Gå til innhold

Gavekalender til barn som er her annen hver helg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare spørre. 

Bonusbarnet er hos oss annen hver helg. Barna mine bor her fast. 

Er jeg sær som syntes det er unødvendig at bonus får gavekalender her?

Syntes det blir et gave hysteri uten like. Han pleier å få både en og to kalender hos mor. 

Da barnet var her i fjor fra onsdag til søndag hadde jeg laget gave til hver dag uansett. Men jeg synes bare det er så totalt unødvendig.

Er jeg skikkelig kjip om jeg lager gavekalender bare til mitt barn? 

Evt om bonus får gavekalender de helgene han er her? Barna er i lik alder. 

 

Anonymkode: f3f4e...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to særkullsbarn her annenhver langhelg. De har gavekalender kun hos mor. Da får de åpnet to gaver dagen de skal hit, og tre gaver mandag morgen hos henne.

Anonymkode: c6181...9df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekalender er jo i seg selv unødvendig, hva med å droppe det til alle? Alltid skummelt farvann å forskjellsbehandle. 

Anonymkode: 801dd...e6e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dere ikke snakke med mor angående dette? at hvis barnet har kalender der også så kan h*n få gavene med seg? hvis ikke så ville jeg fikset gaver de dagene barnet er hos dere.

Anonymkode: ff259...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville laget en kalender med 4 pakker til det barnet, en for hver søndag i advent egentlig, og når barnet er der annenhver helg, kan barnet åpne 2 og 2 av disse gavene (f.eks en lørdag og en søndag). Så ville hatt mer innhold i de 4 gavene enn i en standard gavekalender-gave. 

Ja, det blir et gavehysteri, og det er unødvendig med gavekalender generelt, men det er viktig å ikke forskjellsbehandle.

Anonymkode: cb61c...165

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lager vi kun pakke kalender for de dagene barna er her. De får mer enn nok ellers i jula.

Anonymkode: 67f7e...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du blir fort litt hyklersk synes jeg. Hvis du er i mot gavehysteri så er det rart at du velger å lage det til egne barn. 

Han kan vel enten ta med, eller at far (gisp!) kan lage gaver når han er hos dere. 

Anonymkode: c8421...8d3

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg må bare spørre. 

Bonusbarnet er hos oss annen hver helg. Barna mine bor her fast. 

Er jeg sær som syntes det er unødvendig at bonus får gavekalender her?

Syntes det blir et gave hysteri uten like. Han pleier å få både en og to kalender hos mor. 

Da barnet var her i fjor fra onsdag til søndag hadde jeg laget gave til hver dag uansett. Men jeg synes bare det er så totalt unødvendig.

Er jeg skikkelig kjip om jeg lager gavekalender bare til mitt barn? 

Evt om bonus får gavekalender de helgene han er her? Barna er i lik alder. 

 

Anonymkode: f3f4e...e9e

Om dine får sp bør ogsp bonusbarn få de dagebe de er der

Anonymkode: 7d81e...8f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten får barnet med seg gave fra kalender hos mor eller så lager dere gaver for når barnet er der. Tenger ikke full 24 dager. Å forskjellsbehandle unger er ufint. 

Anonymkode: 6283d...baa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du er rimelig smålig om du kun vil gi til egne barn. Jeg selv er vokst opp med å være kun annen hver helg hos min far. De gadd aldri lage rom til meg, hadde aldri egne ting der og følte meg aldri velkommen. Ofte skulle både min far og mor påpeke hvor «heldig» jeg var som hadde så stor familie og fikk fra begge sider om jeg fikk noe. 
 

Jeg på den andre siden følte meg aldri heldig, fikk aldri nok tid til å kjenne min far skikkelig. «Heldig» som har skilte foreldre blir for meg idiotisk å høre på. Syns du kan gjøre det lille ekstra for disse barna så de føler seg velkommen 

Anonymkode: 19ad5...0f2

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør om barnet kan få med seg kalender gave derfra. Eller så syns jeg du i det minste kan ordne at barnet har gavekalender gave kun de dagene barnet er hos dere.  Syns blir litt sært de andre ska kunne åpne og så sitter en og ikke får noe 

Tante barnet mitt hadde egentlig  kalender hos mor og egen hos far. Hos far var det gave kalender.  Hos mor der det ku  var i helg var det litt opp og ned alt fra kinder kalender, lego osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg må bare spørre. 

Bonusbarnet er hos oss annen hver helg. Barna mine bor her fast. 

Er jeg sær som syntes det er unødvendig at bonus får gavekalender her?

Syntes det blir et gave hysteri uten like. Han pleier å få både en og to kalender hos mor. 

Da barnet var her i fjor fra onsdag til søndag hadde jeg laget gave til hver dag uansett. Men jeg synes bare det er så totalt unødvendig.

Er jeg skikkelig kjip om jeg lager gavekalender bare til mitt barn? 

Evt om bonus får gavekalender de helgene han er her? Barna er i lik alder. 

 

Anonymkode: f3f4e...e9e

Stakkars,må jo få. Hvorfor bor dine barn der fast,mens hans barn kun ca 4 dager i uka? Barnet må jo føle seg for glemt av sin far allerede.

Anonymkode: 9e2cc...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Stakkars,må jo få. Hvorfor bor dine barn der fast,mens hans barn kun ca 4 dager i uka? Barnet må jo føle seg for glemt av sin far allerede.

Anonymkode: 9e2cc...a27

I måneden* minimum samvær. 

Anonymkode: 9e2cc...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo gjøre likt de dagene bonus er der, med mindre h*n har med seg kalenderen sin!

Anonymkode: 35046...5fa

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får det barnet som bor her, gave hver dag. De dagene hvor de tre andre barna kommer, henger det fire gaver på kalenderen - en til hver av barna.

For meg ville det vært unaturlig at ikke alle barna som var hos oss fikk. Det er helt greit at de tre barna som er hos oss annen hver helg, kun får de dagene de faktisk er hos oss.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke greit å forskjellsbehandle. Kan se at det ikke er nødvendig å ha gaver klare de dagene barnet ikke er der, men jeg ville ha sørget for å ha noe de dagene barnet er hos dere, slik at alle får åpnet noe.

Noen ganger handler det ikke om gaven i seg selv, men at alle får samme behandling. Bonusbarn spesielt har en tendens til å falle utenfor å dårlig behandling. 

Anonymkode: d3b7d...47a

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er bonusmor med egne unger på fulltid og bonus annenhver helg og annenhver høytid/ferie. 

Jeg har gjort som deg tidligere, ordnet så det blir likt til alle ungene. Det har ikke fungert som det skulle og nå får ikke lenger bonus hos oss.

Årsaken er enkel. Jeg ordner kalender så alle får her, bonus kommer med eget fra mor i tillegg. Jeg ordner julestrømpe til alle, bonus fikk også med fra mor og fikk da mer enn dobbelt av resten. Jeg ordner påskeegg til alle, bonus kommer med et stappfullt, dobbelt så stort fra mor og har fire ganger så mye som resten totalt sett.. og sånn er det med absolutt alt. 

Da blir det forskjell uansett på den type greier. Så nå i år har vi bestemt at det blir verken kalender, påskeegg, julestrømpe eller lignende fra oss. Det er også sagt ifra til moren om. At sålenge hun ordner selv likevel og i tillegg mer enn vi gjør, så går ikke det å forsvare det som rettferdig til mine faktisk lengre. Hun har sagt seg enig i at det blir feil og at hun selv ordner til sitt barn videre fordi hun har lyst, og barnet har selv også blitt informert om dette og forstår grunnen. 

Det er ikke alltid det er mulig å få til likt når det er mine og dine barn selv om man prøver aldri så mye, så vi kom til at vi til slutt måtte sette strek. 

Det vil ikke si at bonus aldri får noe fordiom. Bonus får jul og bursdagsgave, far sto for komplett bunad til konfirmasjonen, vi bidrar ift alt av feiringer og utgifter generelt til bonus, vi feirer bursdager med bonusene felles og det er meget godt forhold og samarbeid ellers.

Men akkurat det med kalender og høytidsgoder, der har ikke det fungert optimalt med at bonus får likt som mine av oss når er her fordi mor også sender med eget som gir dobbelt opp eller mer til bonus og da virker urettferdig for mine. Så da ble løsningen sånn hos oss.

Anonymkode: 16663...ef2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte å lese ble jeg så glad. Jeg trodde det var en bonusmor som ønsket å gi kalender når barna var der. Jeg har selv skilte foreldre, og ble så glad når bonus inkluderte meg.

Men så var det en tråd om det motsatte…

Anonymkode: 8a7af...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg må bare spørre. 

Bonusbarnet er hos oss annen hver helg. Barna mine bor her fast. 

Er jeg sær som syntes det er unødvendig at bonus får gavekalender her?

Syntes det blir et gave hysteri uten like. Han pleier å få både en og to kalender hos mor. 

Da barnet var her i fjor fra onsdag til søndag hadde jeg laget gave til hver dag uansett. Men jeg synes bare det er så totalt unødvendig.

Er jeg skikkelig kjip om jeg lager gavekalender bare til mitt barn? 

Evt om bonus får gavekalender de helgene han er her? Barna er i lik alder. 

 

Anonymkode: f3f4e...e9e

Jeg synes du er kjip og ufin. Jeg synes dere kunne kjøpt inn  gaver til akkurat de dagene barnet er hos dere iallefall. Eller tenker du at det barnet er mindre viktig siden det ikke er ditt? Handler ikke om gaven i seg selv, men at man ikke forskjellsbehandler.  Selv om barnet bare er hos far annenhverhelg så er forsatt det også hjemmet til barnet og barne skal føle seg like velkommen som ditt barn.. 

Anonymkode: 84c6d...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal stedrittunger ha alle 24 dagene, helst dyrere gaver, og de skal pakke opp disse rådyre gavene de ikke har åpnet foran søskene sine også de barnet har fått sv moren og alle andre i livet til barnet som syns synd på dette stakkarslige vesnet

Anonymkode: f8b09...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...