Gå til innhold

Å reise som solo er jo helt topp, kan bestemme alt selv...har du tatt steget?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde meg nå i høst, er så lei av venninneturer der ALT skal skje sammen. Man må jo tilpasse seg heletiden 😊. ramaskrik om man vil gå litt for seg selv. Da ser man den strenge saueflokkmentaliteten som Nordmenn lever etter stort sett.

Så da tok jeg steget, som har blitt tenkt på i flere år...jeg er et menneske som snakker lett med andre. Følte meg ikke ensom/alene i heletatt, trivdes godt med å komme ut tidlig på morgenen. Spiste alle måltider ute, frokost på hotellet er triste greier. Jeg var i Spania et sted på fastlandet, oppdaget hvordan de lever...livet skjer ute 😊

Gleder meg til neste tur, den blir også på egenhånd.

Anonymkode: 6dfb7...40a

• Liker 6
  • Hjerte 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra du tok steget. Jeg syns også det kan være slitsomt å være på tur med andre, spesielt da jeg er b-menneske og liker å sove ut. Bestevenninnen og mannen min våkner kl 06 og vil gjerne ha mest mulig ut av dagen. 

Men jeg har aldri turt å reise alene, har ikke muligheten til det heller akkurat nå da vi har småbarn. Men kanskje jeg skal gjøre det senere:) 

Anonymkode: 297b3...53d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd at man må gjøre alt sammen på turer med venninner. 

Jeg har reist alene mange ganger i jobbsammenheng og liker best å reise med andre på fritiden. 

Jeg velger selvsagt å reise sammen med folk jeg trives sammen med.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg ble tretti reiser jeg stort sett alene, eller jeg kan dra til samme sted som andre. Da treffes vi der, men det er ikke felles reise, bo på samme hotell og alt annet sammen. Det skal i så tilfelle være en spesiell reise. 

Anonymkode: 69f01...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, reiser masse alene. Var nylig alene i Japan, Bali, Singapore og Peru. Jeg syns også det er koselig å reise med folk, men reiser heller alene enn å la være å reise. Kan alltids treffe folk på reisen, drar også på sosiale events og sånn.

Anonymkode: 6a22e...d20

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør begge deler. Hver sin sjarm. Men jeg reiser ikke lengre med mange venninner, kun noen få utvalgte jeg vet jeg passer å reise på tur med

Anonymkode: 7e74c...3e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, reiser masse alene. Var nylig alene i Japan, Bali, Singapore og Peru. Jeg syns også det er koselig å reise med folk, men reiser heller alene enn å la være å reise. Kan alltids treffe folk på reisen, drar også på sosiale events og sånn.

Hvor mye penger brukte du på reisen til Japan? Planlegger tur dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gjort det i flere år. Som voksen er det vanskelig å finne noen som ønsker samme type reise som meg, på tidspunkter det passer meg og dra. Men jeg lar ikke det stoppe meg!

Har vært rundt i Europa, USA, Mellom- og Sør-Amerika og Karibien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (5 minutter siden):

Hvor mye penger brukte du på reisen til Japan? Planlegger tur dit.

Jeg har vært i Japan fem ganger. Fly har kostet mellom 6000 og 10 000. 22 dager på hotell i Tokyo kostet 12 000 kroner nå på siste turen.

Har ikke full oversikt over hva jeg brukte på mat. Som oftest rundt 50 kroner på frokost, 100 kroner på lunsj og 200-300 på middag. Transport i Tokyo er ganske billig.

Koster selvsagt mer om man skal reise rundt i Japan, bo på finere overnatting, ha store matopplevelser og andre opplevelser.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært i Japan fem ganger. Fly har kostet mellom 6000 og 10 000. 22 dager på hotell i Tokyo kostet 12 000 kroner nå på siste turen.

Har ikke full oversikt over hva jeg brukte på mat. Som oftest rundt 50 kroner på frokost, 100 kroner på lunsj og 200-300 på middag. Transport i Tokyo er ganske billig.

Koster selvsagt mer om man skal reise rundt i Japan, bo på finere overnatting, ha store matopplevelser og andre opplevelser.

6000 kr for fly? Jeg finner kun priser på 10.000 kr og over og har fulgt med i 1 år nå på det 🙈

12.000 kr for 22 dager er jo bilig, hva slags hotell og i hvilken by?

Det er 10 dager i Tokyo som er målet denne første gangen 😊

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (9 minutter siden):

6000 kr for fly? Jeg finner kun priser på 10.000 kr og over og har fulgt med i 1 år nå på det 🙈

12.000 kr for 22 dager er jo bilig, hva slags hotell og i hvilken by?

Det er 10 dager i Tokyo som er målet denne første gangen 😊

Jeg sjekker Skyscanner ofte, har 100% frihet med tanke på dato og bestiller med en gang jeg ser en god pris. Reiser bare med håndbagasje. Man kan f.eks. reise tur-retur Tokyo med KLM til rett over 7000 kroner nå i januar.

Hotellet var et sånt typisk businesshotell i nærheten av Yamanote Line i Tokyo. Nydelig plassering. Passet på å sjekke hotellpriser ofte, bestilte med gratis avbestilling, så plutselig fikk jeg en skikkelig god deal på Black Friday bare måneden før jeg skulle dra.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser i jobb. Så har mange utenlandsturer alene, der jeg utvider litt.

Reiser likevel aller helst med mann eller venninner.

Så mulig det er omgangskretsen som er problemet?

Anonymkode: f45b2...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å reise solo er nydelig👍🏻

Er man litt utadvendt, så er det jo lett å møte andre folk og være sosial. Samtidig være alene akkurat når man ønsker det.

Anonymkode: 1d3f4...ba7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bestemme alt selv..... men så har man ingen å dele opplevelsene med 🥱🥱 

Anonymkode: 94e9c...9a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan bestemme alt selv..... men så har man ingen å dele opplevelsene med 🥱🥱 

Anonymkode: 94e9c...9a2

Joda, mennesker som er der du reiser. Men man må jo ikke ha noen å dele den med da, er jo du selv som skal tilfredstilles på tur :) 

Det går faktisk ann å omgås andre mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser alltid alene, og synes synd på de som skriver innlegg her om venninneturer og krangling. Sikkert mange som klarer å reise uten krangling, men hele greia med at man må bli enige om alt og gjøre alt sammen hadde ødelagt gleden for meg. Jeg tar veldig ofte spontane avgjørelser på turer og endrer planer underveis. 

Anonymkode: 9c6f2...d54

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg reiser alltid alene, og synes synd på de som skriver innlegg her om venninneturer og krangling. Sikkert mange som klarer å reise uten krangling, men hele greia med at man må bli enige om alt og gjøre alt sammen hadde ødelagt gleden for meg. Jeg tar veldig ofte spontane avgjørelser på turer og endrer planer underveis. 

Anonymkode: 9c6f2...d54

Det stemmer godt ja, er så deilig å være helt fri. Slippe å ta hensyn til noen....lettere å komme i kontakt med andre uten sauene på slep.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist mye alene i tjueårene, både kort og langt. Nå reiser jeg ikke like mye lenger, men har mennesker jeg trives på reise med hvis det skjer. De jeg synes det er lett å reise med er litt som meg: åpne, pratsomme og nysgjerrige på det meste, spontane til en viss grad, sier gjerne ja til en omvei her og et innfall der, men samtidig kan man skilles og gjøre ulike aktiviteter og komme sammen igjen senere.

Det er superviktig med god kommunikasjon og på reise kommer man langt med "jeg er sulten", "jeg er sliten", "jeg vil ha det rolig i dag", "jeg trenger litt alenetid". Det skal ikke være et krav å måtte gjøre alt sammen. Samtidig bør man like og ha lyst til å være med hverandre. Man må rett og slett ønske hverandres selskap. De jeg passer best med på reise er de jeg passer best med hjemme også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den beste og eneste måten å reise på. Ved å dra alene har en all verdens tid og muligheter til å bli kjent med andre dit en drar. Drar man med flere, blir dette handlingsrommet meget begrenset.

Jeg oppholder meg på hytta mai-sept. Leiligheten okt-des/jan. Så utlandet jan-apr.

Har møtt en drøss hyggelige mennesker på alle disse turene, holder kontakten med mange av dem den dag i dag, og flere kommer til😊.

Jeg reiser alene😊.

Anonymkode: 31232...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har reist sammen med tidligere er familien og senere min mor. Hun vet hva jeg trenger og hun har ikke problemer med å gå for seg selv. Hun er en sånn som får kontakt med alle, det er ikke jeg

Jeg har vært på et par turer alene, her er det økonomien som svikter, men jeg ønsker å reise mer. Var på et cruise for 3 år siden. Det var kjempegøy. Kunne styre dagen selv utenom når jeg skulle på guidet tur. Det ble gode middager og artige show om kvelden. Anbefaler å reise på cruise, da slipper man å pakke opp og ned kofferten og man kan gjøre det så mye eller lite som man vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...