AnonymBruker Skrevet 19. oktober #81 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg ble sammen med en fra Tinder som bodde i en annen by. Vi møttes naturlig nok bare i helger og ferier, og da er det normalt å drikke litt, selv om jeg verken drakk hver kveld eller spesielt mye. Tenkte vel at det ville gå seg til. Etter hvert gikk jeg meg på at det ble mye snakk om å være ute til lunsj med en pils, og at det ble en del kundemiddager på ettermiddagene. Da han tryna ned en bakke på vei fra en kompis en vanlig ukedag, begynte jeg å skjønne tegninga. Fyren var så klart alkoholiker, og da brøt jeg med han. Er det for øvrig normalt at voksne menn jekker seg en øl som det første de gjør når de kommer hjem fra jobb hver dag, eller er det bare jeg som reagerer unormalt på det? Anonymkode: 459e7...08e Ikke normalt. Og ihvertfall ikke sunt. Anonymkode: 3751e...f80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 19. oktober #82 Del Skrevet 19. oktober At folk "alltid leter etter noe bedre" er bare et tegn på at den de har funnet ikke er spesielt bra. Når du finner noen av nålene i høystakken, merker du det. Så, at det liksom er en "feature" ved Tinder kjøper jeg ikke. Akkurat det samme tankesettet kan en bruke på "gammeldags" dating, også. Det vil "alltid være noen bedre der ute". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #83 Del Skrevet 19. oktober knooters skrev (2 timer siden): At folk "alltid leter etter noe bedre" er bare et tegn på at den de har funnet ikke er spesielt bra. Når du finner noen av nålene i høystakken, merker du det. Så, at det liksom er en "feature" ved Tinder kjøper jeg ikke. Akkurat det samme tankesettet kan en bruke på "gammeldags" dating, også. Det vil "alltid være noen bedre der ute". Kan være ja, men tror en del er lukket for å bli kjennt og glad i noen, fordi de er fangget i en litt vel streng og overfladisk loop. Mener ikke noen skal være med noen de ikke liker, men at noen kanskje ikke er emosjonellt til stede å like dem de naturlig ville ha likt. Noen er jo ekstremt overfladiske i hva de krever, også sammenlignet hva de selv gir. Tinder påvirker hjernen. Anonymkode: 86ec4...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #84 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan være ja, men tror en del er lukket for å bli kjennt og glad i noen, fordi de er fangget i en litt vel streng og overfladisk loop. Mener ikke noen skal være med noen de ikke liker, men at noen kanskje ikke er emosjonellt til stede å like dem de naturlig ville ha likt. Noen er jo ekstremt overfladiske i hva de krever, også sammenlignet hva de selv gir. Tinder påvirker hjernen. Anonymkode: 86ec4...b77 Det gjelder meg også. Bare når det kommer til klær, hjem, ting så har jeg et blikk for vel fine ting, langt over min faktiske innsats her i verden. Men drømmen lever i beste velgående, selv om jeg tenker det er jo egentlig urealistisk med det hjemmekoslige slottet jeg drømmer om 🙈 Anonymkode: 86ec4...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #85 Del Skrevet 19. oktober En kompis, en av samboeren min sine beste venner, er en som har vært singel i mange år. Han henger på internett mesteparten av fritiden på amerikanske sider og den podcasten du linker til. Han har utviklet et veldig komplisert syn på dating, og er nå skråsikker på at han ikke lever opp til det "kvinner vil ha" fordi disse mannemiljøene på internett forteller han at kvinner er kravstore og at likestilling har gått for langt. Han er en helt normal fyr utseendemessig, med en god jobb. Og før han begynte å fortære disse greiene var han snill og god. En god mann. Nå har han blitt stadig mer kynisk ift kvinner. Og det er i hvert fall ikke noe godt utgangspunkt i dating. Tror ikke han tørr prøve seg en gang lenger. Menn må slutte å torpedere seg selv med å tro at alle kvinner vil ha det disse avkrokene på internett forteller dem at de vil ha, og komme seg ut og møte ekte kvinner som er enkeltindivider med ulike behov og ønsker. Det er håp for alle. Anonymkode: 6bc0c...f08 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingvar Åberge Skrevet 24. oktober #86 Del Skrevet 24. oktober (endret) Eg veit at Mads Larsen overdriv og generaliserer grovt. Mange av ideane sine har han dessutan anten frå denne amerikanske videobloggaren (eller dei begge har ideane sine frå ein tredjepart): https://m.youtube.com/@psychacks Orion Tarban heiter han. Ph.D. i psykologi med spesialitet på dating og pardanning med eit mannleg perspektiv. Dr. Tarban har reindyrka eit marknadsøkonomisk syn på datingmarknaden så til dei grader at han meiner at parforhold ikkje har noko med kjærleik å gjera. Alt er i fylgje han berre kost/nytte og kva ein kan få ut av partnaren for seg sjølv. Og dermed har han etter mitt syn bomma på hovudsaka alt i utgangspunktet. Men nok om han. Eg har lenge påstått at det er tull at kvinner ynskjer likeløn. Det påstår nemleg feministane at dei gjer, og det demonstrerer dei for kvart år den 8. mars. Men faktum er at dei aller fleste kvinner ynskjer seg ein mann som tener meir enn dei gjer sjølve. Dersom mannen tener mindre enn kona er det ei alvorleg påkjenning for parforholdet. Det finst det mange konkrete døme på. Her har Tarban og Larsen eit poeng. Til likare det mannlege og kvinnelege lønsnivået vert, til vanskelegare vert det for kvinnene på toppen og mennene på botnen å finna nokon å dela livet med. Det meiner eg er eit faktum, men kor vidt det er eit stort samfunnsproblem er jo ei heilt anna sak. Noko anna er at dei begge går altfor langt i å påstå at alle menn og alle kvinner har ein klart definert "marknadsverdi" i datingmarknaden, slik at alle menn og alle kvinner kan stillast opp på ei linje i attraktivitet, frå mest til minst. Til det er preferansane for individuelle til at ein slik modell fungerer. Endret 24. oktober av Ingvar Åberge 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #87 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (På 20.10.2024 den 0.57): En kompis, en av samboeren min sine beste venner, er en som har vært singel i mange år. Han henger på internett mesteparten av fritiden på amerikanske sider og den podcasten du linker til. Han har utviklet et veldig komplisert syn på dating, og er nå skråsikker på at han ikke lever opp til det "kvinner vil ha" fordi disse mannemiljøene på internett forteller han at kvinner er kravstore og at likestilling har gått for langt. Han er en helt normal fyr utseendemessig, med en god jobb. Og før han begynte å fortære disse greiene var han snill og god. En god mann. Nå har han blitt stadig mer kynisk ift kvinner. Og det er i hvert fall ikke noe godt utgangspunkt i dating. Tror ikke han tørr prøve seg en gang lenger. Menn må slutte å torpedere seg selv med å tro at alle kvinner vil ha det disse avkrokene på internett forteller dem at de vil ha, og komme seg ut og møte ekte kvinner som er enkeltindivider med ulike behov og ønsker. Det er håp for alle. Anonymkode: 6bc0c...f08 Det er sant men man kan forbedre seg og komme opp blant de 20% med en proff fotograf og trene osv. Men datingappene er rigget mot menn. Det er en mørk hemmelighet som som går ut på at de Shadowbanner menn som blir rapportert av kvinner simpelthen fordi de ikke liker dem. Mange kvinner tror at hvis de rapporterer vekk med "liker ikke" så vil det plutselig komme til syne masse hunks som var gjemt for dem. Dette skjer selvfølgelig ikke. Dermed er det mange menn på appene som blir mer eller mindre usynlige selv om de betaler for Premium. Fordi de er shadowbanned uten å vite det. Likevel prøver appene å selge dyrere medlemsskap til dem ! Burde vært ulovlig Anonymkode: 0852d...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #88 Del Skrevet 24. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er sant men man kan forbedre seg og komme opp blant de 20% med en proff fotograf og trene osv. Men datingappene er rigget mot menn. Det er en mørk hemmelighet som som går ut på at de Shadowbanner menn som blir rapportert av kvinner simpelthen fordi de ikke liker dem. Mange kvinner tror at hvis de rapporterer vekk med "liker ikke" så vil det plutselig komme til syne masse hunks som var gjemt for dem. Dette skjer selvfølgelig ikke. Dermed er det mange menn på appene som blir mer eller mindre usynlige selv om de betaler for Premium. Fordi de er shadowbanned uten å vite det. Likevel prøver appene å selge dyrere medlemsskap til dem ! Burde vært ulovlig Anonymkode: 0852d...996 Jeg ser profiler av menn som sliter, de er kjekke karer menn jeg skjønner med en gang hvorfor kvinner holder seg unna. Det er utstrålingen de gir. Anonymkode: 86ec4...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå