Gå til innhold

Samler du på julelandsby og hvorfor/hvorfor ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det virker som noen skaper seg et behov. Jeg syns det kan være koselig med sånne landsbyer,men er det gleden i å hele tiden kjøpe noe nytt til den som gir glede, eller hva er det? Det dukker jo stadig opp noe nytt. Blir det ikke fullt når man hele tiden kjøper nye ting? Dømmer ingen altså, bare lurer :) 

Anonymkode: 9b240...0e2

Du dømmer ingen men ramser opp negative ting?

Anonymkode: cbf3c...c1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg samler ikke på noe, og i hvert fall ikke julelandsby.

Anonymkode: 1f7ba...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sammenlignes dette med mummikopper? Bruker mummikoppene hver dag jeg, er det noe annet enn med andre kopper?

Anonymkode: f71fb...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor sammenlignes dette med mummikopper? Bruker mummikoppene hver dag jeg, er det noe annet enn med andre kopper?

Anonymkode: f71fb...2eb

Enig i at det er en merkelig sammenligning. Julelandsbyer står fremme en kort periode hvert år. Mummikopper brukes daglig hos oss. 

Anonymkode: d3750...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg samler , men nei dey handler ikke LM å finne på noe for å kjøpe. Jeg synes det er fint og det blir ikke jul uten. Om jeg bruker 1000 kr på å utvide den litt hvert år så ser jeg null problemer med det.

Anonymkode: cbf3c...c1e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ønsket meg en juleby siden jeg var lita jente. Så jeg startet med noen få deler kjøpt på salg på europris for noen år siden og kombinerte med småpynt jeg hadde fra før. Regnet med at dette kom til å ta lang tid, for jeg kjøper ikke ofte ting til meg selv. På forespørsel om gaveønske har jeg derfor svart at jeg ønsker meg flere deler til julebyen min, og nå har mannen, ungene, søstra mi og voksne tantebarn tilsammen gitt meg drømmebyen min, i løpet av et par juler❤️ Alt fra små tablåer rundt en gatelykt, til store, som et nissetog med bevegelse og musikk. Har aldri tenkt på at noen kan mene jeg vil "flashe penger", det viser vel heller familien at jeg er kjempetakknemlig for bidragene til julebyen min❤️

 

Anonymkode: 15505...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har Lego sine julesett. Bygges opp hvert år, komplett med tog. Artig for store og små :)

Anonymkode: 8e161...53f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Aner ikke hva det er. Har nok julepynt og ser ikke poenget i kjøpe nytt når det ikke er behov for mer. 

Anonymkode: a8303...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke julelandsby og jeg har verken plass til eller behov for en, MEN jeg har andre juleting som jeg samler på og som jeg gleder meg over å finne frem hver jul.

Hver sin preferanse, tenker jeg, jul blir det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hjelpes så mye man lage ut av at noen samler på andre ting enn deh

Anonymkode: cbf3c...c1e

Jeg samler ikke på noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke plass og ikke råd. 

Anonymkode: 7f39b...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.11 skrev (59 minutter siden):

Jeg samler ikke på noe som helst. 

Neivel

Anonymkode: cbf3c...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri hatt noen interesse for den slags ting. Ikke har jeg plass heller forsåvidt....

Noen av dem kan være fine, men å lage en hel landsby ut av det ser jeg liksom ikke poenget med. Men det er min smak da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh... samler bare støv og tar opp mye plass. 

Anonymkode: 922d6...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...