Mammamia2014 Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 Altså - er ikke noe jeg synes er mer irreterende enn å gå i butikker å ikke finne prisen. Spesielt på Nille opplever jeg det gang på gang, men også i matbutikker - spesielt varene som er plassert nær kassa. Var på Kicks en gang og fant ikke pris på noe!! 🤦♀️ Jeg har etterhvert sluttet å handle varer uten pris. Og det burde være lovpålagt å ha synlig pris på varene. Så da lurer jeg på hva hensikten er med å la være å prise varene? Noen som vet? 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Del Skrevet 19. oktober 2024 Kicks priser varene dem. Bare å se på den eska det. Finner alltid priser. Men for å svare deg så kan det være noen som er for ivrig til å sette dem opp før prisene er satt på. Så enkelt er det. Jeg går ikke rundt og irriterer meg. Så jeg spør heller hvis det er en vare jeg har lyst å kjøpe. Anonymkode: 2f651...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg sluttet helt handle på Power pga det. Både Power Strømmen og Power Lørenskog er helt rævva på priser, og de retter heller ikke opp når man kommenterer feil pris. Anonymkode: 92604...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammamia2014 Skrevet 19. oktober 2024 Forfatter #4 Del Skrevet 19. oktober 2024 På Rema her jeg bor hadde de noen fristende poser med nøtter liggende med kassen uten pris. Jeg tenkte først de ikke hadde rukket å prise men etter flere dager spurte jeg dama i kassen om hvorfor det ikke var pris på. Svaret hun ga sjokkerte meg. Hun sa at de hadde fått beskjed av sjefen at de ikke skulle prise de fordi de da trudde kundene ikke ville kjøpe de siden dette var ment som impulshandling. ll honnør til dama som var bunn ærlig. Siden hun var så ærlig spurte jeg henne om prisen og de var slettes ikke dyre, så da kjøpte jeg. Men det var kun ærligheten hennes som gjorde at jeg kjøpte! 4 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #5 Del Skrevet 19. oktober 2024 Manglende prising er veldig irriterende, men også trolig noe av det jeg sparer mest penger på siden jeg nesten alltid ender opp med å ikke handle. Men kan jo ikke vite hvor mye jeg sparer så klart, siden det ikke står pris 😛 De få gangene jeg har latt meg friste og tenkt "hvor mye kan det koste egentlig", så har det alltid kostet mer enn det meste jeg kunne forestille meg. Så tror det er mest i sånne tilfeller de "glemmer" å prise. Skulle nesten ønske det fantes en regel som sa manglende prising = gratis. Men da måtte det også vært umulig for kundene å rive prislappen av. Anonymkode: 97a17...9e0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 19. oktober 2024 #6 Del Skrevet 19. oktober 2024 Da går jeg fint forbi, så fremt det ikke er en vare jeg skulle ut å kjøpe i utgangspunktet, men da spør jeg alltid. Kan ikke huske at dette har skjedd i matbutikk da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #7 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg praktiserer Ingen pris = Ingen kjøp Det er en forbanna uting 😡 Anonymkode: ca4d1...d08 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #8 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg praktiserer Ingen pris = Ingen kjøp Det er en forbanna uting 😡 Anonymkode: ca4d1...d08 Men da skulle du kanskje ikke ha varen i utgangspunktet...penger spart 😊 Anonymkode: c86f0...05f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 19. oktober 2024 #9 Del Skrevet 19. oktober 2024 Kan ikke huske sist jeg så en vare som ikke var priset, men jeg er utstyrt med stemme som jeg kan bruke til å spørre om prisen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #10 Del Skrevet 19. oktober 2024 Hateridioter skrev (1 time siden): Kan ikke huske sist jeg så en vare som ikke var priset, men jeg er utstyrt med stemme som jeg kan bruke til å spørre om prisen. Ganske upraktisk på Rema, som er en versting på dette her jeg bor. Skal man da plukke 3-4 varer mens man går rundt og leter etter en ansatt, og så spørre om prisene (som regel må de da til kassa og slå det inn, jeg har prøvd). Og så ta runden og legge tingene tilbake når det kostet mer enn man er interessert i å betale. Skulle vært unødvendig. Anonymkode: 97a17...9e0 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 19. oktober 2024 #11 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ganske upraktisk på Rema, som er en versting på dette her jeg bor. Skal man da plukke 3-4 varer mens man går rundt og leter etter en ansatt, og så spørre om prisene (som regel må de da til kassa og slå det inn, jeg har prøvd). Og så ta runden og legge tingene tilbake når det kostet mer enn man er interessert i å betale. Skulle vært unødvendig. Anonymkode: 97a17...9e0 Handler sjelden på Rema, så jeg vet ikke hvordan det er her. Jeg ser forsåvidt ikke på prisen når jeg handler på Meny heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #12 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg synes også det er irriterende når varer ikke er priset. Er det en ting, spør jeg. Men er det mange varer som ikke er priset, gidder jeg ikke, for det blir så masete. I tillegg føler jeg kjøpspresset øker når man må spørre om pris hele tiden. Anonymkode: 32f60...63b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #13 Del Skrevet 19. oktober 2024 Ja, det er sykt irriterende! Pris skal være synlig, det vil jeg nå tro det er en lov om, men det er fadermeg mange som ikke er helt gode der. Nille har jeg også opplevd det på mange ganger. Og "min" Joker i bygget mitt, halve butikken der er jo varer uten priser. Skiltene er helt blackout eller feilplassert. Anonymkode: 9c407...f5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #14 Del Skrevet 19. oktober 2024 Er det fordi man da må ta det med til kassa og spørre om pris og så føle seg presset til å kjøpe det siden man likevel står ved kassa på og da tjener butikken mer penger på deg? Altså er triks for å tjene mer. Ikke sikkert det er sånn, men har noen ganger tenkt det kanskje er sånn. Anonymkode: 8207c...8a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 19. oktober 2024 #15 Del Skrevet 19. oktober 2024 Dette ser jeg ofte hos Rema. Der handler jeg bare hvis jeg har sett meg ut noe i tilbudsavisene, men det kan jo dukke opp noe annet av interesse mens man er der. Mangler det priser, så går jeg bare videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #16 Del Skrevet 19. oktober 2024 Mammamia2014 skrev (4 timer siden): Altså - er ikke noe jeg synes er mer irreterende enn å gå i butikker å ikke finne prisen. Spesielt på Nille opplever jeg det gang på gang, men også i matbutikker - spesielt varene som er plassert nær kassa. Var på Kicks en gang og fant ikke pris på noe!! 🤦♀️ Jeg har etterhvert sluttet å handle varer uten pris. Og det burde være lovpålagt å ha synlig pris på varene. Så da lurer jeg på hva hensikten er med å la være å prise varene? Noen som vet? Det mener jeg ikke er lov, alle varer i hylla skal tydelig merkes. Men hvilken lov dette kan stå i vet jeg ikke. Mulig forbrukerkjøpsloven? Anonymkode: 40023...0b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hateridioter Skrevet 19. oktober 2024 #17 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det mener jeg ikke er lov, alle varer i hylla skal tydelig merkes. Men hvilken lov dette kan stå i vet jeg ikke. Mulig forbrukerkjøpsloven? Anonymkode: 40023...0b6 Markedsføringsloven paragraf 10, kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #18 Del Skrevet 20. oktober 2024 10-pk grillpølser fra Gilde kostet for kort tid siden 34,90 både på Kiwi, rema og coop extra. I dag på Kiwi var den uten prislapp. Tok den likevel med, regnet med prisen var som den pleier. Men neida, nå hadde "prispresseren" Kiwi presset prisen opp med over 70 prosent(!) til 59,90. Tja nei, kan du skjønne hvorfor de 'glemte' å prise da? Fordi de raner alle kunder som ikke følger med, for en økning på 70%. De pølsene kan de stappe et visst sted, jeg kjøpte dem IKKE. Anonymkode: 2f32d...53b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #19 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hateridioter skrev (9 timer siden): Kan ikke huske sist jeg så en vare som ikke var priset, men jeg er utstyrt med stemme som jeg kan bruke til å spørre om prisen. Det er jo hele poenget her. Kunden skal ikke måtte spørre betjeningen om priser. Det tar tid og føles ubehagelig. I de fleste tilfeller må man også stå i kø i kassa for å få prisen fordi betjeningen ikke kan prisene utenatt og eneste måten å da få prisen er i en travel kasse. Anonymkode: 2211a...65b 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #20 Del Skrevet 20. oktober 2024 https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/regler-for-prismerking-i-butikk Forbrukertilsynet tar gjerne imot klager på dette. Selv sendte jeg klage på en jallabutikk i Oslo som ikke priset varene sine. Jeg måtte spørre om pris hver gang og svarene var ulike på samme varen. Butikken endte med å stenge i hvertfall. Jeg oppfordret alle som spurte om prisen om å rapportere til forbrukertilsynet. Anonymkode: 897ea...1dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå