AnonymBruker Skrevet 18. oktober #21 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Til TS, så ikke ha godteriskuffen tilgjengelig da, det må vel være noe sted du kan lagre hoardingen fra Sverige så ikke andre unger forsyner seg. Det går fint an å låse noen dører til rom som er off limits også. Jeg synes ikke det vitner om så god økonomi å hamstre godis i Sverige, men nå går det svært lite snacks i vårt hus. Ingen av mine nå tenåringer drikker brus, og yngste spiser ikke godteri, blir kvalm av det. Så går veldig lett å unngå hamstring i Sverige. Jeg er heller ikke typen som fyller opp fryseren med alt mulig, det er ikke sååå lang holdbarhet på mye, og er oppvokst med stor fryser hvor det hvert år måtte kastes mye. Anonymkode: 0b2ec...fc6 Å gode Gud, mulig de ikke spiser godteri men en moraliserende mor har de, det er trist Anonymkode: 2b293...3c1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #22 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun har jo rett da. Du virker veldig lite løsningsorientert. Handler det mer om at du ikke orker at barnet ditt skal ha besøk? For det er en annen sak. Heller enn at du ser på det som et stort problem at en 2.-3.-klassing er alene hjemme en halvtimes tid med en venn på besøk. For dét bør jo fint gå an🤔 Anonymkode: 8dff3...275 Ts Det handler det ikke om. Jeg skal la de være alene. Har egentlig tenkt andre foreldre ikke har likt det. Vi har ofte litt mindre regler og lar barna gjøre ting andre ikke får lov til på deres alder. Men ettersom ingen her inne syns det er uforsvarlig å la besøk av 7 og 8 åringer være alene ett kvarters tid så gjør det at det blir enklere for meg og barna. Godteri problemet som så mange tar opp her, skal jeg nok finne en løsning på 😊 Anonymkode: f8663...adf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #23 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Til TS, så ikke ha godteriskuffen tilgjengelig da, det må vel være noe sted du kan lagre hoardingen fra Sverige så ikke andre unger forsyner seg. Det går fint an å låse noen dører til rom som er off limits også. Jeg synes ikke det vitner om så god økonomi å hamstre godis i Sverige, men nå går det svært lite snacks i vårt hus. Ingen av mine nå tenåringer drikker brus, og yngste spiser ikke godteri, blir kvalm av det. Så går veldig lett å unngå hamstring i Sverige. Jeg er heller ikke typen som fyller opp fryseren med alt mulig, det er ikke sååå lang holdbarhet på mye, og er oppvokst med stor fryser hvor det hvert år måtte kastes mye. Anonymkode: 0b2ec...fc6 Ts Dette er så typisk kvinneguiden, henge seg opp i dette 😅 Det var bare ett eksempel av flere. I vår familie sparer vi penger ved å gjøre det på den måten. Ser ikke ut som din familie er i samme situasjon som vår så skjønner ikke sammenlignes grunnlaget ditt. Barna spiser det jo ikke... Anonymkode: f8663...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mnjah Skrevet 19. oktober #24 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 14.28): Ts Hvorfor skal det alltid snakkes ned folk her inne? Håper du får en god følelse, jeg fikk ikke det av innlegget ditt. Du tenker det er innafor at de er alene? Ser for meg at godteri skuffer og annet godt blir borte og at det gjøres andre ting som ikke er lov. Anonymkode: f8663...adf Så la være å ha godteriskuffer om det er det som gjør at barnet ditt ikke får henge med venner? Det er bare å sette grenser i eget hus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #25 Del Skrevet 19. oktober Min 3.klassing har aldri med seg noen hjem. Han er på sfo hver dag og trenger pusterom etter fullt kjør fra morgenen av. I perioder leker han med nabobarn på ettermiddagen, men det går lange perioder uten. Regner med det blir annerledes den dagen han slutter på sfo. Han har venner på skolen og trives sosialt. Vi maser og spør jevnlig om han ikke vil invitere noen med seg, men han er ikke der. Alle barn er forskjellig, så jeg vil bare komme med min kommentar for å vise ulikheten. Det er ikke noe grenser, hverken den ene eller andre veien, på hva som er nok besøk. Det er veldig individuelt. Anonymkode: fdc30...236 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå