AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #1 Del Skrevet 19. oktober 2024 Så det har seg sånn at jeg fikk innvilget dagpenger og 18 ukers karantene startet fra mandag 3 juni i år og pengene skulle bli utbetalt 21 - 23 oktober. Greia er at jeg hadde en plan om å flytte til sverige senere i år, så jeg dro til migrationverket i sverige 9 oktober for og sende en søknad. Idag logget jeg inn for og sende meldekort som vanlig og da fikk jeg en melding om at jeg ikke var arbeidssøker (Du var registrert som arbeidssøker fra 10. mai til 19. oktober) og at jeg ikke var folkeregistrert i norge. Men jeg sendte likevel meldekortet som vanlig. så får jeg dag penger for disse månende? Anonymkode: 44f24...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #2 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så det har seg sånn at jeg fikk innvilget dagpenger og 18 ukers karantene startet fra mandag 3 juni i år og pengene skulle bli utbetalt 21 - 23 oktober. Greia er at jeg hadde en plan om å flytte til sverige senere i år, så jeg dro til migrationverket i sverige 9 oktober for og sende en søknad. Idag logget jeg inn for og sende meldekort som vanlig og da fikk jeg en melding om at jeg ikke var arbeidssøker (Du var registrert som arbeidssøker fra 10. mai til 19. oktober) og at jeg ikke var folkeregistrert i norge. Men jeg sendte likevel meldekortet som vanlig. så får jeg dag penger for disse månende? Anonymkode: 44f24...29c Når meldte du flytting? Anonymkode: 4f770...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #3 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Når meldte du flytting? Anonymkode: 4f770...544 Meldte flytting 9 oktober Anonymkode: 44f24...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #4 Del Skrevet 19. oktober 2024 Du skal få utbetalt fra karantenen opphører og frem til 19.oktober. Når du ikke lengre er registrert som aktiv arbeidssøker i Norge opphører retten til dagpenger Anonymkode: bdc99...ac9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #5 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du skal få utbetalt fra karantenen opphører og frem til 19.oktober. Når du ikke lengre er registrert som aktiv arbeidssøker i Norge opphører retten til dagpenger Anonymkode: bdc99...ac9 Ts her, det menes altså fra den dagen det ble innvilget som var 3 juni til 19 oktober? Anonymkode: 44f24...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #6 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så det har seg sånn at jeg fikk innvilget dagpenger og 18 ukers karantene startet fra mandag 3 juni i år og pengene skulle bli utbetalt 21 - 23 oktober. Greia er at jeg hadde en plan om å flytte til sverige senere i år, så jeg dro til migrationverket i sverige 9 oktober for og sende en søknad. Idag logget jeg inn for og sende meldekort som vanlig og da fikk jeg en melding om at jeg ikke var arbeidssøker (Du var registrert som arbeidssøker fra 10. mai til 19. oktober) og at jeg ikke var folkeregistrert i norge. Men jeg sendte likevel meldekortet som vanlig. så får jeg dag penger for disse månende? Anonymkode: 44f24...29c Du hadde fått utbetalt allerede, dersom du skulle ha noe. Du får ikke noen penger for hele karantenetiden. Du vil få utbetalt for perioden 7. oktober til 18. oktober, dersom du ikke hadde noe fravær eller jobbet i karantenetiden. Men mulig du må søke om å beholde dagpengene i Sverige. Ring NAV internasjonal. Anonymkode: 95f63...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #7 Del Skrevet 19. oktober 2024 18 ukers karantene betyr at man ikke får utbetalt noen dagpenger for hele den perioden. Man får kun dagpenger for perioden etter karantenen er over. Anonymkode: 95f63...f10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #8 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så det har seg sånn at jeg fikk innvilget dagpenger og 18 ukers karantene startet fra mandag 3 juni i år og pengene skulle bli utbetalt 21 - 23 oktober. Greia er at jeg hadde en plan om å flytte til sverige senere i år, så jeg dro til migrationverket i sverige 9 oktober for og sende en søknad. Idag logget jeg inn for og sende meldekort som vanlig og da fikk jeg en melding om at jeg ikke var arbeidssøker (Du var registrert som arbeidssøker fra 10. mai til 19. oktober) og at jeg ikke var folkeregistrert i norge. Men jeg sendte likevel meldekortet som vanlig. så får jeg dag penger for disse månende? Anonymkode: 44f24...29c Hvilke penger er det du mener skulle bli utbetalt 21-23 oktober? Hvis du fikk 18 uker karantene fra 3. juni, så har du vel først rett på dagpenger fra 14. oktober? Og hvis du har jobbet så blir karantenetiden forskyvd. Du får ingen dagpenger før etter du har avspasert karantenetiden. Anonymkode: 1a122...ec1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #9 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ts her, det menes altså fra den dagen det ble innvilget som var 3 juni til 19 oktober? Anonymkode: 44f24...29c Karantene startet 3 juni, og varer da til 7 oktober. Du melder flytting 9 oktober. Det vil si du skal ha dagpenger for 8 og 9 oktober, to dager. Anonymkode: 37064...9f1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #10 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Karantene startet 3 juni, og varer da til 7 oktober. Du melder flytting 9 oktober. Det vil si du skal ha dagpenger for 8 og 9 oktober, to dager. Anonymkode: 37064...9f1 Men hun kan søke/kunne søkt om å beholde dagpengene i Sverige i 3 måneder. Vet ikke nok om det til å uttale meg, det er derfor hun bør ringe NAV internasjonal. Dersom dagpengene er stanset, kan hun mest sannsynlig få gjenopptak fra dagen hun søker. Sverige er jo i EU. Anonymkode: 95f63...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20. oktober 2024 #11 Del Skrevet 20. oktober 2024 Hvordan søke jobb i utlandet med norske dagpenger? Du kan, dersom visse vilkår er oppfylt, motta norske dagpenger i inntil tre måneder mens du søker jobb i et annet EØS-land. Du gjør dette ved å søke om attest PD U2 fra NAV. Har du snakket med nav om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå