AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 Gud opp 4 kg på 4 dager? Nei jeg har ikke spist 7000 kcal daglig. Kanskje 3000. Nå er bingespisingen over. Jeg får slike anfall.. Overspising. Trenger virkelig noen rå tips. Ikke bare viljestyrke😪😪😪 Anonymkode: e4691...4c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gud opp 4 kg på 4 dager? Nei jeg har ikke spist 7000 kcal daglig. Kanskje 3000. Nå er bingespisingen over. Jeg får slike anfall.. Overspising. Trenger virkelig noen rå tips. Ikke bare viljestyrke😪😪😪 Anonymkode: e4691...4c5 Enten viljestyrke, eller psykisk helsehjelp, eller medisiner. Enten må du klare det på egen hånd, eller så er fastlegen neste stopp. Finnes ingen vei utenom. Anonymkode: 9e68d...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gud opp 4 kg på 4 dager? Nei jeg har ikke spist 7000 kcal daglig. Kanskje 3000. Nå er bingespisingen over. Jeg får slike anfall.. Overspising. Trenger virkelig noen rå tips. Ikke bare viljestyrke😪😪😪 Anonymkode: e4691...4c5 Se på det som en sprekk og start på nytt NÅ! Ikke bruk en sprekk som unnskyldning til å gi opp. Hver dag er ny og hver dag kan du starte på nytt. 4 kg opp på 4 dager er ganske enkelt å gå ned igjen. Hvis du vil da, er viljestyrken det står på når du velger å ikke bingespise. Enkelt og vanskelig Lykke til. Anonymkode: a0e64...82c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #4 Del Skrevet 19. oktober 2024 Tipper at mer enn 3 av de kiloene vil gå bort innen en uke hvis du spiser normalt igjen. Det er bare vann. Anonymkode: 1cadc...9be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #5 Del Skrevet 19. oktober 2024 Du må ha spist 10000 kalorier for dag for å gå opp 4 kg på 4 dager... Det er vannvekt. Anonymkode: c8cb0...d02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #6 Del Skrevet 19. oktober 2024 Ikke noe å bry seg om! Med mindre sprekken kommer hver uke… Anonymkode: afe26...650 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #7 Del Skrevet 19. oktober 2024 Spis en bolle med grønnsaker før du spiser mat, på den måten så begrenser du overspising. Anonymkode: d83ff...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #8 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må ha spist 10000 kalorier for dag for å gå opp 4 kg på 4 dager... Det er vannvekt. Anonymkode: c8cb0...d02 Er ikke en kilo 7000 kcal? Anonymkode: e4691...4c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #9 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke en kilo 7000 kcal? Anonymkode: e4691...4c5 Jo, men en person forbrenner vanligvis ett sted mellom 2000 og 3000 kalorier hvert døgn så det må også med i regnestykket. Om forbrenningen din er på 2000 kcal/døgnet må du derfor spise 2000 kcal + 7000 kcal = 9000 kcal. Anonymkode: afe26...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 19. oktober 2024 #10 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Gud opp 4 kg på 4 dager? Nei jeg har ikke spist 7000 kcal daglig. Kanskje 3000. Nå er bingespisingen over. Jeg får slike anfall.. Overspising. Trenger virkelig noen rå tips. Ikke bare viljestyrke😪😪😪 Anonymkode: e4691...4c5 Mye vannvekt, glykogen osv, ikke ren.fettmasse. Kostholdsmessig: 1) fokuser på det du skal spise mer av, heller enn på alt du tenker du skal unngå: protein + grønnsaker 2) IKKJE KJØP det du uansett ikke skal/vil/bør spise 3) ha en plan for når trangen melder seg. Vent litt, ofte går det over om du bare får fokuset på.noe annet, hvis ikke; ha noe tilgjengelig - egg, ferdigkokte, gresk yogurt, frukt, bær Hvordan du spiser: 1) spis langsomt, tygg, legg bestikket ned, ta deg tid til faktisk å smake på slik at du blir.mer.tilfredds når du "opplever" måltidet med alle sanser og mental tilstedeværelse (da får du liksom med deg at du faktisk har spist). 2) la være å spise foran TV. Se på tv for å se tv, ikke for å spise. 3) ranger sultfølelse på en skala fra 1-10 FØR du spiser og VENT til du reellt er sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #11 Del Skrevet 21. oktober 2024 Regner med at du har spist mye karbohydrater. Karbohydrater som ikke brukes raskt, lagres i musklene. For hvert gram karb kroppen lagrer, holder den på fire gram vann. Når karbohydratene brukes, slippes vannet. Syklus har også mye å si, mange av oss går opp en eller to kilo (vannvekt det også, i tillegg til økt mengde blod i kroppen) i dagene før mensen. Ulvehunger er også vanlig disse dagene. Ikke stress, pust rolig og gå tilbake til gode vaner. Ikke kjeft på deg selv, det hjelper ingenting. Anbefaler å logge syklus, så du er forberedt når disse dagene kommer. De er ofte lettere å håndtere når man vet at de er på vei. Anonymkode: 8a200...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #12 Del Skrevet 28. oktober 2024 Tenker at det må være lov av og til . Kos deg uten å ha dårlig samvittighet ! Du legger ikke på deg av dette. Det er bare bra og ta pause innimellom Anonymkode: 2c002...950 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #13 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tenker at det må være lov av og til . Kos deg uten å ha dårlig samvittighet ! Du legger ikke på deg av dette. Det er bare bra og ta pause innimellom Anonymkode: 2c002...950 Pause skal man ikke trenge, da har du stramt kosthold med for lite næring. Anonymkode: 4ccb2...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #14 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 21.01): Jo, men en person forbrenner vanligvis ett sted mellom 2000 og 3000 kalorier hvert døgn så det må også med i regnestykket. Om forbrenningen din er på 2000 kcal/døgnet må du derfor spise 2000 kcal + 7000 kcal = 9000 kcal. Anonymkode: afe26...650 Det er en relativt stor person. Jeg veier 50 kg og jeg har basalforbrenning på 1300 kalorier. Stort sett ligger jeg på 1500 i hverdagen. Anonymkode: 7917a...70d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #15 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Tenker at det må være lov av og til . Kos deg uten å ha dårlig samvittighet ! Du legger ikke på deg av dette. Det er bare bra og ta pause innimellom Anonymkode: 2c002...950 Pause? Fra hva? Å spise normalt? Anonymkode: a2347...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #16 Del Skrevet 29. oktober 2024 Mitt triks er å veie meg hver dag. Da ser jeg resultatet av gårdsdagen og samtidig blir motivert for at i dag skal bli enda bedre. Anonymkode: e58aa...28f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #17 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mitt triks er å veie meg hver dag. Da ser jeg resultatet av gårdsdagen og samtidig blir motivert for at i dag skal bli enda bedre. Anonymkode: e58aa...28f Du tror du ser resultater dagen etter?? Anonymkode: a2347...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #18 Del Skrevet 29. oktober 2024 Jeg går gjerne opp 2 kg på en helg. Jeg skjønner jo at det ikke er fett, for jeg klarer ikke å spise 7000 kalorier mer enn jeg skal pr dag... Men demotiverende, det er det ja.... Anonymkode: 7e03c...68e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #19 Del Skrevet 29. oktober 2024 Om dette er et problem eller ikke, kommer helt an på utgangspunktet ditt. Har du sykelig fedme og mister kontrollen ofte, samt spiser sykt mye disse periodene er fastlegen neste tenker jeg. Men jeg er normalvektig og har en sånn periode før hver mensen. Men det er snakk om litt mer mat enn vanlig og «frislipp» på godteri. Så det vil si en pose smågodt hver dag. Resten av måneden har jeg disiplin nok til å ikke kjøpe. Men sånn som jeg har det er relativt normalt og ikke noe sykt tenker jeg. Har venninner som beskriver det samme. Da er løsningen bare opp på hesten igjen så snart du klarer. Anonymkode: dd645...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #20 Del Skrevet 29. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du tror du ser resultater dagen etter?? Anonymkode: a2347...4f6 Jeg er litt enig med personen du svarer. Det er ikke nødvendigvis sånn at du ser resultatet dagen etter, men at du starter hver dag med et lite fokus på vekt og en liten plan om hvordan dagens matinntak bør være. Litt sånn mindfull ift hva målet ditt er. Personlig bør jeg veie meg ofte for å ikke bare la alt flyte og plutselig sitte med mange kilo jeg skal ned. Veier meg ikke hver dag, men en gang i uken blir for sjeldent når jeg vil holde fokus. Har alltid vært normalvektig, og tror ærlig talt at litt av grunnen til det, er at jeg veier meg ofte og tar tak tidlig når vekten øker. For jeg er absolutt ikke en som kan «spise hva jeg vil». Hadde jeg ikke fokusert på dette hadde jeg vært overvektig. Anonymkode: dd645...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå