Gå til innhold

Spørsmål FN veteran får.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen er FN veteran, han var i Libanon på begynnelsen av 80 tallet.

Dette er ingen hemmelighet, men heller ikke noe vi annonserer, men enkelte ganger så kommer det fram i samtaler med andre. Har lagt merke til at det første enkelte spør om er: "Har du skutt noen" eller "Har du drept noen" 

Litt merkelig å spørre om synes jeg da. Alle vet jo at de som reiser i tjeneste til et land i krig, vet jo at både skyting og drap kan skje, men andre har da ikke noe med det. 

Hva tenker dere, er det greit eller ikke greit å spørre om? 

Anonymkode: b7ff3...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

enkelte spør om er: "Har du skutt noen" eller "Har du drept noen" 

Dette må åpenbart være mindre begavede individer. Normale folk er vel ikke så uvitende og har så elendige sosiale evner? 

Anonymkode: 12117...b7c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette må åpenbart være mindre begavede individer. Normale folk er vel ikke så uvitende og har så elendige sosiale evner? 

Anonymkode: 12117...b7c

Jeg synes ihvertfall det er dumt å spørre om. Tror nok ikke veteraner generelt er interessert i svare på det.  En annen ting er at endel veteraner har opplevd traumer i løpet av tjenestetiden sin, å det er lite vits i at andre skal rippe opp i det.

Ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan det spørres om. Det toskete her er alt hemmelighetstullet rundt dette.

Anonymkode: 14011...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 20.40):

Mannen er FN veteran, han var i Libanon på begynnelsen av 80 tallet.

Dette er ingen hemmelighet, men heller ikke noe vi annonserer, men enkelte ganger så kommer det fram i samtaler med andre. Har lagt merke til at det første enkelte spør om er: "Har du skutt noen" eller "Har du drept noen" 

Litt merkelig å spørre om synes jeg da. Alle vet jo at de som reiser i tjeneste til et land i krig, vet jo at både skyting og drap kan skje, men andre har da ikke noe med det. 

Hva tenker dere, er det greit eller ikke greit å spørre om? 

Klart folk lurer på det. Hele grunnen til at nordmenn melder seg til tjeneste i krigsområder er jo nettopp pga. muligheten til litt action.

Anonymkode: 92e63...b92

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min var også i Libanon på 80-tallet, og han har aldri opplevd at dette har vært et samtaletema sier han. Kanskje mannen din får slutte å mase om noe som er evig lenge siden hvis han ikke vil ha spørsmål om det? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 282e3...f95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 20.56):

Jeg synes ihvertfall det er dumt å spørre om. Tror nok ikke veteraner generelt er interessert i svare på det.  En annen ting er at endel veteraner har opplevd traumer i løpet av tjenestetiden sin, å det er lite vits i at andre skal rippe opp i det.

Ts 

Har selv opplevd å få den slags spørsmål, og det første jeg tenker er at de som spør har litt dårlige sosiale antenner.

Det er bare å overse spørsmålet, og snakke i vei om noe annet. De har ingenting med å snoke i fortiden på den måten, og han forteller om han føler for det (til nære venner eventuelt). Det er så mange som har behov for noe å sladre om, og en fjær blir ofte til fem høns (om ikke flere), så unnlat å gi dem informasjon.

Anonymkode: 621a7...501

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...