Fjollefyr Skrevet 18. oktober #61 Del Skrevet 18. oktober Vi snudde oss og så ut bakruten. Så vekslet vi med å se i speilene. Av og til åpent vi døren. Men det var ikke helt innafor. Vi rygget saktere og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #62 Del Skrevet 18. oktober nordlending skrev (Akkurat nå): Noen biler har jo også en advarsel som popper opp på skjermen, som sier noe ala vær obs på omgivelsene, ikke stol kun på kameraet. Synes det er en fin huskeregel, og at man bør lære seg å rygge på vanlig måte. Men de som kjører opp i dag er avhengig av slike kamera og beskjeder for å kunne navigere? Shit, det er skummelt. Anonymkode: 725b4...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #63 Del Skrevet 18. oktober Jeg rygget 18 pallers lastebil i Oslo sentrum, (varelevering) uten kamera. Rygger fortsatt på speil på vanlig bil, snur meg aldri! Anonymkode: dd8a3...b02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #64 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg rygget 18 pallers lastebil i Oslo sentrum, (varelevering) uten kamera. Anonymkode: dd8a3...b02 Hvordan ser du om det står noe(n) rett bak bilen da? Anonymkode: 6c0de...fd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #65 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg fikk nettopp lappen og har kjøpt meg en bil med ryggekamera, og jeg har også bare øvelseskjørt i biler med ryggekamera😅 Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Jeg har alltid bare stolt på skjermen og føler at jeg hadde krasjet i noe uten den! 🤪 Anonymkode: 7d5aa...b06 Tror også du bare har fått lappen da du åpenbart ikke har lært hvordan speil fungerer til andre ting enn å se på seg selv... Anonymkode: 37228...097 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #66 Del Skrevet 18. oktober Jeg bruker speilene, vrir hodet og orienterer meg i omgivelsene. Hender også at jeg går ut og ser på avstanden til det som er bak. Har ikke ryggekamera, men har heldigvis ryggesensor. I perioder virker ikke sensoren, men det går bra da også. Hadde uansett ikke ryggesensor før 2018. Har aldri bulket på de 20 årene jeg har hatt førerkortet. Anonymkode: c85d2...948 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 18. oktober #67 Del Skrevet 18. oktober Hensatt skrev (28 minutter siden): Redd for nakkesleng? Har hatt det, en idiot som trodde vikeplikt var valgfritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #68 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan ser du om det står noe(n) rett bak bilen da? Anonymkode: 6c0de...fd0 Ikke i det hele tatt, ryggealarm, og håpet på at ingen var så dumme at de løp bak en ryggende lastebil på 25 tonn. Anonymkode: dd8a3...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #69 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke i det hele tatt, ryggealarm, og håpet på at ingen var så dumme at de løp bak en ryggende lastebil på 25 tonn. Anonymkode: dd8a3...b02 du vet.... barn ? Som sjåfør håper man ikke på noen ting, man har ansvar for å forsikre seg om omgivelsene sine før man rygger. Anonymkode: 254fa...99d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #70 Del Skrevet 18. oktober Vegglampe skrev (3 timer siden): Bruker sidespeilene. Kjørt mye varebiler, der fungerer ikke midterste speil som regel. Aldri forstått de som fysisk vrir seg for å rygge.. Samme her. Bruker omtrent bare sidespeilene. Vrir vanligvis speilet inni bilen oppover, blir forstyrret av det🤯 Har aldri hatt bil med ryggekamera selv, men ofte kjørt pappas bil med det. Føler ikke jeg har god nok oversikt med det og bruker heller speilene. Man ser jo ikke sidene på bilen i kameraet. Anonymkode: 95402...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #71 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (7 minutter siden): du vet.... barn ? Som sjåfør håper man ikke på noen ting, man har ansvar for å forsikre seg om omgivelsene sine før man rygger. Anonymkode: 254fa...99d Jada, jeg vet det, i og med at jeg har mange førerkortklasser............ det var ikke mange barn som løp rundt i Oslo sentrum midt i uka, de var ikke der, men nok av voksne folk som " skulle bare".. Men lastebilene hadde ikke kamera tidligere, og vi var alene bilen, så jeg vet ikke hvordan du foreslår at det skulle ha blitt løst, med varelevering i gågatene i Oslo? Anonymkode: dd8a3...b02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 18. oktober #72 Del Skrevet 18. oktober Det går greit å rygge både med og uten ryggekamera, men det er jo veldig greit. Jeg har nå min første bil med det. Jeg sliter heller med fronten, for panseret er skrått, rundt og vanskelig å beregne. Det var mye lettere med de gamle bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #73 Del Skrevet 18. oktober Jeg er dame og 48 år. Har aldri hatt bil med ryggekamera og rygger bare på speil. Jeg klarer å beregene avstand utfra erfaring og med rimelig stor presisjon. Har kjørt skadefritt siden jeg fikk lappen som 19-åring. Første gang jeg kjørte "moderne" bil var i sommer faktisk. Leiebil i ferien. Jeg vil påstå at slike biler med varsling i hytt og pine og stor skjerm med all mulig distraksjon er direkte trafikkfarlig. Ble fullstending stresset av å kjøre på smal vei, men bilen dro i rattet, peip som et uvær når jeg kom for nærme midstripe eller kantstripe. Klarte ikke åpne dørene, da de gikk i autolås og skjermen var distraksjon fra veien. Jeg måtte skru av ryggekamera for å klare å manøvrere bilen. Så nei takk! Jeg kjører heller en bil som jeg kontrollerer, fremfor å bli kontrollert av bilen! Anonymkode: 75ea1...56c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #74 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk nettopp lappen og har kjøpt meg en bil med ryggekamera, og jeg har også bare øvelseskjørt i biler med ryggekamera😅 Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Jeg har alltid bare stolt på skjermen og føler at jeg hadde krasjet i noe uten den! 🤪 Anonymkode: 7d5aa...b06 Synes det er hårreisende at en i dag får førerkort uten å sjekke blindsoner! Anonymkode: 1568f...c5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 18. oktober #75 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk nettopp lappen og har kjøpt meg en bil med ryggekamera, og jeg har også bare øvelseskjørt i biler med ryggekamera😅 Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Jeg har alltid bare stolt på skjermen og føler at jeg hadde krasjet i noe uten den! 🤪 Anonymkode: 7d5aa...b06 Speil og vane. Man ser mer i speilene enn man tror, man trenger aldri å snu seg rundt og se bakover. Men, jeg skjønner deg godt. Man mister fort teken på rygging når man blir vandt med kamera og sensorer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #76 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk nettopp lappen og har kjøpt meg en bil med ryggekamera, og jeg har også bare øvelseskjørt i biler med ryggekamera😅 Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Jeg har alltid bare stolt på skjermen og føler at jeg hadde krasjet i noe uten den! 🤪 Anonymkode: 7d5aa...b06 Ikke bare rygging! Jeg lurer noen ganger på om bilene nå kjører MED oss i stedet for omvendt. Tror mange som får lappen nå ikke aner hvordan det var å kjøre på den tiden man måtte jobbe for å få en bil til å kjøre. Nå er det omtrent nok å trykke på en knapp og så kjører bilen deg dit du skal. Rart ikke alle har lappen nå så enkelt som det har blitt. Anonymkode: 423eb...541 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jane78 Skrevet 18. oktober #77 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men de som kjører opp i dag er avhengig av slike kamera og beskjeder for å kunne navigere? Shit, det er skummelt. Anonymkode: 725b4...e63 Hva så? Opplæringen skal reflektere dagens biler og ikke tviholde på utdaterte teknikker. Feks er det ikke krav om å ta førekort på manuell, nettop fordi manuelle biler er på vei ut og man kan velge å få opplæring i hva man har behov for 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 18. oktober #78 Del Skrevet 18. oktober Ein snur seg og ser kor bilen er på veg. På plassar der du ryggar ofte lærer ein seg å rygge på speila. Eg greier faktisk ikkje å rygge etter kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandagsunge Skrevet 18. oktober #79 Del Skrevet 18. oktober jane78 skrev (1 minutt siden): Hva så? Opplæringen skal reflektere dagens biler og ikke tviholde på utdaterte teknikker. Feks er det ikke krav om å ta førekort på manuell, nettop fordi manuelle biler er på vei ut og man kan velge å få opplæring i hva man har behov for Ryggekamera var ekstrautstyr når bror min kjøpte nybil for tre år sidan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #80 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk nettopp lappen og har kjøpt meg en bil med ryggekamera, og jeg har også bare øvelseskjørt i biler med ryggekamera😅 Men det fikk meg til å tenke... hvordan i all verden klarte folk å rygge ordentlig før ryggekamera ble en greie? Jeg har alltid bare stolt på skjermen og føler at jeg hadde krasjet i noe uten den! 🤪 Anonymkode: 7d5aa...b06 Speil? Anonymkode: 48c56...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå