AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #1 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg skal på backpacker-tur i noen måneder. Burde jeg si fra til bank og kredittkortselskap før jeg drar? Så de ikke begynner å lure veldig når jeg plutselig bruker minibanker i f.eks. Kambodsja, Laos og Vietnam. Anonymkode: 1d042...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 20. oktober 2024 #2 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg pleier ikke si ifra når jeg reiser til Asia i hvertfall. Å jeg har tatt ut store summer i både minibank og vanlig bank. F.eks til kjøretøy,tomt etc. Aldri hatt noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #3 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg legger igjen spor ved å bruke kortene på flysplasser. Aldri opplevd at bankene har reagert på bruk. Anonymkode: f8bed...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 20. oktober 2024 #4 Del Skrevet 20. oktober 2024 Nei, men du må opne regionsperra på kortet ditt. Det gjer du sjølv i nettbanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #5 Del Skrevet 20. oktober 2024 Stormur skrev (Akkurat nå): Nei, men du må opne regionsperra på kortet ditt. Det gjer du sjølv i nettbanken. Alle banker har ikke regionsperre på kortene. Anonymkode: f8bed...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #6 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg skal på backpacker-tur i noen måneder. Burde jeg si fra til bank og kredittkortselskap før jeg drar? Så de ikke begynner å lure veldig når jeg plutselig bruker minibanker i f.eks. Kambodsja, Laos og Vietnam. Anonymkode: 1d042...8b1 Trot du bankene har et callsenter og registrerer at folk reiser på ferie? Det skjer intet dersom du tar ut penger i utlandet. Det som derimot får alarmklokkene til å bråke i bankene er dersom det gjøres uttak på to steder langt fra hverandre samtidig Anonymkode: 07513...fcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 20. oktober 2024 #7 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle banker har ikke regionsperre på kortene. Anonymkode: f8bed...e3d Nei, men det er det lett å finne ut før du drar. Var i eit land i Asia få reiser til forrige veke, der hadde eg regionsperre på Visakortet, men ikkje på Mastercard. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå