Gå til innhold

Trene vond rygg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, fra en tråd i en annen kategori søker jeg videre råd her. Har fått vond rygg etter tunge/vanskelige løft på jobb i et par mnd. Fått tips om turer i ulendt terreng samt trening av kjernemuskulatur. Har ikke mulighet per i dag til å dra til fysioterapeut så lurer da på om noen har tips til hvor jeg kan finne øvelser som trener dette eventuelt som har noen gode øvelser selv? Det er vond korsrygg og lysken på høyre side som streiker.

Anonymkode: 5b5e2...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor ikke trene hele kroppen?

Anonymkode: 22bda...c81

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo fullstendig mulig det, men da jeg er ganske grønn ift trening søker jeg råd akkurat nå spesifikt for å løse problemområdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo vurdere pilates?  Det styrker kjernemuskulatur og tøyer kroppen og er en fin treningsform hvis du ikke er trent fra før. Er mye inspirasjon å hente fra YouTube. 

Ellers er jeg glad i styrketrening. Jobbet 16 år i helse og styrketrening er det eneste som gjør at jeg ikke har smerter i kroppen. Nå har jeg en stillesittende jobb og trener det like mye faktisk, kroppen min får vondt av å sitte i ro også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 23.00):

Hei, fra en tråd i en annen kategori søker jeg videre råd her. Har fått vond rygg etter tunge/vanskelige løft på jobb i et par mnd. Fått tips om turer i ulendt terreng samt trening av kjernemuskulatur. Har ikke mulighet per i dag til å dra til fysioterapeut så lurer da på om noen har tips til hvor jeg kan finne øvelser som trener dette eventuelt som har noen gode øvelser selv? Det er vond korsrygg og lysken på høyre side som streiker.

Det er litt skummelt å gjøre for mye basert på tips på KG når du har smerter. Du vet ikke hva som utløser smertene. Da må du mest sannsynlig ta en MR og rapport fra Orto.

Mest sannsynlig er styrking av kjernemuskulaturen og generell styrke det som på sikt vil fungere, men det kan vi ikke vite bare basert på «vond rygg».

Jeg er i gang med opptrening og behandling etter ryggskade nå. Hadde jeg bare fulgt alle rådene jeg fikk og ikke ventet på MR, kunne jeg i værste fall vært liggende/sittende i rullestol nå. 

Vær alltid skeptisk til å ta i mot velmenende råd.

Anonymkode: 8a4f9...f55

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...