Gå til innhold

Når fortelle om forelskelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært i et langt forhold som tok slutt før sommeren. Har begynt å date og datet den samme personen i 8 uker nå. Problemet er at jeg ikke har noen erfaring med dating fra fra tidligere grunnet det langvarige forholdet. Jeg kjenner jeg begynner å få følelser for denne personen, men er usikker på om dette er noe jeg bør være ærlig om enda? Er det for tidlig å snakke om slike ting, eller føle det på den måten? Vil ikke skremme vedkommende bort heller. Setter pris på tips, råd og erfaringer.

Anonymkode: 23ced...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når du føler at det er naturlig. Du må våge for å vinne. Vis og fortell følelsene dine ☺️

Anonymkode: b0ea9...c54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sa ifra med en gang jeg ble bevisst på problemet.

Anonymkode: 65c0b...53c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når du føler at det er naturlig. Du må våge for å vinne. Vis og fortell følelsene dine ☺️

Anonymkode: b0ea9...c54

Syns det er så vanskelig, er nok redd for avvisning tror jeg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til menn så bør du holde igjen på de store erklæringene. 

Hvorfor skal du egentlig fortelle om det? Dater dere ikke? 

Jeg tenker det beste du kan gjøre er å vise at du er forelsket. Skru deg på rundt han. Legg litt ekstra i det. Greit nok at mange menn er hjernedøde når det kommer til å lese signaler, men man merker da fort om hun vier den ekstra oppmerksomheten eller ikke. Og det er godt nok. Eller, det er faktisk mye bedre enn at du skal plumpe fram med en kjærlighetserklæring og så lene deg tilbake og forvente at han tar initiativ eller i verstefall kommer med en erklæring selv - som ironisk nok ofte uteblir når kvinner gjør ting for seriøst for fort. 

Hold tilbake de store ordene, og vis forelskelsen med handling. Er mitt råd.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mulig jeg er litt rusten på datingmarkedet, men dumme meg tror jo at selve formålet med dating er å finne noen å bli glad i. Nå som du føler at du har funnet en du kan bli glad i, nærmer det seg jo at datingen er vellykket, og da er det naturlig å ta et skritt videre, tenker jeg. Jeg synes derfor du skal ta den praten med datingvennen din, fortelle hva du føler og få greie på om det er gjensidig. 

Anonymkode: c36cd...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du bør fortelle det først som sist, slik at dere kan komme i gang med en samtale om hvor dere "står". Om han synes det er skummelt, men fortsatt ønsker en relasjon så kanskje gi ham litt tid. 

Har dere fortsatt en gode tone, hvor han også viser interesse og ønsker å møtes? Får du et inntrykk av at han ønsker det samme som deg - et seriøst forhold? Har dere snakket om hva dere søker? Har dere møttes utenfor f.eks Tinder? Om dere har møttes der har han spesifisert at han ønsker et kjæresteforhold? Om så, gi han litt tid - noen bruker litt tid på forelskelse. Eller man definerer det forskjellig. Er han betatt av deg - er det et godt tegn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cornix skrev (9 minutter siden):

Jeg tenker du bør fortelle det først som sist, slik at dere kan komme i gang med en samtale om hvor dere "står". Om han synes det er skummelt, men fortsatt ønsker en relasjon så kanskje gi ham litt tid. 

Har dere fortsatt en gode tone, hvor han også viser interesse og ønsker å møtes? Får du et inntrykk av at han ønsker det samme som deg - et seriøst forhold? Har dere snakket om hva dere søker? Har dere møttes utenfor f.eks Tinder? Om dere har møttes der har han spesifisert at han ønsker et kjæresteforhold? Om så, gi han litt tid - noen bruker litt tid på forelskelse. Eller man definerer det forskjellig. Er han betatt av deg - er det et godt tegn. 

Vi har en god tone, å han har hele veien vært tydelig på at han søker et forhold. Problemet er nok min usikkerhet. Jeg føler han gir meg alt jeg trenger av nærheten og bekreftelse når vi er med hverandre, men jeg blir usikker når vi ikke er med hverandre da han kan være litt stille. Samtidig har han aldri direkte sagt at han liker meg eller gitt noen bekreftelser verbalt, men føler han heller viser det med handlinger når vi er med hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har en god tone, å han har hele veien vært tydelig på at han søker et forhold. Problemet er nok min usikkerhet. Jeg føler han gir meg alt jeg trenger av nærheten og bekreftelse når vi er med hverandre, men jeg blir usikker når vi ikke er med hverandre da han kan være litt stille. Samtidig har han aldri direkte sagt at han liker meg eller gitt noen bekreftelser verbalt, men føler han heller viser det med handlinger når vi er med hverandre.

Man må alltid se på handlinger og "energien" deres. Kan være han ikke uttrykker kjærlighet via ord, fordi han har opplevd at ord kun er ord - og at det kan bety null. Noen mennesker er gode på manipulasjon, og kan uttrykke de vakreste ord - poesi og kjærlighetserklæringer uten å mene det. 

Har han fortalt hvorfor han er stille? Mulig han bare ikke liker å være "bundet" til telefonen - eller fordi ord kun er ord, så liker han heller å kommunisere IRL. Dette er noe dere må snakke om - men du kan ikke forvente at du skal endre hans kjærlighetspråk - heller akseptere at dere er forskjellig og være oppmerksom på handling. 

Men det er noe du må finne ut av. Ingen her inne kan vite hva han tenker og føler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cornix skrev (15 minutter siden):

Man må alltid se på handlinger og "energien" deres. Kan være han ikke uttrykker kjærlighet via ord, fordi han har opplevd at ord kun er ord - og at det kan bety null. Noen mennesker er gode på manipulasjon, og kan uttrykke de vakreste ord - poesi og kjærlighetserklæringer uten å mene det. 

Har han fortalt hvorfor han er stille? Mulig han bare ikke liker å være "bundet" til telefonen - eller fordi ord kun er ord, så liker han heller å kommunisere IRL. Dette er noe dere må snakke om - men du kan ikke forvente at du skal endre hans kjærlighetspråk - heller akseptere at dere er forskjellig og være oppmerksom på handling. 

Men det er noe du må finne ut av. Ingen her inne kan vite hva han tenker og føler. 

Føler han var veldig flink med ord helt i starten, kunne skrive lange meldinger med masse komplimenter, emojier osv. Mulig han bare føler seg trygg på relasjonen vår nå å at han ikke behøver å « jobbe like hardt» lenger?  Dette dating greiene er ikke for pyser 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 19.11):

Føler han var veldig flink med ord helt i starten, kunne skrive lange meldinger med masse komplimenter, emojier osv. Mulig han bare føler seg trygg på relasjonen vår nå å at han ikke behøver å « jobbe like hardt» lenger?  Dette dating greiene er ikke for pyser 🙈

Hvordan gikk det videre? Er i samme situasjon selv, bare vi har datet litt lenger😅 Og nei, dating er virkelig ikke lett!

Anonymkode: 7ad70...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...