Gå til innhold

Tinder og det som kalles håpløse menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke hvordan Mads Larsen regner, men de tallene gir ingen mening. Hvis kvinner har så god tilgang på menn til ONSing, hvorfor skulle de da måtte aktivt bla gjennom 5000(!) profiler for å finne noen å ligge med? Det er jo faktisk det som er påstanden her, siden Tinder tross alt viser deg et utvalg innenfor alder og geografisk avgrensning hvor du ikke har noen "predefinerte" filtre som luker bort de såkalte "lavstatusmennene".

Aner ikke hvor mange kvinner som leser denne tråden og har brukt Tinder til tilgang på ONS, men hadde vært interessant om de delte noe om hvor mange profiler de må skumme gjennom før de finner noen de faktisk ender opp med. Jeg blir overrasket om det er i nærheten av 5000, i alle fall.

1 av 5000 i en filtrering om målet er å skaffe seg kjæreste, er rimelig, tenker jeg. Det er ikke sånn at mange prosent av befolkningen er "drømmedama" eller "drømmemannen", for å si det sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (5 minutter siden):

Aner ikke hvordan Mads Larsen regner, men de tallene gir ingen mening. Hvis kvinner har så god tilgang på menn til ONSing, hvorfor skulle de da måtte aktivt bla gjennom 5000(!) profiler for å finne noen å ligge med? Det er jo faktisk det som er påstanden her, siden Tinder tross alt viser deg et utvalg innenfor alder og geografisk avgrensning hvor du ikke har noen "predefinerte" filtre som luker bort de såkalte "lavstatusmennene".

Aner ikke hvor mange kvinner som leser denne tråden og har brukt Tinder til tilgang på ONS, men hadde vært interessant om de delte noe om hvor mange profiler de må skumme gjennom før de finner noen de faktisk ender opp med. Jeg blir overrasket om det er i nærheten av 5000, i alle fall.

1 av 5000 i en filtrering om målet er å skaffe seg kjæreste, er rimelig, tenker jeg. Det er ikke sånn at mange prosent av befolkningen er "drømmedama" eller "drømmemannen", for å si det sånn.

Herregud, er det Mads Larsen igjen? Så lei av den mannen....

Larsen mener vi allerede har «de facto polygyni», som manifesterer seg gjennom seriemonogami. Menn og kvinner gifter seg, får barn og skiller seg. Mannen får så en yngre partner og et nytt barn. Om vi aksepterte flerkoneri, mener Larsen at vi kan unngå dette, for da kunne mannen fått seg en ny og yngre kone i tillegg til sin aldrende røy.

Slik vi er blitt kjent med ham i denne debatten, er det ikke overraskende at Larsens løsning er en samlivsform som primært gagner menn.

At jeg som kvinne vil være negativ til polygyni, har Larsen allerede forutsett. Kvinner vil avvise polygyni fordi de ønsker «eksklusiv tilgang til en høyverdipartner». Ikke vil kvinner dele sin kropp med lavverdimenn, og ikke vil de dele på høyverdimenn. Ubrukelig!

Hvorfor får ikke Mads Larsen debatten han ønsker seg? (aftenposten.no)

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kvinner har 6 feet =182cm som preferanse.  Det vil si kun ca 15% av menn er høye nok til å nå opp. Du brukte 9 forsøk før kravet ble innfridd?? Det var uflaks...🙂

Anonymkode: 359c7...8a5

Tull. Eksen min var 169cm. 
Det må være kjemi i virkeligheten også ;) så ja, det tok 10 forsøk før kravet boe innfridd 

Anonymkode: a4a45...e0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 time siden):

Pluss at det er utrolig mye rart på Tinder i mangel på bedre ord. 

Ja, helt sykt. Lagde en mannlig konto en gang, bare for å se hva de må se. Og for en verden! 8/10 damer er fantastiske! Da luker jeg ut de som åpenbart er falske profiler og de som er typisk ducklips med filter på bildene. Mens vi kvinner må ta til takke med av 2/10 ikke er forferdelige 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig er jeg ikke veldig god på å velge menn når jeg er på dating app, prater ofte med mange samtidig ( kanskje 15). Noen som vil møtes andre dropper meg. Jeg sveiper alle selvopptatte muskelbunter flashy folk og de som er over 6 år yngre til venstre. (Passer på at ingen kan gjenkjennes, gjort litt om og forkortet historier..men alt slik det skjedde)

Så har min dating historie gått slik:

1. Første dating kandidat. Treff, reaksjon: han ser ikke så mye ut som bildet sitt. Vi går en tur, mens vi går prater vi, jeg tenker han er blek og litt sykelig. Jeg syns litt synd i ham og fortsetter. Etterhvert kommer vi til en kafé, han kjøper kaffe og spør hva jeg ønsker. Min reaksjon er at jeg ikke vil han skal betale noe for meg, han prøver å insistere, jeg sier nei takk jeg betaler selv. Jeg er velutdannet,pent kledd har god jobb. Han har vgs, har slitt med psyken, bor i kjellerleilighet som han leier og er hyppig besøker i fontenehuset. Hele hans vesen sier til meg at han sliter med masse ting. Jeg føler meg som en sosial arbeider når jeg prater med ham. Etter dagen vil han treffes på ny, jeg måtte nok trekke meg. 

2. Andre dagen jeg traff var ingeniør med nogelunde interessant jobb. Ikke så pen, kort og rund. Penger hadde han i massevis. Men kunne ikke se for meg fremtid med ham. Han stilte meg noen spørmål som føles som stikk og noe føles rimelig creepy. Han ville treffe meg igjen, jeg melder pass. 

3. Høy fyr igjen fikk jeg følelsen at personen slet med noe, noe sykelig. Hyggelig, kjempesnill. Jeg tror dog at jeg fra start ga han viben om at jeg ikke er interessert i ham på drn måten. Han trakk seg og jeg sa den er grei. 

Etter disse tre dater + en del dickpics tar jeg en pause fra nettdating.

Ny profil, denne gangen prøver annen profil. 

4. Traff en fyr veldig hyggelig. Dro en tur hjem til ham, derfor det fryktelig rotete. Fikk følelsen at han var en " hoarder" og st det var noe galt med ham. De fleste ville nok ha avsluttet der. Jeg tenkte jeg overser det fordi jeg er kåt. Vi hadde sex noen ganger, men etterhvert skjønte jeg at han var alkoholiker, med masse andre problemer, men han var pen og hadde grep på grunnleggende hygiene i det minste. 

5. Treffer en fyr fra østeuropa som bor et stykke unna, vi har lignende utdanning og jeg liker ham. Jeg inviterer han hjem til meg, han kommer, jeg føler på at han ønsker å ha sex og det vil jeg og. Vi treffes mange ganger og jeg forelsker meg i ham, vi har gode samtaler og like idealer og drømmer, han sier han elsker meg. Han introduserer meg til sin familie. Siste gangen vi møttes fikk jeg følelsen av at han ikke er helt ærlig med meg, jeg finner etterhvert ut at han har begynt å date ei annen nærmere seg selv. 

Tar pause i nettdating...ny type app

6. Treffer en jeg syns er kjempesexy. Jeg liker ham godt han er drømmemannen for meg sånn fysisk og personlighetsmessig, vi ender opp med å ha sex mange ganger, men han fuckzoner meg og jeg klarer ikke det mentalt, så selv om jeg blir forelsket i ham melder jeg pass, nie som var veldig vanskelig fir meg. 

7. Deretter treffer jeg en fra annet land i Europa som overhode ikke matchet bildet sitt. I tillegg etter jeg traff han begynte sexpratet, grovt sexpartnere selv om han lovet meg at vi skulle starte som venner. Jeg blokker ham. 

8. Traff en veldig hyggelig oppegående fyr, som har bra jobb i byen god økonomi og ville ta vare på meg. Bare et par år yngre, men han var så stor at jeg har mange ganger prøvd å forestille meg i hodet hvordan sex ville fungert. I tillegg var han veldig A4, og jeg tror ingen helt A4 ville fungert med meg i lengden. 

9. Skulle treffe noen som dukket opp 20 minutter for sent. Denne personen påsto å jobbe i et ikke eksistere firma, jeg visste at det ikke eksisterer og han trodde jeg skulle bite på...Han virka ikke helt til å stole på for å si det sånn. 

Etter masse nye dickpics og flere nye sextilbud flere tilbud om trekanter og sex i alle hull har jeg nå igjen tatt pause....

Anonymkode: 61259...8dc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, helt sykt. Lagde en mannlig konto en gang, bare for å se hva de må se. Og for en verden! 8/10 damer er fantastiske! Da luker jeg ut de som åpenbart er falske profiler og de som er typisk ducklips med filter på bildene. Mens vi kvinner må ta til takke med av 2/10 ikke er forferdelige 😅

"Vil du komme hjem til meg å se film? ;) "  Nesten hver eneste fyr...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For å være ærlig er jeg ikke veldig god på å velge menn når jeg er på dating app, prater ofte med mange samtidig ( kanskje 15). Noen som vil møtes andre dropper meg. Jeg sveiper alle selvopptatte muskelbunter flashy folk og de som er over 6 år yngre til venstre. (Passer på at ingen kan gjenkjennes, gjort litt om og forkortet historier..men alt slik det skjedde)

1. Første dating kandidat. Treff, reaksjon: han ser ikke så mye ut som bildet sitt. Vi går en tur, mens vi går prater vi, jeg tenker han er blek og litt sykelig. Jeg syns litt synd i ham og fortsetter. Etterhvert kommer vi til en kafé, han kjøper kaffe og spør hva jeg ønsker. Min reaksjon er at jeg ikke vil han skal betale noe for meg, han prøver å insistere, jeg sier nei takk jeg betaler selv. Jeg er velutdannet,pent kledd har god jobb. Han har vgs, har slitt med psyken, bor i kjellerleilighet som han leier og er hyppig besøker i fontenehuset. Hele hans vesen sier til meg at han sliter med masse ting. Jeg føler meg som en sosial arbeider når jeg prater med ham. Etter dagen vil han treffes på ny, jeg måtte nok trekke meg. 

2. Andre dagen jeg traff var ingeniør med nogelunde interessant jobb. Ikke så pen, kort og rund. Penger hadde han i massevis. Men kunne ikke se for meg fremtid med ham. Han stilte meg noen spørmål som føles som stikk og noe føles rimelig creepy. Han ville treffe meg igjen, jeg melder pass. 

3. Høy fyr igjen fikk jeg følelsen at personen slet med noe, noe sykelig. Hyggelig, kjempesnill. Jeg tror dog at jeg fra start ga han viben om at jeg ikke er interessert i ham på drn måten. Han trakk seg og jeg sa den er grei. 

4. Traff en fyr veldig hyggelig. Dro en tur hjem til ham, derfor det fryktelig rotete. Fikk følelsen at han var en " hoarder" og st det var noe galt med ham. De fleste ville nok ha avsluttet der. Jeg tenkte jeg overser det fordi jeg er kåt. Vi hadde sex noen ganger, men etterhvert skjønte jeg at han var alkoholiker, med masse andre problemer, men han var pen og hadde grep på grunnleggende hygiene i det minste. 

5. Treffer en fyr fra østeuropa som bor et stykke unna, vi har lignende utdanning og jeg liker ham. Jeg inviterer han hjem til meg, han kommer, jeg føler på at han ønsker å ha sex og det vil jeg og. Vi treffes mange ganger og jeg forelsker meg i ham, vi har gode samtaler og like idealer og drømmer, han sier han elsker meg. Han introduserer meg til sin familie. Siste gangen vi møttes fikk jeg følelsen av at han ikke er helt ærlig med meg, jeg finner etterhvert ut at han har begynt å date ei annen nærmere seg selv. 

6. Treffer en jeg syns er kjempesexy. Jeg liker ham godt han er drømmemannen for meg sånn fysisk og personlighetsmessig, vi ender opp med å ha sex mange ganger, men han fuckzoner meg og jeg klarer ikke det mentalt, så selv om jeg blir forelsket i ham melder jeg pass, nie som var veldig vanskelig fir meg. 

7. Deretter treffer jeg en fra annet land i Europa som overhode ikke matchet bildet sitt. I tillegg etter jeg traff han begynte sexpratet, grovt sexpartnere selv om han lovet meg at vi skulle starte som venner. Jeg blokker ham. 

8. Traff en veldig hyggelig oppegående fyr, som har bra jobb i byen god økonomi og ville ta vare på meg. Bare et par år yngre, men han var så stor at jeg har mange ganger prøvd å forestille meg i hodet hvordan sex ville fungert. I tillegg var han veldig A4, og jeg tror ingen helt A4 ville fungert med meg i lengden. 

9. Skulle treffe noen som dukket opp 20 minutter for sent. Denne personen påsto å jobbe i et ikke eksistere firma, jeg visste at det ikke eksisterer og han trodde jeg skulle bite på...Han virka ikke helt til å stole på for å si det sånn. 

Etter masse nye dickpics og flere nye sextilbud flere tilbud om trekanter og sex i alle hull har jeg nå igjen tatt pause....

10. Glemte han trivelige fyren jeg traff sist. Var på pub, ble etterhvert klar over at livet hans også besto av mye alkohol drikking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer. Jeg vil gjerne se fordelingskurven dersom det virkelig er slik at snittet er 181 og kun 15% er høyere enn dette. 😆

Anonymkode: 45e3a...324

Dette er bare noen som er kortere (og med shitty holdninger og personlighet) forteller seg selv. For det er den ene tingen de ikke kan endre på :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

10. Glemte han trivelige fyren jeg traff sist. Var på pub, ble etterhvert klar over at livet hans også besto av mye alkohol drikking. 

Å ja 11 også 🙈

I utgangspunktet en fyr som virka fin, brydde meg ikke om at han var uføretrygdet. Men han snakket kun om seg selv og var ikke overhodet interessert i meg. I tillegg grusom kroppslukt som slo meg med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (3 timer siden):

Det er utrolig mange menn som overvurderer seg i forhold til egen attraktivitet. Skal innrømme at jeg er lei av å høre at det er bare damer som overvurderer seg selv. Som om menn skal ha lov til å ha masse krav, skal få lov til å kreve hva de ønsker, men samtidig furte over at de damene som de liker ikke vil ha dem. For det er damene sin skyld som er for kravstore og ikke at mennene selv har overvurdert sin egen attraktivitet :himle:

Det tror jeg du har helt rett i men i og med at kvinner regjerer på kortidsmarkedet, blir ikke kvinnene korrigert

ift egen attraktivitet og mange ender opp som fuckboys eller tidtrøyte for noen få menn

Anonymkode: 5ba81...ca5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det du skriver bekrefter vel det videoen sier(Selv om du karakteriserer datene artig)

Han du drømte om fikk du ikke sjans på som forhold (Nå kan jo du være en tier som Amalie snøløs mot tilsvarende damer han har drag på riktignok, så kanskje det var noe feil)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det tror jeg du har helt rett i men i og med at kvinner regjerer på kortidsmarkedet, blir ikke kvinnene korrigert

ift egen attraktivitet og mange ender opp som fuckboys eller tidtrøyte for noen få menn

Gratulerer med dagens dummeste innlegg 🏆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blått skrev (4 minutter siden):

Gratulerer med dagens dummeste innlegg 🏆

Mente ikke kvinne ender opp som fuck boys men de finner en som leker med de og ikke ikke kunne tenkte seg de som forhold.

En ser jo stadig tråder om her inne om kvinner omfatter at gutta bare er ute etter sex det stemmer nok for mange, men er det drømmedama vil gutta også ha et forhold (Om Personlighet utsende stabilitet humor etc er ift preferanser)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha utrolig naivt av TS her. Du tror at kvinner tar ansvar for noe som helst her i livet? 
Det er aldri kvinnens skyld. Kvinner er alltid ofrene i alle saker. Spesielt på kvinneguiden ønsker jeg deg lykke til.

Kom gjerne med ett eksempel der kvinner er skyld i et samfunnsproblem. Eksisterer ikke ifølge dem selv. 

Anonymkode: da254...262

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hahaha utrolig naivt av TS her. Du tror at kvinner tar ansvar for noe som helst her i livet? 
Det er aldri kvinnens skyld. Kvinner er alltid ofrene i alle saker. Spesielt på kvinneguiden ønsker jeg deg lykke til.

Kom gjerne med ett eksempel der kvinner er skyld i et samfunnsproblem. Eksisterer ikke ifølge dem selv. 

Anonymkode: da254...262

Ts her, mener ikke det er noens skyld.

Det er bare et tankekors, du ser jo eksempelvis dama som hadde møtt 10-11 ubrukelige menn men han hun ville ha ville bare ha henne til Sex( Men det er klart menn som kvinner vil alle ha best mulig kjærestene)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Poenget er  i hvert fall at det finnes to markeder i forhold til attraktivitet.

Partnermarked og et kjønnsmarkedet, det ene markedet er damene overlegne på men tror ikke  nødvendigvis det finnes noe flere menn enn kvinner som ønsker seg en partner.

Det er et samfunnsproblem om det skulle være 90% av damene tror de er et bedre catch enn 90% av mennene

(Både for formådde menn og damer med for høy selvtillit ift egen attraktivitet)

Det handler vel ikke om å tro at man er bedre, men å tro at man har det bedre alene enn sammen med 90%. Det kan man tenke uten å ha noen illusjoner om seg selv.

Anonymkode: 2e442...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinner har 6 feet =182cm som preferanse.  Det vil si kun ca 15% av menn er høye nok til å nå opp. Du brukte 9 forsøk før kravet ble innfridd?? Det var uflaks...🙂

Anonymkode: 359c7...8a5

Dette er bs som kun incelene anser som en sannhet

Anonymkode: 55f58...ccc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ts her, mener ikke det er noens skyld.

Det er bare et tankekors, du ser jo eksempelvis dama som hadde møtt 10-11 ubrukelige menn men han hun ville ha ville bare ha henne til Sex( Men det er klart menn som kvinner vil alle ha best mulig kjærestene)

Folk er uærlige eller har ulike ønsker og motiver for dating, det er bare drama. 

Vi kan lære oss å se etter tegn på at noen er useriøse, og i lang tid har denne samtalen handlet om det. Husk bar overkropp er et tegn, om han inviterer hjem er det et tegn, om han snakker om sex, nytt tegn. Han kan lyve å si han er ute etter noe, men mange vil også si at de er åpne for å se hvor det går, det er et mulig tegn på at han er useriøs og passer på å ikke love så han ikke kan bli klandret.

Samtidig så er det ingen garanti at noen av partene blir forelsket og mange ganger er det snakk om såre egoer, ikke bare at noen er hjerteknuser over å bli ghostet. Det er bare generelt ubehagelig å oppleve noe kjipt. 

Det er nok mye dårlig oppførsel på app. 

Anonymkode: 86ec4...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk er uærlige eller har ulike ønsker og motiver for dating, det er bare drama. 

Vi kan lære oss å se etter tegn på at noen er useriøse, og i lang tid har denne samtalen handlet om det. Husk bar overkropp er et tegn, om han inviterer hjem er det et tegn….

Anonymkode: 86ec4...b77

Hva om hun inviterer hjem. Er det også et tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...