AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #181 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En bil fra 1994 blir veteranbil-status i år. Hvorfor i alle dager skulle en 20-åring kjørt rundt i en bil fra 70/80-tallet?? Anonymkode: 3a6db...70e Snakk om å misse poenget😂 Anonymkode: 4ea7b...283 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. oktober 2024 #182 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det bør jeg ikke. Jeg blinker og tuter for å vise min avsky. Heldigvis er det ingen biler som selges med manuelt gir lenger Lappen for automat eller manuell: Salget har kollapset fullstendig: - Ingen tenker på det i dag (tv2.no) bare 0,2% av nye biler har manuelt gir. Det er selvsagt 0,2% for mye. Anonymkode: 3a6db...70e Ikke girkassa som er avgjørende for hva sjåfør sudler med, i stedet for å komme seg av gårde. Skulle tro du var italiener🤣🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #183 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 23.19): Har bil med ryggekamera nå, men bruker det ikke. Synes ofte kamera misser mye av omgivelsene som man bør tenke på, ting som ikke vises i kamera før det plutselig er bak deg, det ser du hvis du snur hodet og ser til sidene mens du rygger. Anonymkode: 254fa...99d Forskjell på ryggekamera også, særlig vinkelen. De beste har en ganske vid vinkel og får med mye omgivelser, mens billigere typer gjerne har mye smalere vinkel som ikke hjelper så mye. Syntes selv det er gull med ryggekamera, og er ikke enig i at det er bedre enn speil hvis det er av typen som predikerer kjørestien (det dukker f. eks. opp gule linje som angir stien når du rygger bakover). Har kjørt mye, både biler med og uten ryggekamera. Ikke noe problem uten å bruke speil, men det er unektelig behagelig med kamera. Anonymkode: 1468d...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #184 Del Skrevet 22. oktober 2024 Det er bare en vanesak:) Jg har bare kjørt gamle biler, min gamle bil hadde ikke sensor en gang. Så jeg har alltid brukt speil + å snu meg/åpne førerdøra og se bakover. Men jeg kjørte ofte en VW transporter på jobb, og der måtte jeg jo kun bruke speil. Nå har jeg nettopp fått meg ny bil som har ryggekamera, og kjenner jeg må venne meg til det ja. Og pipinga roper litt ulv føler jeg Piper hysterisk og det er halvmeter igjen til veggen liksom. Anonymkode: 81fb2...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #185 Del Skrevet 27. oktober 2024 Vi som klarer å rygge uten ryggekamera er folkeslaget som også klarte seg uten internett. Anonymkode: f2dff...789 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #186 Del Skrevet 27. oktober 2024 Noe jeg virkelig ikke skjønner er hvordan folk klarte seg uten motordrevet bakluke. Og komplisert manuelt gir med clutch man måtte tråkke på, blir sliten bare av tanken. Anonymkode: f4893...ba2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2024 #187 Del Skrevet 27. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 15.07): En bil fra 1994 blir veteranbil-status i år. Hvorfor i alle dager skulle en 20-åring kjørt rundt i en bil fra 70/80-tallet?? Anonymkode: 3a6db...70e Der vi bor er det mange som kjører biler fr 80 tallet av ungdom. Bruker de på treff og helger. Sønnen har en Datsun 1981 mod, kameraten har en Volvo 240, en har en saab 900. Så jo noen miljøer kjører ungdom eldre biler. Ser og en kjøreskole her bruker 2 eldre vovloer fra midt 1985 som ungdommen får prøve seg på når de øvelsekjøree. Og nå er det ikke 20 år lenger på veteran bil. Nå må bilen være 30 Anonymkode: bcaad...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #188 Del Skrevet 28. oktober 2024 Kjører opp nå straks. Får ikke bruke ryggekamera under rygging utenom de aller siste sekundene når man allerede er på plass og man skal lirke seg de aller siste cm inntil. Lærer passer på blikket mitt, for øynene dras desverre naturlig til skjerm, men har klart å avvenne meg. Anonymkode: cad86...47e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2024 #189 Del Skrevet 28. oktober 2024 Bruker speil eller snur kroppen for å se ut bakruta🙄 Anonymkode: 85e0c...54b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 28. oktober 2024 #190 Del Skrevet 28. oktober 2024 fordelen med å kjøre en bil uten all nymotens greier er at man lærer seg å kjøre bil rett og slett, ikke lærer seg å styre en bil rett frem.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DittHåp Skrevet 28. oktober 2024 #191 Del Skrevet 28. oktober 2024 Vi rygget ikke. Det ble sett på som et svakhetstegn hvis menn rygget og man måtte leve resten av livet i skam, og kunne bare glemme å få seg kone og stifte familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 28. oktober 2024 #192 Del Skrevet 28. oktober 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt og nedsettende innhold. Matas, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2024 #193 Del Skrevet 29. oktober 2024 Bilene hadde mer en drivhus følelse ved at det var mye mer glass rundt deg. På grunn av sikkerhetskrav så er bilene i dag mye vanskeligere å se ut av. Hvis du tenker på en bil fra 80-tallet som ligger foran deg så ser du rett inn og du har full oversikt over passasjerer og fører. Anonymkode: f5e29...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #194 Del Skrevet 30. oktober 2024 Har aldri hatt ryggekamera. Men skal innrømme at ryggesensor har vært en lettelse Anonymkode: dbb53...b50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 30. oktober 2024 #195 Del Skrevet 30. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 19.24): Jeg fikk nettopp lappen og har kjøpt meg en bil med ryggekamera, og jeg har også bare øvelseskjørt i biler med ryggekamera😅 Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Jeg har alltid bare stolt på skjermen og føler at jeg hadde krasjet i noe uten den! 🤪 Anonymkode: 7d5aa...b06 Hva? Kan nesten ikke tenke meg at kjørelæreren har lært deg å gjennomføre rygging på den måten du skisserer. Ikke bare det, men hvis du på en førerprøve sitter utelukkende å glaner inn i skjermen når du rygger så skal du faktisk ikke bestå. I tillegg står det på de fleste skjermene at du selv skal holde øye med omgivelsene. Hvorfor? Skjønner ikke? Da får du heller ta deg et par kjøretimer til.. Endret 30. oktober 2024 av PITTY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #196 Del Skrevet 30. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 19.35): Jeg har aldri hatt bil med ryggekamera, og jeg har kjørt skadefritt siden 1999. Om du ikke klarer deg uten ryggekamera, så burde du absolutt gå inn for å trene på å rygge uten, slik at du lærer det. Det skremmer meg at det finnes så mange unge på veien som ikke klarer å rygge en bil. Anonymkode: cea0c...a3d De klarer det. Her er du helt på viddene. Anonymkode: e875d...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 30. oktober 2024 #197 Del Skrevet 30. oktober 2024 Har aldri hatt bil med ryggekamera. Har sensor med nåværende bil men den piper som en gal selv om jeg er langt unna. 🤷🏼♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 30. oktober 2024 #198 Del Skrevet 30. oktober 2024 Samme her. Aldri sittet i en bil med ryggekamera. Bruker kun meg selv og egne ferdigheter. Det holder det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 30. oktober 2024 #199 Del Skrevet 30. oktober 2024 Hoppetaujenta skrev (5 minutter siden): Samme her. Aldri sittet i en bil med ryggekamera. Bruker kun meg selv og egne ferdigheter. Det holder det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #200 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 19.44): Jeg syntes det generelt er bedre uten kamera. Bortsett fra på den jeg har nå. Da man egentlig har mye bedre oversikt uten Dette er virkelig en greie. Veldig mange biler med ryggekamera er veldig uoversiktlige. Når det gjelder TS, du bør øve deg på å rygge. Anonymkode: 4a3b2...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå