AnonymBruker Skrevet 18. oktober #41 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det noensinne ok? Har du opplevd å bli ropt/skreket til fordi partneren var så sint, eller har du vært så sint? Hvorfor? Anonymkode: 476f9...fa6 For å forhindre ulykke, eller i veldig vanskelige lytteforhold. Ellers har jeg aldri følt behov for å rope til noen. jeg godtar heller ikke å bli ropt til. Anonymkode: 1d3a2...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #42 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det noensinne ok? Har du opplevd å bli ropt/skreket til fordi partneren var så sint, eller har du vært så sint? Hvorfor? Anonymkode: 476f9...fa6 Nei, aldri ok, da er dere kommet til en plass dere ikke kan være Anonymkode: e7af5...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #43 Del Skrevet 18. oktober Bare primitive menn(esker) som roper. Anonymkode: 08209...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #44 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke på at du aldri har ropt på noen eller i det minste hevet stemmen i sinne 😂 Anonymkode: e8ad9...e46 Kan du tro på mitt eksempel da, hvor mitt første forhold inneholdt sinne og roping fordi både han og jeg vokste opp i hjem hvor det var normalt - jeg gikk fra han fordi det føltes utmattende med den turbulensen, og jeg bestemte at jeg ikke ønsket den slags dybamikk. Jeg gikk all in for å lære å kommunisere bedre for å unngå å rope, skrike, snakke respektløst etc. Nå er det snart sytten år siden den gang, og 4 kjærester, to samboere hvorav ene er blitt ektemann, og i alle disse årene og forhomdene har jeg ikke hevet stemmen en eneste gang. Fordi jeg lærte meg bedre verktøy. Har de? Ja. Fordi de ikke hadde de samme verktøyene som meg. Så har vi lært mer sammen og utviklet kommunikasjonsevnene, og vi krangler da titt og ofte som alle par, men uten kjefting, smelling, roping osv. Alle som har denne uvanen med å kjefte høylytt har oftest en tendens til å påstå at vi som ikke gjør det lyver. Jeg forstår nødvendigheten for å forsvare egen oppførsel, men det kan være lurt å åpne øyene for at ved å lære noe nytt, vil deres liv kunne bli fredelig til tross for uenigheter. Verdt et forsøk, spør du meg. Anonymkode: 80128...3f0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober #45 Del Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vi har alle sammen på et tidspunkt ropt, eller i iallefall hevet stemmen betydelig, til vår partner. De som mener at om man må skille lag om man roper til hverandre trenger en reality-check. Å skrike eller rope til hverandre annenhver dag derimot er selvfølgelig ikke sunt, og da burde man sette seg ned å prate ordentlig. Anonymkode: e8ad9...e46 Jeg har aldri ropt eller hevet stemmen i sinne til min samboer. Ikke han til meg heller. Mot den utro eksen min, jepp… Anonymkode: db8a1...e3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #46 Del Skrevet 19. oktober Jeg har skreket til eksen min da han hadde vært utro og bagatelliserte det da jeg fant det ut. Han har skreket meg opp i ansiktet da middagen ikke var klar tidligere enn vanlig pga at han skulle rekke en tidlig avtale han ikke hadde fortalt meg om. Jeg hadde uansett ikke rukket å bli ferdig tidligere, da jeg begynte på middagen med det samme jeg kom hjem fra jobb. Anonymkode: 63399...870 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #47 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 13.05): Er det ok å rope i sinne hvis partneren har vært utro eller man finner ut at han han rusa seg på farlige stoffer? Anonymkode: 476f9...fa6 Hva hjelper det å rope? Anonymkode: c5157...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober #48 Del Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva hjelper det å rope? Anonymkode: c5157...f26 I disse tilfellene hvor handlingene faktisk gir grunn til sinne, så er det godt å rope for å få det ut! Anonymkode: 63399...870 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #49 Del Skrevet 20. oktober Jeg har nok ropt til tidligere partner, og ikke minst barna når det stormet som verst. Men jeg er kortsint, og det går fort over. I nåværende forhold har jeg ikke hatt behov for å rope. Vi har vært sammen i over 7 år, og har aldri kranglet. Jeg har vært skikkelig sint, men da var han ikke tilgjengelig for sinnet mitt. Og når han var tilgjengelig var det verste sinnet gitt seg og vi kunne snakke samme. Anonymkode: af17c...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #50 Del Skrevet 20. oktober Eksen min skrek og brølte i sinne stadig vekk og det er helt uaktuelt å finne seg i det igjen. Har man ikke selvkontroll bør man ikke være i et forhold. Anonymkode: 4473f...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #51 Del Skrevet 20. oktober Lars1009 skrev (På 18.10.2024 den 13.22): Blir ropt, kjeftet på og skreket til ofte. Krangler ikke folk på KG eller? BULLshit. Vi har opphetede diskusjoner en sjelden gang. Da haver vi stemmen til et litt høyere stemmeleie. Men vi har aldri ropt, aldri kjeftet, aldri skreket, aldri brukt stygge ord, aldri drevet silent treatment. Ender ganske raskt i at vi roer oss, og prater rolig om situasjonen, og prøver å forstå den andre. Kan heller ikke huske en eneste gang mine foreldre kranglet på en usakelig måte, og kan heller ikke se for meg at det gjelder svigers. Anonymkode: e63c0...dc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #52 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har skreket til eksen min da han hadde vært utro og bagatelliserte det da jeg fant det ut. Han har skreket meg opp i ansiktet da middagen ikke var klar tidligere enn vanlig pga at han skulle rekke en tidlig avtale han ikke hadde fortalt meg om. Jeg hadde uansett ikke rukket å bli ferdig tidligere, da jeg begynte på middagen med det samme jeg kom hjem fra jobb. Anonymkode: 63399...870 Jeg firstår veldig godt behovet for å skrike der og da, men det er ingen som angrer på slikt etter å bli skreket på. Dette er studert, folk børster oftere av seg det de har gjort galt uten dårlig samvittigget hvis det blir skriking. Det er fucked, men det er sant. Hvis man derimot forholder seg saklig og kald, og sier hva man mener og at man gå fra dem pga det de har gjort, da starter den dårlige samvittigheten nesten umiddelbart og varer mye lebger. Kansnje dette vil være motivasjon for dere som skriker på utro menn til å heller håndtere det på en annen måte Anonymkode: 80128...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #53 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kansnje dette vil være motivasjon for dere som skriker på utro menn til å heller håndtere det på en annen måte Anonymkode: 80128...3f0 De fleste har vel ikke utro menn så ofte at de behøver en fast strategi for det... Anonymkode: 7d008...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #54 Del Skrevet 20. oktober AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 13.17): Vi har alle sammen på et tidspunkt ropt, eller i iallefall hevet stemmen betydelig, til vår partner. De som mener at om man må skille lag om man roper til hverandre trenger en reality-check. Å skrike eller rope til hverandre annenhver dag derimot er selvfølgelig ikke sunt, og da burde man sette seg ned å prate ordentlig. Anonymkode: e8ad9...e46 Min mann og jeg har vært sammen i tyve år og vi har ikke "hevet stemmen betydelig" til hverandre noen gang. Det betyr ikke at vi ikke kan være uenig og ha diskusjoner/krangler. Men vi venter til følelsene har lagt seg litt slik at vi er i stand til å kommunisere rolig og rasjonelt før vi tar opp og prater om noe som er vanskelig. Anonymkode: 83658...8ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober #55 Del Skrevet 20. oktober Om du blir anklaget for noe veldig urettferdig, det er fare på ferde eller at mannen har vært utro,spilt bort pengene dine etc. Eller noen er stygge med barn eller dyr. Anonymkode: 2e00a...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå