Gå til innhold

Gavekalender til barn som er her annen hver helg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bonusbarnet kan vel ta med gavene fra gavekalenderen sin til dere når h*n er der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvsagt laget gaver til barnet de dagene det var hos dere, uavhengig av om det har med fra den andre kalenderen også. Det er noe med å inkludere og å føle seg som en del av familien. 
Har ei venninne med bonusbarn, som sendte julekort kun med sine to. Var nesten litt vondt å få 💙

Anonymkode: 3b06f...9a7

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonusbarnet hadde selvfølgelig fått gaver de helgene de var her. 

Anonymkode: 8d8de...05b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lager til dine så får far ordne til sin. 

Anonymkode: df4ef...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikset til de dagene de var her (og hadde noen i bakhånd i tilfelle det ble endringer i samvær. Var aldri store greier uansett, så det var ikke noe stress. Selvfølgelig skulle de få når de var her - men de fikk ikke for dagene de var hos mor, sånn at det "samlet seg opp" en drøss med kalendergaver her.

Kan ikke tenke meg at det var noe de syntes var urimelig, de har ikke sagt noe, og nå nærmer eldste seg 30! Men at de ikke får når de er hos dere (med mindre de har med seg fra mor), det synes jeg ikke er riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet kan vel få kalender de dagene det er hos dere?

Anonymkode: f252b...bbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om gavehysteri, men bygger oppunder det med å ha gavekalender til dine egne barn?

Er ikke poenget med en adventskalender at en har nedtelling til julaften?

Om du absolutt skal ha gavekalender og samtidig er i mot gavehysteri så kan du jo vurdere å ha en kalender som det deles på. Annenhver dag for dine barn, men sørg for at stebarn får en dagene de helgene de er der. Julaften kan alle få sin egen eller en julestrømpe med sitt navn på 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du lager til dine så får far ordne til sin. 

Anonymkode: df4ef...803

Hva er greien med slike smålige meninger og handlinger ovenfor stebarn? Det er jo en familie selv om det er mine/dine/våres barn, og da oppfører en seg også som en familie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk så koselig, når barnet kommer hjem, å ser at det henger pakker som er til han/henne. Barnet kommer til å bli veldig glad, koselig å spre glede og være gavmilde, spesielt i julen. 

Anonymkode: 8d8de...05b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har bonusbarnet pakkekalender de dagene han er hos oss. Tidligere hadde han hver dag, men det ble så voldsomt, for da hadde han 5 pakker når han kom til oss. Barnet har i tillegg kalender hos mor og får kalender av sin mormor, så det blir litt mye med så mange gaver. Barnet glemte innimellom å åpne kalenderen sin når det ble så mye. Barnet synes det selv er greit at det er luker kun de dagene han er hos oss. 

Anonymkode: 9d60e...f4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager pakkekalender til mine barn. Stebarn har pakkekalender hos sin mor. Vanligvis tar han med pakker derfra når han er hos oss.

Hvis far ønsker at sønnen skal ha pakkekalender her, må han ta initiativ til det. Jeg ser ikke på det som mitt ansvar. Jeg ser heller ikke på pakkekalender til mine barn når de er hos far som mitt ansvar, men vi er blitt enige om at jeg sender med pakker for disse dagene. Svensken der har ikke pakkekalender. 

Anonymkode: 1641c...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svensken skulle selvsagt være stesøsken. Hater autokorrektur.

Anonymkode: 1641c...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe hyggelig for dine barn å sitte å åpne gavekakender om  de har et søsken som bare må sitte å se på da? 

Hadde jeg vært det barnet som fikk mens andre måtte se på hadde jeg syntes det var ubehagelig og ukoselig. 

Eller bryr de seg ikke om det? 

Hva skjedde med felleskap, felles minner dele på ting, skape følelse av å være en familie? 

Snakkes mye om bonus her men jeg undrer meg nå på hvor mye bonus det egentlig er til tider...  Men vi må alltid huske at det er vi voksne som har valgt livet med ekser og ste- eller bbonuspersoner.så man kan jo i det minste prøve å gjøre det litt hyggelig for alle barna,   tenker jeg  

Anonymkode: 0e5a0...a5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg må bare spørre. 

Bonusbarnet er hos oss annen hver helg. Barna mine bor her fast. 

Er jeg sær som syntes det er unødvendig at bonus får gavekalender her?

Syntes det blir et gave hysteri uten like. Han pleier å få både en og to kalender hos mor. 

Da barnet var her i fjor fra onsdag til søndag hadde jeg laget gave til hver dag uansett. Men jeg synes bare det er så totalt unødvendig.

Er jeg skikkelig kjip om jeg lager gavekalender bare til mitt barn? 

Evt om bonus får gavekalender de helgene han er her? Barna er i lik alder. 

 

Anonymkode: f3f4e...e9e

Du lager det samme til alle, barnet får gavekalender for antallet dager det er hos dere. Det er et ekstra barn her fra fredag til mandag annen hver uke. I desember er barner her 11 dager, da blir det 11 kalendergaver uavhengig av hva den får hos den andre forelderen. 

Anonymkode: ef7eb...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er det noe hyggelig for dine barn å sitte å åpne gavekakender om  de har et søsken som bare må sitte å se på da? 

Hadde jeg vært det barnet som fikk mens andre måtte se på hadde jeg syntes det var ubehagelig og ukoselig. 

Eller bryr de seg ikke om det? 

Hva skjedde med felleskap, felles minner dele på ting, skape følelse av å være en familie? 

Snakkes mye om bonus her men jeg undrer meg nå på hvor mye bonus det egentlig er til tider...  Men vi må alltid huske at det er vi voksne som har valgt livet med ekser og ste- eller bbonuspersoner.så man kan jo i det minste prøve å gjøre det litt hyggelig for alle barna,   tenker jeg  

Anonymkode: 0e5a0...a5b

En annen tråd her så kunne ikke et bonusbarn forvente å få av stefar familie fordi bonusbarn tross alt fikk gaver i sitt faste hjem også. Det er ikke sikkert det er så annerledes med julekalender. 

Anonymkode: ef7eb...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

En annen tråd her så kunne ikke et bonusbarn forvente å få av stefar familie fordi bonusbarn tross alt fikk gaver i sitt faste hjem også. Det er ikke sikkert det er så annerledes med julekalender. 

Anonymkode: ef7eb...40c

Nei, en del barn må nok lære seg å ha rimelig lave forventninger til sine " bonus" mennesker. 

Nå er ikke gaver det viktigste da, isolert sett er det jo ikke rn  ødvendif ting men noe man gjør fordi det er hyggelig og litt ekstra. .

Omsorg, omtanke og å føle seg som en del av felleskapet er nok mye viktigere. 

Men rart med det. Ligger en del symbolikk i gaver. En sender jo noen signaler med måten en gjør det på, som barn flest er sensitive på. 

Anonymkode: 0e5a0...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellsbehandling er aldri greit - selv om barnet har en annen kalender hos mor. Lag kalender for de dagene barnet er hos dere. Trenger ikke 24 gaver om barnet er der noen få, men de dagene bør bonusbarnet også få kalendergave. Skulle bare mangle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tro det vurderes engang at bonusbarnet IKKE skal få kalendergaver når barnet som bor der får. Selvsagt ikke ok med den forskjellsbehandlingen. Da må det droppes for begge.

Anonymkode: 1b007...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...