AnonymBruker Skrevet 19. oktober #1 Del Skrevet 19. oktober Hei. har en 2.klassing som har bursdag snart, som ønsker seg pokemonkort. Tydelig er dette veldig populært på skolen, men siden det ikke er lov å ha med på skolen så har vi ikke sett så mye av det. min har ingen fra før, så jeg er grønn på hva som er best å starte med. Bare vanlige pakker med kort, eller er noen pakker bra å velge? har extra leker her, så har sett der https://www.extra-leker.no/kategorier/hobby/samlekort/pokemon-kort?p=2 kan også kjøpe andre steder, men rekker ikke nettkjøp. noen tips til en noob mamma?😂 Anonymkode: ca56b...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #2 Del Skrevet 19. oktober Til en såpass ung nybegynner spiller det egentlig ingen rolle hva du kjøper. Sett deg inn i det etter hvert hvis barnet blir en lidenskapelig samler. Kjøp gjerne en pakke der samlealbum følger med, så er det lettere å holde orden på kortene. Anonymkode: 8dce4...dcc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #3 Del Skrevet 19. oktober Jeg kjøpte den del pent brukt på Finn når interessen var helt ny og alle kort «like god». Kombiner et album og kanskje en pakke eller to fra butikk, så har du en super start Anonymkode: d8e0b...405 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #4 Del Skrevet 19. oktober Tusen takk begge to 😊 vet at de (andre) ikke bare samler kort, men de spiller. Og jeg aner ikke hvordan det foregår, så lurte på om det var noe startpakke eller noe😅 han får få noe til å begynne med; og så finner han nok ut av det selv etterhvert hva han trenger hehe Anonymkode: ca56b...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #5 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk begge to 😊 vet at de (andre) ikke bare samler kort, men de spiller. Og jeg aner ikke hvordan det foregår, så lurte på om det var noe startpakke eller noe😅 han får få noe til å begynne med; og så finner han nok ut av det selv etterhvert hva han trenger hehe Anonymkode: ca56b...571 Såvidt jeg har forstått, trenger man ikke noe annet enn kortene for å spille med dem, så en hvilken som helst type kortpakke skal fungere til formålet. Om han skal spille med dem, ville jeg kjøpt en pakke der man får mye for pengene. De små pakkene med ti kort er dyrere pr kort enn de litt større eskene, såvidt jeg kan huske. Anonymkode: 8dce4...dcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #6 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Såvidt jeg har forstått, trenger man ikke noe annet enn kortene for å spille med dem, så en hvilken som helst type kortpakke skal fungere til formålet. Om han skal spille med dem, ville jeg kjøpt en pakke der man får mye for pengene. De små pakkene med ti kort er dyrere pr kort enn de litt større eskene, såvidt jeg kan huske. Anonymkode: 8dce4...dcc Dette stemmer bare delvis. Man må ikke ha så mye annet enn kort, men man kan ikke spille med bare noen få vanlige boosterpakker med kort. Det er fordi man må ha ganske mange kort i samme farger og nok av noen spesielle type kort for å lage en deck (kortbunke) som fungerer. Dermed bør TS kjøpe en ferdig deck, altså en bunke med minst 60 kort som kan spilles med. Det er derimot ikke så lett å vite hva som er lurt å kjøpe, for det avhenger litt av hva slags type kort de andre har (nye kort er ofte altfor kraftige til å spille mot gamle kort, eller motsatt). Hvis de er opptatt av å følge regler for turneringer osv etterhvert, så er det ofte bare de nyeste kortene som er lov å spille med. Men jeg vil tro det ikke er så viktig for denne alderen. Dersom du vet han ikke har spilt så mye / ikke kan reglene ordentlig, så ville jeg hvertfll kjøpt dette. https://www.extra-leker.no/pokemon-battle-academy-2024-brettspill-med-180-kort Jeg aner ikke om det er bra nok til å spille mot vennenes decks, men da kan man forbedre de med pakker senere. Og her får man da tre ulike slike decks som er laget for å spille mot hverandre og instruksjoner for å komme igang. I tillegg kan det byttes uåpnet hvis det er helt feil (boosterpakker med kort kan ofte ikke byttes selv uåpnet) Dersom han kan spillet og vet litt mer om hva han ønsker ville jeg kanskje tatt han med en tur først (eller sendt han på nett bare) og latt han ønske seg ting evnt. Men forslaget mitt gjør hvertfall at han kommer igang. Anonymkode: 81518...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #7 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette stemmer bare delvis. Man må ikke ha så mye annet enn kort, men man kan ikke spille med bare noen få vanlige boosterpakker med kort. Det er fordi man må ha ganske mange kort i samme farger og nok av noen spesielle type kort for å lage en deck (kortbunke) som fungerer. Dermed bør TS kjøpe en ferdig deck, altså en bunke med minst 60 kort som kan spilles med. Det er derimot ikke så lett å vite hva som er lurt å kjøpe, for det avhenger litt av hva slags type kort de andre har (nye kort er ofte altfor kraftige til å spille mot gamle kort, eller motsatt). Hvis de er opptatt av å følge regler for turneringer osv etterhvert, så er det ofte bare de nyeste kortene som er lov å spille med. Men jeg vil tro det ikke er så viktig for denne alderen. Dersom du vet han ikke har spilt så mye / ikke kan reglene ordentlig, så ville jeg hvertfll kjøpt dette. https://www.extra-leker.no/pokemon-battle-academy-2024-brettspill-med-180-kort Jeg aner ikke om det er bra nok til å spille mot vennenes decks, men da kan man forbedre de med pakker senere. Og her får man da tre ulike slike decks som er laget for å spille mot hverandre og instruksjoner for å komme igang. I tillegg kan det byttes uåpnet hvis det er helt feil (boosterpakker med kort kan ofte ikke byttes selv uåpnet) Dersom han kan spillet og vet litt mer om hva han ønsker ville jeg kanskje tatt han med en tur først (eller sendt han på nett bare) og latt han ønske seg ting evnt. Men forslaget mitt gjør hvertfall at han kommer igang. Anonymkode: 81518...382 Glemte å legge til at den pakken jeg foreslå også har enkle esker til å ha kortene i (bare i papp antar jeg, men noe må man jo ha de i) og annet nyttig tilbehør så det går an å spille med en gang! Anonymkode: 81518...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 19. oktober #8 Del Skrevet 19. oktober Noen som kjenner til en nettside der man kan lære seg å spille med Pokemon-kort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #9 Del Skrevet 19. oktober Er ikke alle som spiller spillet, noen synes det er kjekt å bare se på hverandre sine kort, og bytte kort med hverandre Anonymkode: 65f11...28f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #10 Del Skrevet 19. oktober Mnjah skrev (40 minutter siden): Noen som kjenner til en nettside der man kan lære seg å spille med Pokemon-kort? Jeg har ikke prøvd det selv, men vet det finnes et spill man kan laste ned gratis (men mulig å svi av mye penger inne i spillet antar jeg), til pc og mobil. Heter pokemon tcg live, der tror jeg det skal være en tutorial, og man kan spille kortene man får tak i mot AI spillere til man føler seg god nok til å spille mot andre. Evnt er det mye på YouTube og det er offisiell regelbok, men stort sett kun på engelsk (det jeg finner på norsk er veldig forenklet/har viktige mangler!) For eksempel kan man lese https://www.pokemon.com/static-assets/content-assets/cms2/pdf/trading-card-game/rulebook/twm_rulebook_en.pdf eller se oppdatert og tydelig video Anonymkode: 81518...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #11 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk begge to 😊 vet at de (andre) ikke bare samler kort, men de spiller. Og jeg aner ikke hvordan det foregår, så lurte på om det var noe startpakke eller noe😅 han får få noe til å begynne med; og så finner han nok ut av det selv etterhvert hva han trenger hehe Anonymkode: ca56b...571 Nå antok jeg (som kom med forslag om battle academy deck) forresten at de andre faktisk kan spillet, men det er jo ikke sikkert. Da jeg spilte på barneskolen på tidlig 2000 tall tok det lang tid før noen av oss begynte å faktisk spille, vi pleide mer å kaste kortene i bakken og se hvem som landet opp. Så det går evnt an å spørre han hvordan det ser ut når de spiller 😜 men selv hvis de spiller på mer selvlagde, så gjør det jo ikke noe å starte med flere ferdige bunker, da kan de isåfall lære seg å spille mer ordentlig hvis de vil, eller han kan bruke alle kortene sammen akkurat sånn han vil. Anonymkode: 81518...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #12 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Dette stemmer bare delvis. Man må ikke ha så mye annet enn kort, men man kan ikke spille med bare noen få vanlige boosterpakker med kort. Det er fordi man må ha ganske mange kort i samme farger og nok av noen spesielle type kort for å lage en deck (kortbunke) som fungerer. Dermed bør TS kjøpe en ferdig deck, altså en bunke med minst 60 kort som kan spilles med. Det er derimot ikke så lett å vite hva som er lurt å kjøpe, for det avhenger litt av hva slags type kort de andre har (nye kort er ofte altfor kraftige til å spille mot gamle kort, eller motsatt). Hvis de er opptatt av å følge regler for turneringer osv etterhvert, så er det ofte bare de nyeste kortene som er lov å spille med. Men jeg vil tro det ikke er så viktig for denne alderen. Dersom du vet han ikke har spilt så mye / ikke kan reglene ordentlig, så ville jeg hvertfll kjøpt dette. https://www.extra-leker.no/pokemon-battle-academy-2024-brettspill-med-180-kort Jeg aner ikke om det er bra nok til å spille mot vennenes decks, men da kan man forbedre de med pakker senere. Og her får man da tre ulike slike decks som er laget for å spille mot hverandre og instruksjoner for å komme igang. I tillegg kan det byttes uåpnet hvis det er helt feil (boosterpakker med kort kan ofte ikke byttes selv uåpnet) Dersom han kan spillet og vet litt mer om hva han ønsker ville jeg kanskje tatt han med en tur først (eller sendt han på nett bare) og latt han ønske seg ting evnt. Men forslaget mitt gjør hvertfall at han kommer igang. Anonymkode: 81518...382 Herlighet, tusen takk for at du tok deg tid til å forklare 😊 pakka så midt i blinken ut, tenker vi starter der. Takk igjen. tusen takk dere andre også ☺️ jeg liker og tro at jeg henger med litt på barnas interesser; men her er jeg helt blank 😂 Anonymkode: ca56b...571 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå