Gå til innhold

Å reise som solo er jo helt topp, kan bestemme alt selv...har du tatt steget?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reiste alene til Hellas for noen år siden, det var magisk! Leide bil et par dager og bare cruiset rundt og stoppet akkurat på de strendene og i de byene hvor det passet meg. Spiste hvor jeg ville, fikk lest masse og slappet godt av. Ble også med på en seiltur der jeg kom i snakk med masse forskjellige folk. Det hadde jeg nok ikke gjort om jeg var med venner eller familie…

I starten syntes jeg det var litt ubehagelig å gå ut å spise alene, men fant ut det var en vanesak og etter noen dager gikk det helt fint! Tok med meg en bok og sa alltid når jeg fikk bord at det var bare meg, da slapp jeg å vente i en evighet på at de skulle ta bestillingen min.

Anbefaler alle å reise alene - Lengter etter å gjøre det igjen!

Anonymkode: dda83...001

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, 2 år på rad har jeg reist på 1 uke ferie i utlandet helt aleine. Var ikke ensom. Koste meg hver dag, bodde på et fast hotell men meldte meg på turer mm. Møtte folk på turene. Solte meg, bada, turer, kjøpte bøker, klær og sko, prøvde lokal mat mm. 

Anonymkode: 72693...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, mange ganger.  Elsker faktisk å reise alene mange ganger, bestemme selv hva man skal gjøre med dagen, aldrig kjedelig.

Endret av Stina234
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 8.44):

Prøvde meg nå i høst, er så lei av venninneturer der ALT skal skje sammen. Man må jo tilpasse seg heletiden 😊. ramaskrik om man vil gå litt for seg selv. Da ser man den strenge saueflokkmentaliteten som Nordmenn lever etter stort sett.

Så da tok jeg steget, som har blitt tenkt på i flere år...jeg er et menneske som snakker lett med andre. Følte meg ikke ensom/alene i heletatt, trivdes godt med å komme ut tidlig på morgenen. Spiste alle måltider ute, frokost på hotellet er triste greier. Jeg var i Spania et sted på fastlandet, oppdaget hvordan de lever...livet skjer ute 😊

Gleder meg til neste tur, den blir også på egenhånd.

Anonymkode: 6dfb7...40a

Nøyaktig i samme båt som deg!

Jeg reiste til Frankrike nå på sensommeren alene, og storkoste meg. Kjedet meg ikke et sekund. 

Jeg reiser nå til Afrika over nyttår, og skal backpacke mer enn én måned alene i ulike afrikanske land og øyer. Besøker den første uka en venninne som bor i et av landene, og reiser videre alene etterpå :) 

Gleder meg! Ingenting slår en skikkelig alenetur! Hvor er det du skal reise neste gang? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paneera skrev (1 minutt siden):

Nøyaktig i samme båt som deg!

Jeg reiste til Frankrike nå på sensommeren alene, og storkoste meg. Kjedet meg ikke et sekund. 

Jeg reiser nå til Afrika over nyttår, og skal backpacke mer enn én måned alene i ulike afrikanske land og øyer. Besøker den første uka en venninne som bor i et av landene, og reiser videre alene etterpå :) 

Gleder meg! Ingenting slår en skikkelig alenetur! Hvor er det du skal reise neste gang? ❤️

Pass godt på deg selv i Afrika :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Pass godt på deg selv i Afrika :) 

Det skal jeg! Gleder meg spesielt mye til å reise til Madagaskar og se dyrelivet der. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 14.29):

Jeg reiste til Sør-Amerika alene i 5 uker, gjennom tre land. Var helt herlig.

Anonymkode: f0ede...1a5

Hvilkne land besøkte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt reist alene for den sosiale biten. Men jeg er litt betenkt over sikkerhet. Å reise som jente alle mulige steder, føles tryggere å være enten flere jenter, eller med en mann.

Anonymkode: 8e6be...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg kunne godt reist alene for den sosiale biten. Men jeg er litt betenkt over sikkerhet. Å reise som jente alle mulige steder, føles tryggere å være enten flere jenter, eller med en mann.

Anonymkode: 8e6be...1aa

Null problem :) Tenk sikkerhet, ikke vær sent ute. Hold deg unna fylla, ikke ta imot noe drikke fra andre. Ikke bli med noen hjem etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har reist mye alene. Vært kanskje 10 ganger alene i London. I tillegg reiste jeg på charterferie til Tyrkia alene en gang. Fungerte fint det, var deilig.

Det sagt, trives veldig godt å reise med mannen min, så foretrekker å reise med han. Har ikke behov for å reise alene lenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 3.31):

Kan bestemme alt selv..... men så har man ingen å dele opplevelsene med 🥱🥱 

Anonymkode: 94e9c...9a2

Selvfølgelig måtte du komme en sånn i tråden…

Anonymkode: 0b46a...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selvfølgelig måtte du komme en sånn i tråden…

... for to uker siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (7 timer siden):

... for to uker siden...

Og poenget ditt er? Jeg har ikke vært på nett på noen uker og det står ingenting i reglene om at man ikke får lov å kommentere hvis det er gått to uker siden den kommentaren ble skrevet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Og poenget ditt er? Jeg har ikke vært på nett på noen uker og det står ingenting i reglene om at man ikke får lov å kommentere hvis det er gått to uker siden den kommentaren ble skrevet…

Poenget er at det var et dårlig poeng (for en AB) og når det var så lenge etterpå så var det nesten ikke nødvendig. Den setningen kunne jeg selv ha skrevet. Reiser man alene har man ingen å dele opplevelsene med, det er bare faktum, så skjønner ikke setningen din i det hele tatt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (2 minutter siden):

Den setningen kunne jeg selv ha skrevet. Reiser man alene har man ingen å dele opplevelsene med, det er bare faktum

Mange av oss kan ha en like fin eller bedre opplevelse uten å dele den med noen. Hvis reisefølget er mindre begeistret enn en selv, kan det heller bidra til å forringe opplevelsen. 

Anonymkode: 9c6f2...d54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange av oss kan ha en like fin eller bedre opplevelse uten å dele den med noen. Hvis reisefølget er mindre begeistret enn en selv, kan det heller bidra til å forringe opplevelsen. 

Det er sant, men du gjorde narr av den personen som sa dette

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste masse alene da jeg bodde i Tyskland. Fine minner og opplevelser,  om to uker reiser jeg alene til Krakow.  Det er en frihet i det å reise og kunne velge alt fra resturant til aktiviteter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sofie777 skrev (12 minutter siden):

Det er sant, men du gjorde narr av den personen som sa dette

Hæ, hvor har jeg gjort narr av noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...