Gå til innhold

Samler du på julelandsby og hvorfor/hvorfor ikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, holder å se dem utstilt rundtom i byen :)

Hvorfor ikke? Jeg ser på det som galskap å samle på store mengder av ting som kun kan brukes én måned i året. To mdr. også for den del. Har ikke juleservice en gang, bruker finserviset året rundt.

Anonymkode: 14ad5...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte google julelandsby. Kjenner ingen som har det, faktisk. 

Jeg har willow tree-julekrybba, og elsker den. Nå er den komplett, og alle delene har jeg fått til jul og bursdag fra ungene og mannen min. Den er også sykt dyr, men jeg koser meg veldig med den 😊 Litt i samme gata, bare mer stilrent og minimalistisk, kanskje? 

Anonymkode: 42354...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler på en julekrybbe i tre, laget av et lokalt treskjærerfirma. Dermed har jeg ikke plass til noen julelandsby. Likevel hadde det vært fristende å kjøpe enkeltdeler, for mange av de er fine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om julelandsby før jeg leste denne tråden og måtte google hva det var. 

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noen, har ikke plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det. Har nok julepynt.

Anonymkode: 16974...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen julelandsby og ingen planer om å skaffe. Den tar opp alt for mye plass, både i julen og til lagring. Og jeg er ikke så glad i å ha mye nips framme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 21.24):

Jeg har willow tree-julekrybba, og elsker den. Nå er den komplett, og alle delene har jeg fått til jul og bursdag fra ungene og mannen min. Den er også sykt dyr, men jeg koser meg veldig med den 😊 Litt i samme gata, bare mer stilrent og minimalistisk, kanskje? 

Julekrybbe tar ikke like mye plass, og har dessuten lange tradisjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har. Den har jeg fått og nå som vi har tømt loftet hos mamma og pappa har jeg fått litt flere figurer. Jeg har den på peisen. Julekrybben er og på plass hver jul nå. Den er funnet på gjenbruksstasjonen her jeg bor. Var ikke åpnet. 

Ser mange skriver at de har ikke plass, men noen har stort hus og god plass. Har to stuer, men ikke noe pynt i stuen oppe. Har gått over til kuler i gasskrokker på gulvet og store lykter. Så har vi breie vinduskarmer med god plass til pynt. 

Anonymkode: 4f02f...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg samler ikke på julelandsby.

Har aldri hørt om at det er en greie, og jeg vet ikke hva det er. Kan tenke meg til det da, og regner med det blir bekreftet når jeg leser tråden.

Anonymkode: 3eaea...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.10.2024 den 21.24):

Og du har vært rundt om i hjemmene til alle du kjenner eller diskutert med alle du kjenner om dette? Alle onkler, tanter, søskenbarn, naboer, kollegaer, vennene til barna, grandtanter og kollegaene, tantene, onklene, søskenbarna til en bedre halvdel? Seriøst? Jeg aner ikke hvem som har julelandsby eller ikke av folk jeg kjenner. Vet at jeg har og en tante har. 

Anonymkode: 2aa53...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en stor juleby. Syntes det er mange fine, men det tar mye plass. Har stort hus, men har så mye annet fint jeg vil ha plass til også. 
Vil heller at den ene jeg har får «skinne» fint der den står. 

Anonymkode: 312ff...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...