kommer til dropshipping og dårlige arbeidsforhold for selgere på platformen, så sier jeg ikke at det nødvendigvis er feil. Men, det har altså ikke noen ting å gjøre med ryktene om kreftfarlige produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å lese alt som er skrevet her, men jeg bryr meg ikke noe om hvor gaven er kjøpt. Ikke sjekker jeg det heller. Giver har tenkt nok på meg til å gi meg en gave, og det er jeg takknemlig for❤️

Anonymkode: 150d5...f71

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mitt poeng var dette med giftstoffer. Folk sitter jo her inne å hardnakket mener at hvis man kjøper varer på norsk jord, så er man garantert at de er trygge. Siden vi har så strenge regler for hva som kan selges her, og alt man kjøper er CE merket, så forekommer det ikke slikt "farlig" dritt her til lands. Men, dette beviser jo at det gjør det. Eller så beviser det at varene fra temu ikke er så farlig likevel. Når det kommer til dropshipping og dårlige arbeidsforhold for selgere på platformen, så sier jeg ikke at det nødvendigvis er feil. Men, det har altså ikke noen ting å gjøre med ryktene om kreftfarlige produkter.

Nei, ingen har påstått at man er garantert trygge, men det er et faktum at man er mye tryggere.

Og nei, dette gjelder ikke jallabutikker som bare driver med dropshipping. Vi snakker da om seriøse norske butikker.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så til spørsmålet: hvem gir dette i gave??? Og!  Hvem vil ha sånn?

Anonymkode: 7e09b...94b

Folk liker forskjellige ting vet du.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 9.44):

Jeg for min del vil heller ha konfrekt fra dagligvarebutikken til 90 kr i julegave enn sokker eller enda et krus fra Temu.

Anonymkode: a26d9...576

Lurer på om du har sett prisene i det siste, der normalprisen for en vanlig 200-grams sjokoladeplate fra Freia begynner å nærme seg 60 kroner på Coop og femtilappen på REMA. Et grovbrød på Coop Mega koster nå over 50 kroner.

Så hvis du tror at du får kjøpt en konfekteske til 90 kroner, må du nok gange dette både én og to ganger - for 300 kroner får man kanskje kjøpt en liten eske konfekt; julekalenderen fra Haribo har til sammenligning en kilopris på 730 kroner.

Anonymkode: 7ffd7...9bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Lurer på om du har sett prisene i det siste, der normalprisen for en vanlig 200-grams sjokoladeplate fra Freia begynner å nærme seg 60 kroner på Coop og femtilappen på REMA. Et grovbrød på Coop Mega koster nå over 50 kroner.

Så hvis du tror at du får kjøpt en konfekteske til 90 kroner, må du nok gange dette både én og to ganger - for 300 kroner får man kanskje kjøpt en liten eske konfekt; julekalenderen fra Haribo har til sammenligning en kilopris på 730 kroner.

Anonymkode: 7ffd7...9bf

I tiden før jul kjører de alltid kampanjer på sjokoladeplater og helt sikkert også konfekt, så hvis man venter til det så får man alltids tak i noe rimeligere.

Anonymkode: 09b00...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sparer til hus, så jeg har ikke råd til å spleise millionlønninger til sjef 1 og sjef 2 i norske bedrifter bare fordi jeg skal kjøpe lokalt. Dessuten er kvalitet innenfor og utvalget bedre når man bestiller direkte fra kina. Gratis frakt fra andre siden av verden, men skal noen sende ett lite brev fra nabokommunen her i landet så koster det alstå. Nei takk.

Anonymkode: e816d...175

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.10.2024 den 8.21):

Så til spørsmålet: hvem gir dette i gave??? Og!  Hvem vil ha sånn?

Det er mange det. Godt å få varme sokker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (7 timer siden):

Det er mange det. Godt å få varme sokker.

Syntetisk drit er ikke varmt over tid.

De som handler på temu bidrar til at mange norske bedrifter sliter. Blomsterhandlere som mestergrønn har fått økt transportprisene pga temu tar opp så mye plass, så varer/blomster blir dyrere til jul. Dere som tror dere gjør et kupp, et idioter, dere gjør bare andre varer dyrere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Syntetisk drit er ikke varmt over tid.

De som handler på temu bidrar til at mange norske bedrifter sliter. Blomsterhandlere som mestergrønn har fått økt transportprisene pga temu tar opp så mye plass, så varer/blomster blir dyrere til jul. Dere som tror dere gjør et kupp, et idioter, dere gjør bare andre varer dyrere. 

Norske butikker har et elendig utvalg og ja, slike sokker holder meg varm på beina. At de ikke varmer deg, er ditt problem. Jeg elsker slike sokker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (13 timer siden):

Norske butikker har et elendig utvalg og ja, slike sokker holder meg varm på beina. At de ikke varmer deg, er ditt problem. Jeg elsker slike sokker.

Slike sokker finnes over alt, fulle av mikroplast. Ullsokker av god kvalitet er mer miljøvennlig og varme. At du ikke evner å finne sokker i Norge, sier mest om deg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slike sokker finnes over alt, fulle av mikroplast. Ullsokker av god kvalitet er mer miljøvennlig og varme. At du ikke evner å finne sokker i Norge, sier mest om deg.

Jeg blåser i om ting er miljøvennlig eller ikke. Slike sokker holder meg varm på beina. Ull blir for tynt og slites fort ut.

Jeg har kjøpt liknende sokker til barn og barnebarn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 13.22):

Temu Vs "norsk" nettbutikk 

IMG_20241020_131821.thumb.jpg.408af4f34eec033974c02f221f6afd2f.jpgIMG_20241020_131849.thumb.jpg.a927b49ec3a0c5dbc7767506acfc9d05.jpg

Anonymkode: 6d39c...3b2

Du vet at Temu legger ut bilder som ikke tilsvarer produktene de selger? Du må sammenligne et faktisk mottatt produkt fra Temu med et produkt du kjøper i Norge. 

Aner ikke om det gjelder denne varen eller ikke, men det er bare å søke «what I bought vs what I got”.

Anonymkode: 70dd1...b24

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...