Gå til innhold

Sunne middagsoppskrifter


Mette

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Smaragd

Brun kyllingfileer.

Skjær poteter, tomat, gulrot og løk i skiver, og legg utover langpannen, evt ildfast form. hell over en del olje så det dekker bunnen.

Legg kyllingfileene oppå og stek i ovnen på 170 grader i ca 35 minutter, til potetene er kokt!

Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Her er noen av mine gjengangere og favoritter i hverdagen: Håper det smaker :) :)

"Soyakylling"

Kyllingfilet i skiver

Soyasaus

Cherrytomater

Hvitløk (Kreves en god del for å "avrunde" tomat og soyasmaken.. Minst 1 fedd per kyllingfilet)

Salt Pepper

- Skjær kyllingfilet i skiver og brun i panne/ wok

- Del cherrytomatene både i 2 og i minde biter (Slik at noen forblir nokså hele mens andre moses og kokes inn i sausen)

- Tilsett tomater, hvitløk, soyasaus og krydre!

"Sweet and sour wok m/ torsk"

Torskefilet i biter

Paprika

Løk

Hvitløk

Gulrøtter

en liten dæsj Sweet Chili saus (Slik at du får den søte shaken uten å måtte tilsette mye sukker)

Ananas (Gjerne litt av ananassaften også!)

Hakkede tomater/ tomatpure

Salt Pepper

- Grønnsakene og fisken wokes - tilsetter hakkede tomater og væsken og lar det stå å putre slik at grønnsakene gir smak til sausen.

Denne smaker SUPERT med en god gulrotsalat til (Feks revet gulrot m/ appelsin, sitronsaft og litt krydder)

Tilbehøret kan man jo varierere med forskjellige grønnsaker/ salat til og ris/ poteter osv alt etter hva som passer inn i kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til den absolutte favoritten også :P

Fant den på matprat tror jeg og den er digg!

Kyllingfilet

Pesto

Soltørka tomater

Salt Pepper

Oregano

Fetaost

- Bank kyllingfiletene flate til de er ca 0,5 cm tykke eller mindre

- Pensle den ene siden med et tynt lag pesto

- Legg på biter av soltørka tomater og fetaost (Varier mengden av ost etter hvor sunn/ usunn du føler deg den dagen ;) )

- Gni krydderet inn i fileten på utsiden

- Rull sammen fileten og bak i ovnen, 225 grader. ca 20-25 minutt. Pass på at den ikke står for lenge og blir tørr

Denne retten spiser jeg både med salat og grønnsaker til eller med skikkelig hjemmelaget potetstappe. Noen ganger hiver jeg grønnsaker og poteter inni ovnen med kyllingen også. Enkelt og DIGG !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...