Gå til innhold

Hvor mange trenings/kampdager i uka?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange dager i uka syntes dere det er ok at  5. - 7. klassinger har idrettsaktivitet (trening eller kamp)? Aktiviteten tar som regel 2 - 3 timer på kveld eller helg, og må følges opp av forelder. 

Anonymkode: 7d6c6...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min femteklassing går på fotball. De har egentlig 2 treninger i uka og 1 kamp i sesongen, men min deltar på 1 trening og kamp. 

Anonymkode: ebb69...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker maks to ganger i uken og evt også en og annen helg. Det skal være mulig for barn og unge å drive med flere ting (og også ha tid til venner og å slappe av) og ikke måtte ofre alt for én aktivitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med utgangspunkt i at det tar 10 000 timer å bli flink til noe,så tenker jeg jo flere treninger i uka jo bedre. Min førsteklassing går på Judo 2-3 ganger i uka, men har faktisk mulighet til å trene 5 dager i uka hvis han vil.

Anonymkode: 4ad80...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvor mange dager i uka syntes dere det er ok at  5. - 7. klassinger har idrettsaktivitet (trening eller kamp)? Aktiviteten tar som regel 2 - 3 timer på kveld eller helg, og må følges opp av forelder. 

Siden det krever foreldreoppfølging hver gang hadde jeg sagt 1-2 ganger. 

3 dager i uken med aktivitet om det ikke krever involvering av foreldre.

Er det en spesiell grunn til at aktiviteten må følges opp av foreldre hver gang? Så store barn er vel i utgangspunktet relativt selvgående?

Anonymkode: ae036...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 6-klassing. Han trener fotball fire ganger i uka, og ofte cuper i helga 

Anonymkode: abc57...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Varierer noe enormt basert på talent og ambisjoner, et lag med slike ungdommer kan trene 2-3 ganger i uke et par timer hver dag, så kamper i tillegg !  Det tar veldig mye av tiden til en forelder, men det tar desto mer av tiden til trener som også som oftest er en forelder. Mange driver på med dette i 10 år, og har minst slitt ut en bil bare på dette :) Jeg er en av de. 

Endret av TomKrus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6. klassing trener 3-4 ganger i uka og konkurranse ca en gang i måneden. Utenom den organiserte idretten er det også svømmehall, klatring, ski og skøyter etc, så stort sett noe hver dag egentlig.

Anonymkode: 2884b...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden det krever foreldreoppfølging hver gang hadde jeg sagt 1-2 ganger. 

3 dager i uken med aktivitet om det ikke krever involvering av foreldre.

Er det en spesiell grunn til at aktiviteten må følges opp av foreldre hver gang? Så store barn er vel i utgangspunktet relativt selvgående?

Anonymkode: ae036...28e

Kan jo hende de må kjøres? Tidligere gikk mitt barn på en aktivitet 40 minutter med bil unna, et sted som det ikke går kollektivtransport til. 

Anonymkode: 2884b...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 4 treninger i uken. Innimellom turneringer i helgene.

Barnet er 10 år. 

Jeg tenker at det er helt greit. Barnet mitt liker å sitte mye stille egentlig, så derfor tenker jeg at dette et nødvendig. 

Anonymkode: 98db3...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 7. klassing spiller både fotball og håndball - og det er som regel trening eller kamp 5 dager i uken. Jeg syntes det er for mye, men det er vanskelig å stå i mot når dette dessverre er normen i området hvor vi bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn - nå tenåringer. Denne uken har det ene barnet hatt 3 kamper og 3 treninger og kamp 2 dager på rad. Det andre barnet har hatt trening 2 dager og 1 kamp, 

For barn 1 ble det litt mye, for barn 2 litt lite. Vi foreldre vil i morgen ha kjørt til kamp eller trening 7 dager på rad.  For oss oss foreldre er det helt greit å bruke tiden til barnas aktiviteter, vi setter ingen grenser og vi koser oss med å se på kamper. Vi kombinerer det ofte med å gå tur den timen det tar før kamp eller 1,5 time som treningen varer, eller vi passer på å handle.   Barnas aktivitet er 15 eller 20/25 min unna for hjemmebane og opp til nesten 3 timer en vei fo bortebane)  

Begge barna går på leksefrie skoler for å kunne drive med idrett på fritiden. Er noen av ungene supergode, nei, den ene koser seg på 2. laget og den andre spiller på 1. laget, men ikke god nok til å hospitere opp.  Veldig kronglete med kollektivtransport til treninger, men det hender vi sender de med tog eller buss (+ elspark) på vår-sommer en vei, men det er mye ventetid før/etter trening og biltur som tar 20-25 min tar MYE lenger tid med buss. 

Neste helg er sesongen over og går over til 3 treninger i uka - og det vil føles som lite. Barn 1 vil nok synes det er lite, barn 2 synes det er ofte er nok med 2 treninger. 

Anonymkode: c9d3d...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har to barn - nå tenåringer. Denne uken har det ene barnet hatt 3 kamper og 3 treninger og kamp 2 dager på rad. Det andre barnet har hatt trening 2 dager og 1 kamp, 

…. 

Glemte å si at barna fra 1. klasse aldri har trent færre en 2 dager i uka, og begynte med 3-4 dager i uka tidlig.1-5 trinn var det minst 2 ulike idretter, men fra 6. trinn kun en idrett, men 1-5 trinn var det oftere trening i nærområdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...