AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #21 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mops! Lol, verden lateste hunderase. De er en levende potetsekk! Anonymkode: 64f3f...409 Tipper du hadde vært like lat hadde du knapt hatt åpning til å puste gjennom nesa, er plaget av infeksjoner i valkene, kollapset lunge og leddproblemer. Anonymkode: c3775...7fd 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 23. oktober 2024 #22 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 12.35): Ikke rolige, da. Anonymkode: 1f82a...4a2 Ikke? Min erfaring er at de blir rolige stuegriser som liker seg best under et pledd fra ca 2 års alder. Men på tur er det jo "fort moped" hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #23 Del Skrevet 23. oktober 2024 Dette handler vel mye om gemytt og litt om oppdragelse? Har selv en chihuahua som fint kan gå ei mil. Er supersosial, bjeffer sjelden. Hn er virkelig en stor hund i en liten kropp. Samtidig vet jeg jo at chihuahua er kjent for å varsle med bjeffing, og at de kan være sære. Men her i heimen er han 2,5 kg HUND. Anonymkode: fb9b0...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #24 Del Skrevet 23. oktober 2024 HMK skrev (4 timer siden): Ikke? Min erfaring er at de blir rolige stuegriser som liker seg best under et pledd fra ca 2 års alder. Men på tur er det jo "fort moped" hele veien. Det er jo jakthunder som skal ha futt og være påskrudd ute hvertfall, men de minste variantene og langhår er vel mer avlet som selskapshunder også. Anonymkode: 1f82a...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #25 Del Skrevet 24. oktober 2024 Anonymbruker*** skrev (På 20.10.2024 den 20.03): Uenig med samtlige forslag i tråden faktisk 😂 Fine hunder for all del, men ikke hva jeg vil kalle bedagelige, lydløse koseklumper. Shiba Inu er mitt bidrag. Bedagelige, lite lyd, kan være litt care og uinteressert. Selvstendig og ikke de mest motiverte for trening da. Jeg vil ikke anbefale shiba til trådstarter. De er harde, som vil si at de krever MYE trening for å lære seg det mest basis av lydighet man har bruk for i hverdagen, så det er ikke lettvint. I tillegg er det en jakthund, med dertil hørende aktivitets behov. Mange bruker de på både stor og småvilt. Jeg elsker rasen og har shoba selv, men vil ikke anbefale de til folk som ikke har interesse for å bruke mye tid på hunden, det er en grunn til at det er mange av de til omplassering. ts bør se etter hunder som er avlet til selskapshunder fra starten av. Det er gjerne de som har minst jakt og gjeterinstinkt. Type papillion og bichon frise. Anonymkode: 4f25a...20a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #26 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 19.46): Jeg har en JRT som nå er 14 år. Han har vert rimelig travel de første 5 årene. Krever utrolig mye aktivitet, både fysisk og psykisk. Han har aldri tålt særlig andre hunder og bjeffer som en gal på de fleste av dem. Veldig glad i mennesker og aldri bjeffet eller vert agressiv mot dem. Han er nå verdens herligste seniorhund, vil bare kose og er blind på ett øye og sikkert dårlig hørsel. Er ikke mye interessert i turer lenger heller, men han har det bra og blir i livet helt til han uttrykker noe annet. Jeg kan ikke se for meg livet uten min JRT, men basert på hvordan det var de første årene- så blir det nok ikke noe ny JRT på meg. Anonymkode: 77b56...2d1 Min er 9 og tempoet er ikke det minste redusert 🥴 Jeg visste hva jeg gikk til og klager ikke, men hun fyller stort sett opp fritiden min 😂💗 Jeg har også en shi tzu og den er nå absolutt av rolig, selvsikker kvalitet. Jeg har ikke hatt ham hele livet og eier før det var ikke kjent med hund. Opplæring og sosialisering har derfor vært på et minimum. Han krever så lite utover menneskelig kontakt og kos at opplæring liksom ikke ble nødvendig. Jeg gir den litt mer aktivitet enn den hadde og har innført litt hjernetrim, men den hadde fint tilbragt hele dagene i en sofa om den fikk lov. Ikke verdens kjappeste å lære opp og ikke slike som er overstrømmende glad i fremmede, men de lærer godt i sitt tempo og de er verken bråkete eller aggressive. Han har som sagt ikke blitt særlig sosialisert, men han har likevel et fantastisk kroppspråk og kommer aldri ut for noe tull. Terrieren er både opplært og sosialisert, men til liten nytte. Hun elsker folk og går rett i krig med de fleste hunder. Anonymkode: cfa70...965 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #27 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 9.38): At en er slik sier jo lite om rasen generelt. De jeg har møtt har vært langt i fra slik i allefall, og det er vel ikke rasebeskrivelsen heller. Anonymkode: 4b536...794 Nå er det flere med jrt fra samme oppdretter her vi bor og alle er slik så jeg tror nok ikke det bare er vår. Anonymkode: f3e7b...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #28 Del Skrevet 24. oktober 2024 Skotsk terrier som nevnt tidligere er i min erfaring rolige stabeist. Nydelige, men egenrådige og de ser ikke verdien i å utagere, de bare står rett opp og ned til de får viljen sin. Det er en rimelig sjelden rase, men det kan være verdt et besøk om du har en oppdretter i nærheten. Anonymkode: 12d6d...35a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #29 Del Skrevet 24. oktober 2024 Cairn-terrier Anonymkode: c53d8...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #30 Del Skrevet 24. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 10.04): Mops! Lol, verden lateste hunderase. De er en levende potetsekk! Anonymkode: 64f3f...409 At det går an å være så uvitende! 🤮 kvalmt Du gjør narr av en hunderase som som har store helseplager pga uvettig avl som har pågått i åresvis. I sin iver etter å lage den perfekte hund som vinner premier på utstillinger, har oppdretterne ødelagt rasen. Mopsen har et fantastisk gemytt og har fortjent et mye bedre liv uten helseplager. Anonymkode: c53d8...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2024 #31 Del Skrevet 24. oktober 2024 Mynde. Anonymkode: 12164...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #32 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nå er det flere med jrt fra samme oppdretter her vi bor og alle er slik så jeg tror nok ikke det bare er vår. Anonymkode: f3e7b...105 Jeg sier ikke at det "bare" er deres, men det er ikke en karakteristikk jrt er kjent for. Anonymkode: 4b536...794 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #33 Del Skrevet 25. oktober 2024 Er kanskje som å banne i kjerka, men jeg ville sett på noen av cavalier blandingene. Feks cavapoo. Siden renraset cavalier ikke er lov å avle på lenger. Håpet er vel å få avlet bort helseplagene men beholde det gode rolige lynnet til cavalieren. Anonymkode: a4f6b...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #34 Del Skrevet 25. oktober 2024 Cairn terrier 😍 Rolig, men ikke lat. Kan ligge på sofaen en hel dag, og kan gå 9 timers fjelltur en annen dag. Stor hund i liten kropp på riktig måte. Anonymkode: 9334a...ff6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2024 #35 Del Skrevet 25. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er kanskje som å banne i kjerka, men jeg ville sett på noen av cavalier blandingene. Feks cavapoo. Siden renraset cavalier ikke er lov å avle på lenger. Håpet er vel å få avlet bort helseplagene men beholde det gode rolige lynnet til cavalieren. Anonymkode: a4f6b...58d Og så er det plutselig puddelen som slår gjennom på gemyttet, og så har du ikke en spesielt rolig hund lenger ... I tillegg til at du ikke har noen som helst garanti for at helseproblemer plutselig blir borte fordi du blander to raser, og pelsen kan bli absolutt hva som helst. Anonymkode: 0d1f1...dea 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå