AnonymBruker Skrevet 20. oktober #1 Del Skrevet 20. oktober tenker på fokuset det er på at vi får i oss mikroplast.... Anonymkode: d54a9...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #2 Del Skrevet 20. oktober Nja vet ikke, tenker det kanskje er litt seint å forebygge, mildt sagt, men trenger ikke å helle i meg mer. Har byttet skjærebrett fra plast til tre Anonymkode: 00c86...29e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #3 Del Skrevet 20. oktober Nei men jeg kjøper ikke nytt i plast. Anonymkode: 58265...1bb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #4 Del Skrevet 20. oktober Kommer nok til å bytte til annet materiale når skjærefjølene er modne for utskiftning. Men har ikke lest meg opp på saken, er det helsemessig eller miljømessig som er problemet? Om det er sistnevnte, er det da bedre at man bytter ut millioner skjærefjøler som allerede er produsert? Anonymkode: f8d20...2ef 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #5 Del Skrevet 20. oktober Det er ganske mye egentlig....skjærefjøler, slikkepott, skjeer, oppvaskkost, tannkost, røreboller, er melamin skadelig mon tro? Anonymkode: d54a9...008 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue7 Skrevet 20. oktober #6 Del Skrevet 20. oktober Nei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #7 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommer nok til å bytte til annet materiale når skjærefjølene er modne for utskiftning. Men har ikke lest meg opp på saken, er det helsemessig eller miljømessig som er problemet? Om det er sistnevnte, er det da bedre at man bytter ut millioner skjærefjøler som allerede er produsert? Anonymkode: f8d20...2ef Det er begge deler. DU får i deg mikroplast, noe som er helseskadelig... Anonymkode: d54a9...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 20. oktober #8 Del Skrevet 20. oktober Hva med teflon og gore-tex? Er så mye vi produserer som er farlig på den ene eller andre måten at jeg egt tenker sånn er det bare... 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. oktober #9 Del Skrevet 20. oktober Nei, jeg har brukt dette så lenge at jeg bytter ingenting. Skal jeg kjøpe noe nytt, så får jeg tenke litt på hva det skal bli, men jeg er så kjempeglad i plast av alle fargerike slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #10 Del Skrevet 20. oktober Tror dessverre skaden allerede er skjedd. Ganske interessant egentlig dette med mirkoplast i kroppen. Det er forsket altfor lite på det, men dersom kreft og mikroplast faktisk henger sammen, kan det jo bidra til å forklare den store økningen av krefttilfeller i moderne tid. Anonymkode: f0d17...bff 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #11 Del Skrevet 20. oktober Det holder med en tråd om dette, Ts. Anonymkode: f798d...c69 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 20. oktober #12 Del Skrevet 20. oktober Vi har byttet ut alt av teflonpanner når vi måtte bytte ut disse. Har stort sett byttet ut de fleste stekeredskaper til tre og stål, men et godt redskap for steking av egg og pannekaker har jeg ikke funnet. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 20. oktober #13 Del Skrevet 20. oktober Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. oktober #14 Del Skrevet 20. oktober Nei. Men jeg skal vurdere hva slags materiale jeg velger når mine skjærefjøler i plast er modne for utskiftning. Jeg har bare ikke helt troa på trefjøl, de suger jo til seg kjøttsaft og annet og det må da yngle mye bakterier i sånne? Treverk er jo ikke egnet for oppvaskmaskinen heller. Plastskjærefjølene mine er innom oppvaskmaskinen hele tiden og vaskes på 70 graders program. Bekymringsverdig med alt dette snakket om mikroplast, men...tja, jeg vet ikke helt om jeg orker å bli hysterisk. Skal se litt på redskaper av treverk da. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #15 Del Skrevet 20. oktober Nei, skjærefjølene mine i plast ser veldig fine ut etter mange års bruk. Så jeg vet ikke hvorfor eller hvordan de klarer å ødelegge de fjølene på disse videoene med skrekkeksempler. Anonymkode: 2b241...646 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mordi123 Skrevet 20. oktober #16 Del Skrevet 20. oktober Rosa Dartle skrev (39 minutter siden): Vi har byttet ut alt av teflonpanner når vi måtte bytte ut disse. Har stort sett byttet ut de fleste stekeredskaper til tre og stål, men et godt redskap for steking av egg og pannekaker har jeg ikke funnet. Hvilke panner har dere kjøpt da ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #17 Del Skrevet 20. oktober Hvis du antyder at pfas ("evighets-kjemikaler") er et større problem enn mikroplast, er jeg enig med deg, @Anonymbruker*** Både i Danmark og Sverige er det rettssaker for tiden der vann som er forurenset av brannskum har gitt økning i krefttilfeller hos dem som har vannet som drikkevannkilde. Og det fins i alt, fra barneleker til stekepanner. Anonymkode: 80d83...292 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #18 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tror dessverre skaden allerede er skjedd. Ganske interessant egentlig dette med mirkoplast i kroppen. Det er forsket altfor lite på det, men dersom kreft og mikroplast faktisk henger sammen, kan det jo bidra til å forklare den store økningen av krefttilfeller i moderne tid. Anonymkode: f0d17...bff Generelt er det fordi vi lever lengre at det er økning i den store gruppa med krefttilfeller. Jeg er ikke helt innsatt, men jeg mener det er andre helse-problemstillinger knytta til mikroplast. Som er ille nok. Anonymkode: 80d83...292 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 20. oktober #19 Del Skrevet 20. oktober Nei jeg gjør ikke det. Har for noen år siden funnet veldig gode bokser til mealprepping, og kommer ikke til å bytte de ut. De er i plast, og glass hadde ikke fungert hos meg på samme måten. Har noe i glass, men ser jeg går for de i plast i hverdagen. Det skal være praktisk og gjennomførbart i hverdagen også, og der er vi jo ulike, så her blir ikke plasten kastet ut med det første. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 20. oktober #20 Del Skrevet 20. oktober (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror dessverre skaden allerede er skjedd. Ganske interessant egentlig dette med mirkoplast i kroppen. Det er forsket altfor lite på det, men dersom kreft og mikroplast faktisk henger sammen, kan det jo bidra til å forklare den store økningen av krefttilfeller i moderne tid. Anonymkode: f0d17...bff Det er ikke økning i antall krefttilfeller hvis man ser på % av befolkningen og hvis vi hadde dødd naturlig og ikke ble holdt kunstig i live med livsforlengende medisin. Vi har også bedre metoder for å oppdage at det er kreft man har og ikke andre sykdommer. Men menns sædkvalitet har droppet 50% de siste 40 årene f.eks, og ingen vet hvorfor. Det kan være livsstil og ikke mikroplast, men vi vet ikke. Har byttet ut mye nå, med glass eller tre, men ikke alt. Endret 20. oktober av Blåttvann 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå