AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #21 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): 10-pk grillpølser fra Gilde kostet for kort tid siden 34,90 både på Kiwi, rema og coop extra. I dag på Kiwi var den uten prislapp. Tok den likevel med, regnet med prisen var som den pleier. Men neida, nå hadde "prispresseren" Kiwi presset prisen opp med over 70 prosent(!) til 59,90. Tja nei, kan du skjønne hvorfor de 'glemte' å prise da? Fordi de raner alle kunder som ikke følger med, for en økning på 70%. De pølsene kan de stappe et visst sted, jeg kjøpte dem IKKE. Anonymkode: 2f32d...53b Ja alltid er det en baktanke.. 🙄 jobber selv i butikk og det er mange forklaringer på hvorfor en pris kan mangle.. prisen kan være ødelagt og vise gammel billigere pris og en annen ansatt kan ha fjernet den uten at avd ansvarlig har merket det (det er vel sikkert tusentalls priser i en butikk) og ikke fått byttet den ut, vi har ikke flere priser og må vente på nye kommer (og dette har vært tilfelle mange ganger), ærlige feil kan skje; ved endring av planogram skal varer i mange hyller flyttes om og alle varer skal prises.. en vare kan desverre glemmes, prisen kan rett og slett være ødelagt og ikke oppdatert seg osv osv. kanskje du skal prøve å slutte og alltid tro det verste om folk, og ihvertfall ikke en stakkars butikkansatt som som oftest ikke har skyld i det. Og er det en baktanke så har ikke vi noe med det å gjøre. Kan skjønne at det kan bli irriterende om mange priser stadig mangler og da kan man si ifra. Men føles som at en del kunder ikke skjønner at vi og kan gjøre ærlige feil. og bare det at du tror at fastpris på en pakke Gilde grillpølser er 35 kr sier meg at du ikke generelt kan følge særlig med på priser .. Anonymkode: d5d8f...eb9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 20. oktober 2024 #22 Del Skrevet 20. oktober 2024 Når det er heftig priskrig på for eksempel typiske påskevarer så har jeg flere ganger opplevd at de lokale Rema butikkene fjerner de automatiske prismerkene på de billigste varene. Sikkert i håp om at kundene i stedet kjøper dyrere varianter 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 20. oktober 2024 #23 Del Skrevet 20. oktober 2024 Sykt irriterende uansett butikk! Nedsatte varer uten pris er 🤬 Jeg gidder ikke å spørre etter noe som lett kunne ha stått på varen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lauv Skrevet 20. oktober 2024 #24 Del Skrevet 20. oktober 2024 Jeg tar ganske enkelt varen med til kassen når jeg skal betale og spør om pris da. Har ingen problemer med å si at jeg ikke skal ha den hvis jeg syns den er for dyr. Siden betjeningen allerede er i gang med å scanne varene mine, legger de bare den varen jeg ikke vil ha til side. Jeg går ikke tilbake med den. Dersom varen ikke er priset er det et brudd på markedsføringloven. https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/regler-for-prismerking-i-butikk 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #25 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg sluttet helt handle på Power pga det. Både Power Strømmen og Power Lørenskog er helt rævva på priser, og de retter heller ikke opp når man kommenterer feil pris. Anonymkode: 92604...6c6 Power er også kriminelle på å sette tilbudsvarer rett ved dyre lignende varer slik at det er lett å ta feil. Nå sist de hadde på ledlys så hadde de plassert tilbudsplakaten mellom to hyller med to nesten identiske varer, tok feil og oppdaget det på kvitteringen, dagen etter dro jeg tilbake og de nektet blankt å la meg oppheve kjøpet. Anonymkode: fa2de...624 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 20. oktober 2024 #26 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Power er også kriminelle på å sette tilbudsvarer rett ved dyre lignende varer slik at det er lett å ta feil. Nå sist de hadde på ledlys så hadde de plassert tilbudsplakaten mellom to hyller med to nesten identiske varer, tok feil og oppdaget det på kvitteringen, dagen etter dro jeg tilbake og de nektet blankt å la meg oppheve kjøpet. Anonymkode: fa2de...624 Har man ikke åpent kjøp da? Hva var årsaken til at de nektet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #27 Del Skrevet 20. oktober 2024 På lekebutikken her vi bor står det skilt i kassen "Forbehold om feilprising. Prisen i kassen er den som gjelder." Så her er det egentlig ingenting som trenger å stemme, selv om det er pris. Anonymkode: 055f8...83e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #28 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ganske upraktisk på Rema, som er en versting på dette her jeg bor. Skal man da plukke 3-4 varer mens man går rundt og leter etter en ansatt, og så spørre om prisene (som regel må de da til kassa og slå det inn, jeg har prøvd). Og så ta runden og legge tingene tilbake når det kostet mer enn man er interessert i å betale. Skulle vært unødvendig. Anonymkode: 97a17...9e0 Dette burde da ikke være noe problem - man tar rett og slett med seg varene til kassen der man spør om prisen, før man bruker svært, svært god tid til å tenke etter om man skal ha dem før svaret til slutt lander på "nei". Dersom noen skulle klage på den lange tiden man bruker, sier man bare at dette skyldes at varen ikke er priset, og at man derfor må bruke tenketiden i kassekøen. Etter en rekke slike hendelser, der det danner seg en lang kø i kassen, kan butikken forhåpentligvis bli flinkere til å prise varene; hvis ikke, er det bare å fortsette med god "tenketid" i kassen, uten å kjøpe varene. Anonymkode: 9a186...1c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #29 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): På lekebutikken her vi bor står det skilt i kassen "Forbehold om feilprising. Prisen i kassen er den som gjelder." Så her er det egentlig ingenting som trenger å stemme, selv om det er pris. Anonymkode: 055f8...83e Man kan ikke lage egne regler bare ved å skrive en plakat. Kanskje kundene burde kommet i butikken med en plakat som sier "det jeg ønsker å betale blir varens rette pris". Anonymkode: 97a17...9e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #30 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette burde da ikke være noe problem - man tar rett og slett med seg varene til kassen der man spør om prisen, før man bruker svært, svært god tid til å tenke etter om man skal ha dem før svaret til slutt lander på "nei". Dersom noen skulle klage på den lange tiden man bruker, sier man bare at dette skyldes at varen ikke er priset, og at man derfor må bruke tenketiden i kassekøen. Etter en rekke slike hendelser, der det danner seg en lang kø i kassen, kan butikken forhåpentligvis bli flinkere til å prise varene; hvis ikke, er det bare å fortsette med god "tenketid" i kassen, uten å kjøpe varene. Anonymkode: 9a186...1c6 Dette skjer aldri hos oss så den virkningen vil ikke skje i vår butikk. Her spør kundene som oftest i butikken hvis de lurer og så sjekker vi prisen i kassa for dem selv og kommer tilbake etter to sekunder. Deretter ordner vi en evt feil eller manglende pris. Kø blir det jo som oftest ikke uansett da de fleste kasser er selvbetjente. Anonymkode: d5d8f...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå