AnonymBruker Skrevet 20. oktober #41 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvilket land vil du si den hvite blonde og blåøyde Michael kommer fra? Siden du ser det på navnet? Enn Alex? Og Leo? Daniel? Anonymkode: 1d8c7...1fd Da må du vel se om teksten er på norsk og om han svarer på norsk, er det ingen tekst og et slikt land er det vel 50-50 om han er norsk eller ikke, poenget er vel ikke om norsk eller ikke men om han kjenner til en del ting i og rundt Norge og det norske systemet holder vel det for de fleste enten det er en dame eller mann Mann Anonymkode: c1e25...245 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #42 Del Skrevet 20. oktober Ha litt høydekrav, da faller mange bort…, Anonymkode: b4303...134 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #43 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ha litt høydekrav, da faller mange bort…, Anonymkode: b4303...134 Menn hadde helt sluttet å skrive høyde da jeg ga meg på Tinder i fjor 😅 Anonymkode: a592f...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #44 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Fordi det oppfattes som en litt kjip ting å skrive. Samme som at jeg tror menn over 190 hadde sveipet venstre om ei dame skrev "Ønsker helst mann over 190." Anonymkode: a592f...094 Enig. Tenk om en mann skrev ''ingen feite damer'' i bioen, da ville han mest sannsynlig blitt sveipet bort av mange slanke også. Det å være så sykelig fiksert på utseende, rase osv at man inkluderer det i bioen er turn off for mange. Det sier mye om en person. Anonymkode: a78a0...27d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #45 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fordi det oppfattes som en litt kjip ting å skrive. Samme som at jeg tror menn over 190 hadde sveipet venstre om ei dame skrev "Ønsker helst mann over 190." Anonymkode: a592f...094 Det må vel gå an å skrive at en ser etter en mann med samme kulturbakgrunn og verdier som en selv uten at det regnes som kjipt? Anonymkode: 91050...8ae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #46 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må vel gå an å skrive at en ser etter en mann med samme kulturbakgrunn og verdier som en selv uten at det regnes som kjipt? Anonymkode: 91050...8ae Du har dine preferanser, andre har sine. For meg foretrekker jeg noen med ett mer ''åpent sinn''. Hvorfor spiller det noen rolle for deg? Det kommer til å oppleves kjipt for noen og helt greit for andre. De som ikke liker det passer tydeligvis ikke for deg. Anonymkode: a78a0...27d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #47 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det må vel gå an å skrive at en ser etter en mann med samme kulturbakgrunn og verdier som en selv uten at det regnes som kjipt? Anonymkode: 91050...8ae Ja, man skulle tro det, men har en mistanke om at mange automatisk tenker rasist. Anonymkode: a592f...094 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #48 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har dine preferanser, andre har sine. For meg foretrekker jeg noen med ett mer ''åpent sinn''. Hvorfor spiller det noen rolle for deg? Det kommer til å oppleves kjipt for noen og helt greit for andre. De som ikke liker det passer tydeligvis ikke for deg. Anonymkode: a78a0...27d Selvfølgelig dreier deg om preferanser. Men å kalle et ønske om felles kulturbakgrunn og verdier for «kjip», høres ganske lite «åpent» ut. Anonymkode: 91050...8ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #49 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Da må du vel se om teksten er på norsk og om han svarer på norsk, er det ingen tekst og et slikt land er det vel 50-50 om han er norsk eller ikke, poenget er vel ikke om norsk eller ikke men om han kjenner til en del ting i og rundt Norge og det norske systemet holder vel det for de fleste enten det er en dame eller mann Mann Anonymkode: c1e25...245 Personen jeg siterte sier man ser det på navnet om personen er norsk, tysk, islandsk eller finsk. Ikke at man bør lese profilen. Anonymkode: 1d8c7...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #50 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Enig. Tenk om en mann skrev ''ingen feite damer'' i bioen, da ville han mest sannsynlig blitt sveipet bort av mange slanke også. Det å være så sykelig fiksert på utseende, rase osv at man inkluderer det i bioen er turn off for mange. Det sier mye om en person. Anonymkode: a78a0...27d Du misforstår. Religiøsitet, samfunns-, menneske- og kvinnesyn har ingenting med verken utseende eller rase å gjøre. Det at partner stort sett deler ditt samfunns- og menneskesyn, er derimot et helt sentralt kjennetgn på et vellykket forhold. Anonymkode: 91050...8ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #51 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig dreier deg om preferanser. Men å kalle et ønske om felles kulturbakgrunn og verdier for «kjip», høres ganske lite «åpent» ut. Anonymkode: 91050...8ae Det handler ikke om at det ønsket er kjipt, mer måten det uttrykkes på som kan virke litt trangsynt. Du kan liksom ikke vite om du deler verdier med en person før du blir kjent med dem. Anonymkode: a78a0...27d 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #52 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler ikke om at det ønsket er kjipt, mer måten det uttrykkes på som kan virke litt trangsynt. Du kan liksom ikke vite om du deler verdier med en person før du blir kjent med dem. Anonymkode: a78a0...27d For meg høres det ut som om du reagerer på innhold mer enn uttrykksmåte. Men hvis det uttrykksmåten du reagerer på: hvordan ville du ha formulert deg, om du søker etter personer med samme kulturbakgrunn og verdier som deg selv? Anonymkode: 91050...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #53 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg høres det ut som om du reagerer på innhold mer enn uttrykksmåte. Men hvis det uttrykksmåten du reagerer på: hvordan ville du ha formulert deg, om du søker etter personer med samme kulturbakgrunn og verdier som deg selv? Anonymkode: 91050...8ae Tja, med tanke på at verdier og kulturbakgrunn ikke kan bedømmes lynraskt på tinder hadde jeg kanskje ikke formulert det. Hadde bare pratet med folk og blitt kjent med de? Anonymkode: a78a0...27d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #54 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tja, med tanke på at verdier og kulturbakgrunn ikke kan bedømmes lynraskt på tinder hadde jeg kanskje ikke formulert det. Hadde bare pratet med folk og blitt kjent med de? Anonymkode: a78a0...27d Det er altså ikke uttrykksmåten, men innholdet/holdningen du reagerer på? Jeg er enig i at man generelt bør være åpen og fordomsfri overfor våre medmennesker. Men det kreves vel ikke så mye verifisering og individuell vurdering for å slå fast at du ikke ønsker å være sammen med en person som lar matvaner, klesdrakt, syn på kvinner og homofile, på forholdet mellom stat og borger/familie, osv., styres av forlengst utdatere religiøse regler? Fyren kan selvsagt ha de aller beste menneskelige kvaliteter, men det hjelper jo ikke. Anonymkode: 91050...8ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #55 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, man skulle tro det, men har en mistanke om at mange automatisk tenker rasist. Anonymkode: a592f...094 Spørs hvordan en uttaler seg. Å bare kroppslig respondere på hvite om en er hvit, er jo ikke noe du kan styre. Du kan jo ha samme kulturelle bakgrunn som noen av gener fra andre land, for mange vokser opp i Norge om de har en norsk forelder, er adoptert, foreldrene flyttet hit osv. Å mennekser er bare mennesker, vi vil finne noen lik oss hvor som helst. Så det å si at våre verdier er viktig, men ikke vite at folk er ulike på kryss og tvers, er jo veldig trangsynt å da lurer jeg på om de aldri har reist eller vært på internett før. Anonymkode: 3dfed...ce0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #56 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er altså ikke uttrykksmåten, men innholdet/holdningen du reagerer på? Jeg er enig i at man generelt bør være åpen og fordomsfri overfor våre medmennesker. Men det kreves vel ikke så mye verifisering og individuell vurdering for å slå fast at du ikke ønsker å være sammen med en person som lar matvaner, klesdrakt, syn på kvinner og homofile, på forholdet mellom stat og borger/familie, osv., styres av forlengst utdatere religiøse regler? Fyren kan selvsagt ha de aller beste menneskelige kvaliteter, men det hjelper jo ikke. Anonymkode: 91050...8ae Det at noen er norsk betyr ikke at de har samme livssyn som deg. Det er nok høyere sannsynlighet, men det finnes norske muslimer, og utlendinger som er adoptert av norske familier. Det er derfor det kan virke transynt og skrive ''preferanse for ''x'' menn'' på profilen sin. For å så bruke ting som kultur og verdier som en slags begrunnelse. Når det egentlig ikke er ett godt argument. Du kan ikke bare se at noen er fra et annet sted eller har ett annet navn og komme til masse konklusjoner om hvordan de er oppdratt. Håper det gjorde det mer klart. Anonymkode: a78a0...27d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #57 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det at noen er norsk betyr ikke at de har samme livssyn som deg. Det er nok høyere sannsynlighet, men det finnes norske muslimer, og utlendinger som er adoptert av norske familier. Det er derfor det kan virke transynt og skrive ''preferanse for ''x'' menn'' på profilen sin. For å så bruke ting som kultur og verdier som en slags begrunnelse. Når det egentlig ikke er ett godt argument. Du kan ikke bare se at noen er fra et annet sted eller har ett annet navn og komme til masse konklusjoner om hvordan de er oppdratt. Håper det gjorde det mer klart. Anonymkode: a78a0...27d Jeg er ikke opptatt av om vedkommende har norsk statsborgerskap, men om han har samme kulturbakgrunn og verdier som meg. For meg vil forøvrig en konservativ kristen med reaksjonære verdier og holdninger være like uaktuell som en praktiserende muslim. Det er vrangforestillingene og verdiene som frastøter meg. Anonymkode: 91050...8ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrmica Skrevet 23. oktober #58 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 17.18): Jeg er ikke opptatt av om vedkommende har norsk statsborgerskap, men om han har samme kulturbakgrunn og verdier som meg. For meg vil forøvrig en konservativ kristen med reaksjonære verdier og holdninger være like uaktuell som en praktiserende muslim. Det er vrangforestillingene og verdiene som frastøter meg. Anonymkode: 91050...8ae Men det vil du vel raskt finne ut når du begynner å ha en samtale med vedkommende? Jeg kan ikke se for meg at dette er noe problem egentlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober #59 Del Skrevet 23. oktober AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 10.58): Før noen skriker om seg om at det er er rasistisk spørsmål, så vil jeg bare si at det er jeg overhodet ikke. Respekterer alle mennesker uansett. Men når det kommer til dating / evt livspartner , vil jeg gjerne treffe en likesinnet med noelunde samme kultur og oppvekst som jeg har . Ser at det er nesten overtall av utenlandske menn på tinder.. Anonymkode: 2d721...b5f Nå lo jeg godt her, dessverre NEI, Norge er et multikulturelt samfunn. Anonymkode: bbbbf...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå