Gå til innhold

I år blir det julegaver fra Temu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man må jo velge ut hva man kjøper hos Temu . Har kjøpt mye forskjellig av klær og "ting". Alt utenom en kjole har vært av god kvalitet . Vasker klærne før vi tar dem i bruk. Men det gjør jeg med klær kjøpt i Norge og. Lar være å kjøpe sminke, kremer o.l. i tilfelle det skulle være ukjente stoffer i slikt , og disse da vil bli brukt rett på kroppen og kan tas opp. Spesielt siden det ikke alltid er forståelig innholdsfortegnelse med. Forstår ikke hvorfor man tror kineserne er ute etter å masseforgifte  både egne og andres lands kjøpere. Det gir ikke mening. Angående barnearbeid/underbetalt arbeid, så er det jo rimelig kjent etterhvert at kjeder som f.eksvH&M bruker dette. Å gi sjokolade og vin i stedet for ræl fra Temu, som noen skriver, er vel like giftig som Temu ting. For det første , hvordan vet noen at det man får er fra Temu ?Det står jo ikke stemplet på? Og hva er sunt med sjokolade og vin? Det er potensielt like , om ikke mer ødeleggende enn et badehåndkle fra Temu. Personlig synes jeg sjokolade og vin er det tristeste jeg kan få. Det vitner om nødløsninger fordi man ikke gidder bruke tid og tanke for hva som kunne gledet mottakeren. Det er totalt upersonlig. Hos meg går dessverre sjokolade som regel i søpla etter noen år i kjøleskapet. Usunt og fetende, og jeg synes ikke det smaker spesielt godt heller . Vin omtrent det samme . Kaster den ikke, men håper jeg får lagrings viner for de blir adskillige år før de kanskje åpnes.

Anonymkode: 18d91...558

Klærne kan dessverre ha giftstoffer i seg, og da hjelper det ikke at du vasker det før bruk. Du bruker klær rett på huden, og giftstoffene tas opp. Det er bevist at dette gjelder for klær som kjøpes på for eksempel Temu. 

Det er en grunn til at det finnes klær (og andre tekstiler som håndduker, sengetøy etc) som er GOTS og Øko-tex og bluesign-sertifiserte.

Jeg synes bare det er veldig synd og trist at folk mangler kunnskap på dette området, og at det føret til at de skader kroppen sin og barna sin kropp når det kan unngås ved å velge produkter med disse sertifiseringene. :( 

Jeg velger utelukkende tekstiler med disse sertifiseringene.

Anonymkode: 55af8...620

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Artig. Jeg har lagt ut enkelte ting fra Temu (og før Ali) på Finn opp gjennom. Alt fra sjal, til toalettmappe (har noen ganger opplevd at de sender dobbelt med feil). Fine serviettringer i glass. Lekeklosser med magneter som ikke var så populære. 

Merkelig hvor mye mer folk er villig til å betale for ting på Finn, enn om de kjøper det rett fra fabrikk. 

Anonymkode: c9d69...99b

Jeg har nok peiling på ting til at jeg ikke kjøper slikt tull. I tillegg, når jeg kjøper noe fra ulike merker så vet jeg hvordan merket, og gjerne også oroginaltingen ser ut. Det er vel en av fordelene med å ha jobbet med stoffer og klær i mange år, siden jeg var barn.

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor kjøpe dyre plastleker på Lekeakademiet, når du får treleker billigere på Temu 

IMG_20241020_144127.thumb.jpg.b66a9e07f81e0cda8a8283b468815a5d.jpgIMG_20241020_144153.thumb.jpg.32fb15032520429dae059f3cf860e104.jpg

Anonymkode: 6d39c...3b2

Fordi du har ingen garanti hva innholdet er i for eksempel malingen som er brukt i disse produktene. Derfor kjøper man sertifiserte leker også. 

Anonymkode: 55af8...620

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handler jeg ikke julegaver eller på Temu, men basert på denne tråden hadde jeg nok lagt handelen til Temu bare for gøy! 

Anonymkode: d80d1...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå handler jeg ikke julegaver eller på Temu, men basert på denne tråden hadde jeg nok lagt handelen til Temu bare for gøy! 

Anonymkode: d80d1...b71

Giftige varer er morsomt! Tenk om nevø og niese får allergi, kreft eller blir sterile. Hahaha. Kjempegøy. Eller blander du litt nå og at det egentlig er trolling du synes er morsomt.

Anonymkode: 6ca37...5e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Klærne kan dessverre ha giftstoffer i seg, og da hjelper det ikke at du vasker det før bruk. Du bruker klær rett på huden, og giftstoffene tas opp. Det er bevist at dette gjelder for klær som kjøpes på for eksempel Temu. 

Det er en grunn til at det finnes klær (og andre tekstiler som håndduker, sengetøy etc) som er GOTS og Øko-tex og bluesign-sertifiserte.

Jeg synes bare det er veldig synd og trist at folk mangler kunnskap på dette området, og at det føret til at de skader kroppen sin og barna sin kropp når det kan unngås ved å velge produkter med disse sertifiseringene. :( 

Jeg velger utelukkende tekstiler med disse sertifiseringene.

Anonymkode: 55af8...620

Joda, men vask fjerner de fleste giftstoffer og farge. Nå har jeg klær fra såkalt dyre og eksklusive butikker i Norge, og kjente dyre merker, som avgir farge vask etter vask etter vask. Da kan man spørre seg hva innholdet er i fargen og kvaliteten på et spinndyrt plagg.

Anonymkode: 18d91...558

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Joda, men vask fjerner de fleste giftstoffer og farge. Nå har jeg klær fra såkalt dyre og eksklusive butikker i Norge, og kjente dyre merker, som avgir farge vask etter vask etter vask. Da kan man spørre seg hva innholdet er i fargen og kvaliteten på et spinndyrt plagg.

Anonymkode: 18d91...558

Har du kilder på at giftstoffer fjernes etter en runde i vaskemaskin?

 

Det hjelper ikke at du kjøper et plagg til fra kjente og dyre merker hvis merkene ikke har de sertifiseringene jeg nevnte. Det trenger heller ikke være dyre merker som har disse sertifiseringene. 

Anonymkode: 55af8...620

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (35 minutter siden):

Jeg har nok peiling på ting til at jeg ikke kjøper slikt tull. I tillegg, når jeg kjøper noe fra ulike merker så vet jeg hvordan merket, og gjerne også oroginaltingen ser ut. Det er vel en av fordelene med å ha jobbet med stoffer og klær i mange år, siden jeg var barn.

Hva har du kjøpt, da? 

Anonymkode: c9d69...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor kjøpe dyre plastleker på Lekeakademiet, når du får treleker billigere på Temu 

IMG_20241020_144127.thumb.jpg.b66a9e07f81e0cda8a8283b468815a5d.jpgIMG_20241020_144153.thumb.jpg.32fb15032520429dae059f3cf860e104.jpg

Anonymkode: 6d39c...3b2

Fordi at man ikke kan være sikker på om malingen som brukes på produktet fra Temu ikke inneholder bly eller andre farlige kjemikalier, dette er jo spesielt viktig når det gjelder for barn som er i den alderen at de skal bite og smake på alt som er.

Men det er vel ikke så farlig med litt blyforgiftning eller hormonforandringer så lenge det er billig BILLIG BILLIG!! 🤩

Anonymkode: 996cb...0ba

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi at man ikke kan være sikker på om malingen som brukes på produktet fra Temu ikke inneholder bly eller andre farlige kjemikalier, dette er jo spesielt viktig når det gjelder for barn som er i den alderen at de skal bite og smake på alt som er.

Men det er vel ikke så farlig med litt blyforgiftning eller hormonforandringer så lenge det er billig BILLIG BILLIG!! 🤩

Anonymkode: 996cb...0ba

Dette er med all respekt reinspika tøys. Hvorfor skulle kineserne være interessert i å forgifte barneleker. For noen år siden fant de gift i morsmelkerstatning der, og sjefen for dette ble henrettet. Ikke akkurat stedet og drive med forgiftning.

Dessuten, sikker kan du ikke være uansett hvor du kjøper ting. 

Anonymkode: 6d39c...3b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde takket deg pent, men gaven hadde havna i søpla etter at du hadde gått hjem.

Anonymkode: b0f5e...6d6

Du aner jo ikke om de er fra Temu, det er akkurat det samme på Nille, Europris, Kid etc. de bruker til og med samme bilder innimellom, helt tydelig fra samme fabrikk. 

Anonymkode: 64f70...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør alle dere som svartelistet Temuvarer, når dere er i utland ? Eller reiser dere ikke, kanskje. Bruker dere ikke såpe på hotellet, spiser mat, kjøper en liten suvenir, et klesplagg, går på spa osv. Hvordan klarer dere å finne ut at varene er ok for dere? Når man altså er i et land man ellers ikke vil kjøpe varer fra. Eller et land som ikke tester produkter på samme måte som i Norge.

Anonymkode: 18d91...558

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva gjør alle dere som svartelistet Temuvarer, når dere er i utland ? Eller reiser dere ikke, kanskje. Bruker dere ikke såpe på hotellet, spiser mat, kjøper en liten suvenir, et klesplagg, går på spa osv. Hvordan klarer dere å finne ut at varene er ok for dere? Når man altså er i et land man ellers ikke vil kjøpe varer fra. Eller et land som ikke tester produkter på samme måte som i Norge.

Anonymkode: 18d91...558

Det er forskjell på hva man selv velger å kjøpe og bruke til seg selv, og hva man gir i gave til andre. 

Anonymkode: a26d9...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva gjør alle dere som svartelistet Temuvarer, når dere er i utland ? Eller reiser dere ikke, kanskje. Bruker dere ikke såpe på hotellet, spiser mat, kjøper en liten suvenir, et klesplagg, går på spa osv. Hvordan klarer dere å finne ut at varene er ok for dere? Når man altså er i et land man ellers ikke vil kjøpe varer fra. Eller et land som ikke tester produkter på samme måte som i Norge.

Anonymkode: 18d91...558

Jeg kjøper ikke billig ræl når jeg er i andre land heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hateridioter skrev (2 minutter siden):

Jeg kjøper ikke billig ræl når jeg er i andre land heller.

Men hva spiser du med, og av?

Hvilke sengetrekk ligger du i? 

Anonymkode: c9d69...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (5 timer siden):

I alle dager, hvem kjøper dette? Dette var grusomt stygt.

Nå var vel ikke det poenget. Du påstår at ting i norske nettbutikker ikke er det samme som på Temu, det stemmer ikke. 

Anonymkode: 64f70...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hateridioter skrev (1 minutt siden):

Jeg kjøper ikke billig ræl når jeg er i andre land heller.

Nei, selfølgelig ikke. Men litt vanskelig å høre deg, der du sitter på din høye hest.. Kanskje du kan komme ned til den virkelige verden. 

Anonymkode: 6d39c...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, selfølgelig ikke. Men litt vanskelig å høre deg, der du sitter på din høye hest.. Kanskje du kan komme ned til den virkelige verden. 

Anonymkode: 6d39c...3b2

Uff da, tåler du ikke at folk tar andre valg enn deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå var vel ikke det poenget. Du påstår at ting i norske nettbutikker ikke er det samme som på Temu, det stemmer ikke. 

Anonymkode: 64f70...631

Fruugo og Fyndiq er ikke norske nettbutikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sommerfugl154 skrev (4 timer siden):

Problemet er jo ikke at det er fra Kina i seg selv… problemet er manglende kontroll og sikkerhetssjekk av produktene som sendes til Norge! Norske kjeder som importerer fra Kina har strengere krav til dokumentasjon og kontroll. Alle produsenter i Kina er jo ikke «farlige».

Sier ikke at ALT fra temu og lignende butikker inneholder gift, men så lenge det ikke sjekkes eller reguleres av eu lover er sannsynligheten mye større for at de inneholder masse greier. Det produseres for bruk, kast og profitt og de som lager det bryr seg katta om ungene får kreft og hormonforstyrrelser, at menn blir sterile eller kvinner får brystkreft. For ikke å snakke om opphopning av miljøgifter/tungmetaller. De bryr seg kun om profitt og i tillegg gir fullstendig f* i klimaet eller hvilke arbeidsvilkår arbeiderne som lager produktene har. 

Nei til billig plastræl. 


og at folk er så naive at de tror det er helt samme varen bare fordi det ser likt ut. Det er superenkelt å forfalske og produsere noe eget med billigere materialer som ser «helt likt ut» uten at det faktisk er det samme. Særlig når det kommer til elektronikk og barneartikler 😥

Du er naiv ass! Norge har IKKE kontroll på alle underlevrandører som skal til for å lage et produkt. 

Anonymkode: 64f70...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...