Gå til innhold

Barnet vil ikke ha skummelt kostyme til Halloween

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Vår 4 åring vil ikke være noe skummelt på Halloween - festen i barnehagen. Han har ett superheltkostyme han vil bruke, vi har også Halloween kostymer hjemme, men de vil han ikke ha på, fordi han «liker ikke skumle ting».  Er det innenfor? 

Anonymkode: 74f1f...fc3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selfølgelig, det går fint 😊. Min var  tiger når han var 4, hadde en sånn onepice tigerdrakt som han brukte . Året etter var han spiderman. I år er første gang han skal være skummel, nå er han 8. 

Anonymkode: df191...f43

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo  ikke noe problem, la han være superhelt, eller julenisse om han ønsker det.   Ingen andre vil se på det som et problem.  La han kose seg med deg han ønsker. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre vil også bare ha snille kostymer, synes det er fint jeg😊 La barna få velge❣️

Anonymkode: b9dc3...f46

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjør min 9 åring, han er ikke fan av skumle ting, han har ei superhelt maske som lyser i år..han var kaptein sabeltann frem til han var 5 likksom..🤭

Anonymkode: 26d7f...dac

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vår 4 åring vil ikke være noe skummelt på Halloween - festen i barnehagen. Han har ett superheltkostyme han vil bruke, vi har også Halloween kostymer hjemme, men de vil han ikke ha på, fordi han «liker ikke skumle ting».  Er det innenfor? 

Of course! La han kle seg ut som det han vil!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ser på halloween i usa så er det ganske vanlig med snille kostymer. Egentlig bare utkledning. Se da på halloweenparadene osv. 

Anonymkode: a550c...495

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det innafor. Jeg vil tippe han er velkommen til barnehagen uten kostyme også.

Anonymkode: 48624...abe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her som har misforstått halloween ser jeg 😅

Halloween er en irsk tradisjon som opprinnelig heter samhain. Det er en feiring av døde, og hele poenget med høytiden er å minne oss om at vi skal dø alle som én.

Så det å kle seg ut som noe ikke-skummelt er omtrent som å spise nudler på julaften. Det er jo lov, men det bryter jo med feiringen.

USA er sjeldent god rettesnor for noe som helst 🤣

Anonymkode: 3bdfd...e5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Halloween er en irsk tradisjon som opprinnelig heter samhain. Det er en feiring av døde, og hele poenget med høytiden er å minne oss om at vi skal dø alle som én.

Så det å kle seg ut som noe ikke-skummelt er omtrent som å spise nudler på julaften. Det er jo lov, men det bryter jo med feiringen.

Hvem har sagt at å minne oss på døden nødvendigvis skal være assosiert med skumle ting?

Og med den tankegangen er vel heller ikke heks, vampyr og  trollmenn Halloween kostymer..

Halloween er uansett en tullefeiring. En ren lekedag. For ingen oppegående folk tror oppriktig at de døde blir levende denne dagen og at man oppriktig skal gå inn for å skremme dem vekk😅

Halloween er for barna. Barn elsker å kle seg ut og på denne dagen får de flust av godteri i tillegg. Siden det er barnas dag, bør de også få kle seg ut akkurat som de vil. Mine skal være enhjøring og Ugline.

Anonymkode: ff402...a30

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Idiot. 

Anonymkode: 7af8b...d75

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Idiot. 

Anonymkode: 7af8b...d75

Sier brukeren som ikke klarer å forme ett eneste argument 😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det innafor. Har inntrykk av at barn i nabolaget og rundtom som går knask eller knep her stort sett har superheltdrakter, enkle heksedrakrer uten noe skummelt stæsj, løve/tiger/katt, gresskar o.l. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er det innafor, og bare flott at han ikke vil kle seg ut skummelt. Det er jo temmelig vanlig det også. 

Her har de vært både tiger, prinsesse, politi, superhelter og gått med hjemmelagde kostymer. 

Anonymkode: 95385...168

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, og jeg tror de aller fleste 14-åringer som kler seg ut på halloween, har skumle kostymer.

Men her er det snakk om et barnehagebarn. Det er gjerne noen skumle elementer i halloweenferinger i barnehager. Men det er også helt vanlig at det blir for mye for de minste med skumle kostymer, og småbarna kommer gjerne som enhjørninger og brannkonstabler på halloween, både på feiring i barnehagen og om de skal gå fra dør til dør. 

Anonymkode: 35a17...8ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor skulle ikke det være innenfor? Ikke alle er glad i "skumle" ting. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var barnehagebarn og det var Halloween-fest, kledde jeg meg ut som en hund:danse: gikk helt fint det.

Anonymkode: 9ca73...fad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å lage en sak ut av ? La nå barnet ditt gå i det kostyme det vil.

Anonymkode: d75b8...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min var Brannmann Sam et år. 

Anonymkode: df191...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloween i Norge har bare blitt skumle ting..så kommer du til februar np det er karneval så er der masse å velge mellom.

Halloween... kle deg ut hva du vil ;)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...