Gå til innhold

UVI IGJEN, føden tar meg ikke seriøst…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde en UVI for 2-3 uker siden, smerter i magen, hyppig på do og mye kynnere.  Fikk Penomax 200 mg i 7 dager. Var da symptomfri i cirka 2 uker. I dag har jeg skikkelig vondt i magen igjen, tisser mye og mye kynnere. Jeg jobber på sykehus selv og tok derfor en urinprøve som var positiv på så og si alt. Føden sa at jeg kunne spørre legen på jobb om han kunne skrive ut antibiotika til meg, litt rart men okei😅 Jordmor sa at han kunne skrive resept på penomax 200 mg igjen… Altså det virket jo tydligvis ikke sist gang når det er kommet tilbake igjen etter bare 2-3 uker… Jeg burde jo få en annen type, føler ikke føden tok meg seriøst, burde jo snakket med en lege fra føden synes jeg… Hva tenker dere?😣 Typisk at jeg får det tilbake igjen om 2 uker da🙃

Anonymkode: 8687e...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel en sak du bør ta med fastlege? Skjønner ikke hvorfor føden skal blandes inn i dette, såfremt du ikke er innlagt der nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet mye med dette selv under svangerskap og hadde derfor avtale med fastlegen om å bare komme innom med urinprøve ved behov. Var aldri i kontakt med føden.

Anonymkode: 581e5...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uglejenta skrev (9 minutter siden):

Dette er vel en sak du bør ta med fastlege? Skjønner ikke hvorfor føden skal blandes inn i dette, såfremt du ikke er innlagt der nå

Fastlegen er stengt… Var de jeg hadde kontakt med sist jeg hadde UVI. Om jeg ringer legevakt må jeg gå fra en veldig hektisk avdeling og kjøre et stykke, så da tenkte jeg at føden var greit å ringe siden det er en etasje ned bare

Anonymkode: 8687e...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fastlege er stengt er det da legevakt du skal forholde deg til. Skjønner godt at ikke føden vil blandes inn i dette 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fastlegen er stengt… Var de jeg hadde kontakt med sist jeg hadde UVI. Om jeg ringer legevakt må jeg gå fra en veldig hektisk avdeling og kjøre et stykke, så da tenkte jeg at føden var greit å ringe siden det er en etasje ned bare

Anonymkode: 8687e...58e

Det spiller sjelden noen rolle hva som er enklest for deg. Det handler om hva som er mest riktig. Jeg har møtt opp på legevakt i nabokommunen fordi jeg var i nabokommunen da jeg ble skadet. De mente jeg egentlig burde dra til legevakt i min kommune, men de tok meg inn "for å være snille". Dette gjaldt hjernerystelse.

Anonymkode: 9f811...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men sendte de ikke inn dyrkning? Dette er ikke en spesialisthelseoppgave, uansett hvor nære føden du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlternativX skrev (39 minutter siden):

Men sendte de ikke inn dyrkning? Dette er ikke en spesialisthelseoppgave, uansett hvor nære føden du er.

Jo men den var visst forurenset så ugyldig  😣

Anonymkode: 8687e...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jo men den var visst forurenset så ugyldig  😣

Anonymkode: 8687e...58e

Du får ta en ny da. Og ikke forurense den

Anonymkode: f7670...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar på legevakten om helg eller fastlege om ukedag. Spiller ingen rolle hva du mener er enklest.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei. Jeg hadde en UVI for 2-3 uker siden, smerter i magen, hyppig på do og mye kynnere.  Fikk Penomax 200 mg i 7 dager. Var da symptomfri i cirka 2 uker. I dag har jeg skikkelig vondt i magen igjen, tisser mye og mye kynnere. Jeg jobber på sykehus selv og tok derfor en urinprøve som var positiv på så og si alt. Føden sa at jeg kunne spørre legen på jobb om han kunne skrive ut antibiotika til meg, litt rart men okei😅 Jordmor sa at han kunne skrive resept på penomax 200 mg igjen… Altså det virket jo tydligvis ikke sist gang når det er kommet tilbake igjen etter bare 2-3 uker… Jeg burde jo få en annen type, føler ikke føden tok meg seriøst, burde jo snakket med en lege fra føden synes jeg… Hva tenker dere?😣 Typisk at jeg får det tilbake igjen om 2 uker da🙃

Anonymkode: 8687e...58e

Føden er vel ikke rett sted for å håndtere en UVI, selv om du er gravid???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...