Gå til innhold

Falske, lange negler..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg velger å holde neglene korte. Føler det er mest hygienisk for min del. 

Har prøvd lange negler. Det har jeg. Husker en gang jeg var litt uheldig under en BJ, og streifa borti kukhodet med neglen slik at han begynte å blø 🫣🫣🫣🫣

Da ble jeg rimelig fortvila... Heldigvis så tok han det veldig pent. 

Gentleman pent faktisk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enorme fordommer. Da snakker jeg om støpte eller pålimte negler i lang lengde. Enda verre med pynt og diamanter.

 

Kall meg fordomsfull. Men for meg vitner det om tre ting.

1. Dum

2. Ekkel

3. Lat

Fordi du kan faktisk ikke gjøre skikkelig arbeid med så lange negler.

Jeg får fnatt av matprogram der kokken har lange støpte negler. Med ringer. Æsj!

Anonymkode: 2cf0a...e54

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvordan de klarer å tørke seg skikkelig i skritt og rumpe etter å ha vært på do. De kan jo raspe borti bæsj uten å merke det med neglene. Og det er jo umulig å vaske seg skikkelig på hendene! All mulig dritt og bakterier kan jo henge igjen på baksiden av negler i den lengden. Får man dessuten tørket seg skikkelig på hendene... under neglene, liksom? Nei.

Jeg synes det er stygt, upraktisk og mindre lekkert. Ser særlig dumt ut når de står og kløner og skal taste på flat skjerm på mobilen, kan jo ikke bruke fingertuppene pga neglene, men må legge fingeren flat på skjermen for å komme nedpå.

Anonymkode: c376c...10b

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lange, men ikke så lange som de på bildene, kunstige negler og jeg elsker dem. Har holdt på med dette i 12 år og skal ha litt kortere når jeg blir 70.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sikkert upopulær mening men.. Er det bare meg som HATER lange, spisse og kunstige negler på unge jenter og damer? Syns det er så jævlig stykt!! Det er faktisk noe av det styggeste jeg ser! Det må da også være skadelig for neglene i det lange løp, uhygienisk og veldig upraktisk! Nei fysj! Velstelte negler er noe annet, men disse unormal lange i alle regnbuens farger, nei nei nei! 🙂↔️🙂↔️

Anonymkode: 5f321...915

Ok.... 

Jeg derimot elsker mine lange negler 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvordan de klarer å tørke seg skikkelig i skritt og rumpe etter å ha vært på do. De kan jo raspe borti bæsj uten å merke det med neglene. Og det er jo umulig å vaske seg skikkelig på hendene! All mulig dritt og bakterier kan jo henge igjen på baksiden av negler i den lengden. Får man dessuten tørket seg skikkelig på hendene... under neglene, liksom? Nei.

Jeg synes det er stygt, upraktisk og mindre lekkert. Ser særlig dumt ut når de står og kløner og skal taste på flat skjerm på mobilen, kan jo ikke bruke fingertuppene pga neglene, men må legge fingeren flat på skjermen for å komme nedpå.

Anonymkode: c376c...10b

Nei, det går fint. Vi bruker faktisk godt med papir når vi tørker oss.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvordan de klarer å tørke seg skikkelig i skritt og rumpe etter å ha vært på do. De kan jo raspe borti bæsj uten å merke det med neglene. Og det er jo umulig å vaske seg skikkelig på hendene! All mulig dritt og bakterier kan jo henge igjen på baksiden av negler i den lengden. Får man dessuten tørket seg skikkelig på hendene... under neglene, liksom? Nei.

Jeg synes det er stygt, upraktisk og mindre lekkert. Ser særlig dumt ut når de står og kløner og skal taste på flat skjerm på mobilen, kan jo ikke bruke fingertuppene pga neglene, men må legge fingeren flat på skjermen for å komme nedpå.

Anonymkode: c376c...10b

- Vi tørker oss på samme måte som dere med korte negler gjør. Riktig mengde med toalettpapir og setter i gang. At man har lange negler er ikke ensbetydende med at man får dritt under neglene. Fordi falske negler kan fåes i forskjellige lengder. 

- Jeg klarer helt fint å vaske meg på hendene, selv om jeg har lange negler. Tørking går også helt fint. 

- Jeg har ingen problemer med å taste på mobil eller på pc, hvor jeg sitter nå. Faktisk så skriver jeg mye mer feil, de få gangene jeg har korte negler. Treffer stadig vekk feil tast og ord kan bli seende rare ut, hvis jeg ikke leser over før jeg sender. Da fungerer jeg mye bedre med lange negler faktisk. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

kan jo ikke bruke fingertuppene pga neglene, men må legge fingeren flat på skjermen for å komme nedpå.

Anonymkode: c376c...10b

Jeg bruker sidene av fingrene  <_< 
 

Mine er sånn ca snart 1,5 cm. Ikke problemer med å vaske. Jeg har hendene mine mye i såpe og vann. Bruker håndkrem like mye og. Når de en gang brekker er de for lange  ^^, 

(For øvrig noe fascinerende at folk på et forum er så analfiksert når det gjelder lange negler. Det raker jo ikke deg hvor mye papir vi bruker).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes lange negler er ekkle. Men det er ikke noe jeg går rundt å forteller😅 Folk må da få ha de neglene de ønsker for min del. 

Selv foretrekker jeg korte negler, så kort som mulig eller opp til 1 mm eller 2. Synes naturlige velstelte negler er fint😊 

For ordens skyld er ikke mine noe særlig fine de heller🤣 men de er rene i allefall. Har en jobb som krever korte negler.

Anonymkode: 6ce07...8b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (16 minutter siden):

- Vi tørker oss på samme måte som dere med korte negler gjør. Riktig mengde med toalettpapir og setter i gang. At man har lange negler er ikke ensbetydende med at man får dritt under neglene. Fordi falske negler kan fåes i forskjellige lengder. 

- Jeg klarer helt fint å vaske meg på hendene, selv om jeg har lange negler. Tørking går også helt fint. 

 

Da kan du kanskje forklare hvorfor sykehus og sykehjem ikke tillater at ansatte har lange negler pga hygiene? Hvis det stemmer det du sier at det "går helt fint"....? Det gjør jo ikke det! 

Men du kan kanskje motbevise dette for alle sykehus og sykehjem, at reglene deres er feil?

Anonymkode: c376c...10b

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Da kan du kanskje forklare hvorfor sykehus og sykehjem ikke tillater at ansatte har lange negler pga hygiene? Hvis det stemmer det du sier at det "går helt fint"....? Det gjør jo ikke det! 

Men du kan kanskje motbevise dette for alle sykehus og sykehjem, at reglene deres er feil?

Anonymkode: c376c...10b

Jeg jobber ikke innen helse (og skal aldri gjøre det), derfor kan jeg ha lange negler. Og jeg vet utmerket godt hvorfor man ikke kan ha lange negler på sykehus/sykehjem, så du trenger ikke komme her å belære meg 🙄 

Når jeg skrev "det går helt fint", så tenkte jeg på her i mitt eget hjem. Jeg trenger ikke motbevise noen, men du trenger kanskje å lese innlegget mitt som du siterte en gang til med de rette brillene. Evt. ta en tur til Specsavers.

Ikke et eneste sted i det innlegget mitt nevnte jeg noe om sykehus/sykehjem? Kan du vise meg nøyaktig hvor jeg har skrevet det?

Endret av Mardina
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er stygt. Men det er ikke mer urenslig enn korte negler. Når jeg har korte eller mannen for eksempel driver med jord eller olje, så synes skitten utrolig under korte negler, får det ikke bort med neglebørste engang! Men med lange negler samler det seg ikke like mye dritt. Man må ha heeeeelt korte, ikke en mm utenfor neglesengen om det skal være av renslighetsgrunner 

Anonymkode: b44e9...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De to øverste eksemplene er mye bedre enn de to nederste synes jeg

IMG_6567.jpeg

IMG_6568.png

IMG_6570.jpeg

IMG_6571.jpeg

Anonymkode: b44e9...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo et forum hvor man kan dele tanker og meninger, er det ikke det da? Mange her inne som sier sin mening om noe eller noen. Og det er jo akkurat det samme du gjør akkurat nå, du bruker jo din tid og energi på å svare meg… du har vel kanskje ikke så mye bedre å finne på du heller da, eller? 

Anonymkode: 5f321...915

Det er vel og fint å dele tanker og meninger om saker og ting. Men om hva folk velger å bruke sine penger på, hvordan de velger å se ut, det er faktisk lavmål. Det er god gammeldags drittslenging om folk.

Del gjerne dine tanker og meninger om hva du synes om styringsformen i landet, om nedleggelsen av skoler i landet, om boligpolitikk osv. Men om utseende til folk, virkelig? Trives du på din høye hest?

Anonymkode: 131bb...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser ubehagelig ut, men det er sikkert noe som tilvennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble noe rart her. Se innlegg under. 

 

 

Endret av Lovise78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fatter ikke hvordan de klarer å tørke seg skikkelig i skritt og rumpe etter å ha vært på do. De kan jo raspe borti bæsj uten å merke det med neglene. Og det er jo umulig å vaske seg skikkelig på hendene! All mulig dritt og bakterier kan jo henge igjen på baksiden av negler i den lengden. Får man dessuten tørket seg skikkelig på hendene... under neglene, liksom? Nei.

Jeg synes det er stygt, upraktisk og mindre lekkert. Ser særlig dumt ut når de står og kløner og skal taste på flat skjerm på mobilen, kan jo ikke bruke fingertuppene pga neglene, men må legge fingeren flat på skjermen for å komme nedpå.

Anonymkode: c376c...10b

Jeg fatter heller ikke hvordan man kan tørke seg etter dobesøk med så lange negler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har enorme fordommer. Da snakker jeg om støpte eller pålimte negler i lang lengde. Enda verre med pynt og diamanter.

 

Kall meg fordomsfull. Men for meg vitner det om tre ting.

1. Dum

2. Ekkel

3. Lat

Fordi du kan faktisk ikke gjøre skikkelig arbeid med så lange negler.

Jeg får fnatt av matprogram der kokken har lange støpte negler. Med ringer. Æsj!

Anonymkode: 2cf0a...e54

Vi klarer fint å jobbe med lange negler. En blir vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det ser ikke braut. Det jeg reagerer mest på er at de ser klumpete ut. Synes det er mye penere med naturlige negler 

Anonymkode: 25d88...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...