Gjest Gjesten Skrevet 25. februar 2006 #1 Del Skrevet 25. februar 2006 Inspirert av Remyline sin middagstråd ber eg om hjelp her. Eg er nemleg ein av dei som ELSKAR senga mi om morgonen, og som heller ikkje orkar ete rett etter eg har stått opp og derfor ikkje et frukost. Og så er eg ikkje så veldig glad i brødskiver heller. Har nåken av dåkke fantastiske KG'arar oppskrifter på noko som eg kan ha liggande og ta med farten ut døra? Eg lovar evig takksemd om de kan hjelpe meg å få litt orden på matstyret mitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #2 Del Skrevet 25. februar 2006 noko som eg kan ha liggande og ta med farten ut døra? Bananer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 25. februar 2006 #3 Del Skrevet 25. februar 2006 du kan bake rundstykker med div inni, de kan du ha i frysa, ta ut en eller to før du legger deg på kvelden og ha dem i kjøleskapet, da kan du bare ta dem med deg når du går ut døra på morran. billa har oppskrift, og de er skikkelig gode. du kan jo lage dem som du vil selv, grove, fine, med hva som helst i både deigen og som fyll. kylling og grønnsaker, ost og skinke, bare grønt, hva som helst. veldig greit, jeg har brukt det som sånn mellom jobb og dansing-mat. da har jeg sjelden tid til noe, så da putter jeg ett par sånne i veska og spiser på bussen eller hvor som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2006 #4 Del Skrevet 25. februar 2006 Når jeg så aline hadde svart, så var jeg sikker på at hun hadde svart kokosboller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 25. februar 2006 #5 Del Skrevet 25. februar 2006 Når jeg så aline hadde svart, så var jeg sikker på at hun hadde svart kokosboller. ← nå spiser jeg ikke BARE kokosboller da skjønner du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 25. februar 2006 #6 Del Skrevet 25. februar 2006 du kan bake rundstykker med div inni, de kan du ha i frysa, ta ut en eller to før du legger deg på kvelden og ha dem i kjøleskapet, da kan du bare ta dem med deg når du går ut døra på morran. billa har oppskrift, og de er skikkelig gode. du kan jo lage dem som du vil selv, grove, fine, med hva som helst i både deigen og som fyll. kylling og grønnsaker, ost og skinke, bare grønt, hva som helst. veldig greit, jeg har brukt det som sånn mellom jobb og dansing-mat. da har jeg sjelden tid til noe, så da putter jeg ett par sånne i veska og spiser på bussen eller hvor som helst. ← Oppskriften for det hørtes smart ut og en variasjon til vanlig lunch. Roper på billa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest camillo Skrevet 25. februar 2006 #7 Del Skrevet 25. februar 2006 Jeg spiser 4-korn med yoghurt og kesam til frokost. Kjempegodt og energirikt. Hvis du skal ha det med deg kan du jo bare ta med en pakke havregryn/ta litt i en pose, og kjøpe deg en yoghurt i kantina el. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. februar 2006 #8 Del Skrevet 25. februar 2006 Hvis du har tilgang til microbølgeovn så er havregrøt kjapt å lage. Sunt, smaker godt og holder deg mett lenge. Jeg bruker havregryn, 50/50 vann/skummet melk, rosiner, litt salt og kanel på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 25. februar 2006 #9 Del Skrevet 25. februar 2006 Ikkje tilgang på verken kjøleskap, micro eller kantine... Men rundstykker høyrest bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 26. februar 2006 #10 Del Skrevet 26. februar 2006 Så'kke denne før aline ropte i horoskoptråden ... (og bruker jo ikke oppskrift - for det meste går på sånn passe) Jeg bruker den "vanlige" oppskriften min for rundstykker - det er omtrent sånn: (kan jo også bruke ferdigblanding) 3dv. vann el. melk. 1 pk/pose gjær 3 ss olje 1 ts salt 1 ss sukker "passe med mel" Hever første gang på vanlig måte - deler opp til rundstykker (litt store) - og klapper dem flate. Da kan de lages som minipizzaer med kjøttsaus og ost/ost pepperoni - eller så smører jeg dem med sennep - har på hakket løk, skinke i småbiter og ost i biter (supert til osterester) Pakker dem sammen som en pakke - og legger dem med skjøten ned på bakeplaten. Hever en gang til - pensles med egg og strøs med valmuefrø .. stekes på ca 200 grader til de er passe (ca 8 min i min ovn) Kjempegreie å fryse ned - og varme litt i mikroen (eller som jeg gjorde på den "gamle" jobben min .. på radiatoren - pakket i folie. Alle var misunnelig på meg som hadde "varm lunsj". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå