Gå til innhold

I hvilke situasjoner er det ok å rope til partneren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Alle har ikke gjort det. Jeg har aldri ropt til noen. Jeg har kun hevet stemmen hvis noen ikke hører meg.

Anonymkode: 23926...9b0

Jeg tror ikke på at du aldri har ropt på noen eller i det minste hevet stemmen i sinne 😂

Anonymkode: e8ad9...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når hen gnåler om den samme tingen, som aldri kan finne løsning på før tiande gang. Da roper jeg, STOPP! La meg i fred. 

Anonymkode: ff96e...ce0

Og du klarer ikke si stopp uten å rope? Og noe må dere jo gjøre siden det tydeligvis plager hen. 

Anonymkode: 8a34b...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skal da virkelig ikke være nødvendig?? Klarer man ikke å kommunisere uten å forhøye situasjonen er det kanskje best å skille vei. Tenker jeg.

Anonymkode: 91cfa...a43

Så la oss si at ett par krangler 10 ganger og 1/10 ganger så ender en opp med å rope til den andre. Da burde de skille vei de da? En har jo trossalt ropt. 

Anonymkode: e8ad9...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utover fare,påkalle oppmerksomhet etc - så tenker jeg de få gangene kommunikasjon ikke når inn og man vil signalisere at det er "fare" i forholdet (ikke vold, spre dritt, men si at man er adrenalinsint). Tror jeg og min kjære har gjort dette siste 1 gang hver, i løpet av de 2 første årene av forholdet. De seineste årene har vi gjort andre ting i konflikter, kanskje fordi vi kjenner hverandre bedre og vet hvordan opptre lurere og mer effektivt. 

Nei, vi krangler egentlig aldri. Det er max 1 av oss som er sint, aldri samtidig. Den ene blir ikke sint av at den andre er sint. Og selv når en av oss er sint, er vi ikke frekk eller usaklig. Det kan være vondt å høre at den andre er sint og hvorfor, men vi vet jo om våre egne feil så det er ikke så mye "å svare" tilbake. Egentlig blir vi vel mest flau, siden vi vet at vi burde klare bedre, og prøver å finne ut hva vi kan gjøre framover. 

Anonymkode: 7d008...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Så la oss si at ett par krangler 10 ganger og 1/10 ganger så ender en opp med å rope til den andre. Da burde de skille vei de da? En har jo trossalt ropt. 

Anonymkode: e8ad9...e46

Nå er ikke jeg den du svarer, men hvis dere har for vane å rope til hverandre jevnlig under krangler så bør man ta tak i det. Hvis man ikke selv klarer å snu det kan litt parterapi alltid være en fin måte å snakke gjennom tingene på☺️

Anonymkode: 8a34b...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Er det ok å rope i sinne hvis partneren har vært utro eller man finner ut at han han rusa seg på farlige stoffer?

Anonymkode: 476f9...fa6

Selvsagt ikke. Hva skulle det komme ut av det?

Anonymkode: 64f74...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Noen av oss liker ikke den måten å kommunisere på, er det så rart?

Anonymkode: 99f9c...eee

Helt riktig. De kommuniserer ofte med taushet og eller blir passiv aggressive!

Anonymkode: ffddd...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt riktig. De kommuniserer ofte med taushet og eller blir passiv aggressive!

Anonymkode: ffddd...eb9

De eneste kommunikasjonsalternativene er ikke å enten rope eller bli taus eller passiv aggressiv. Det finnes noe som heter å snakke... 

Anonymkode: 8a34b...25c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det bare en ting som får meg til å rope/skrike🕷️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så la oss si at ett par krangler 10 ganger og 1/10 ganger så ender en opp med å rope til den andre. Da burde de skille vei de da? En har jo trossalt ropt. 

Anonymkode: e8ad9...e46

Siden det å bli ropt til for meg setter seg i kroppen og gjør meg nervøs i mange dager er valget om å gå fra en partner som har roping som kommunikasjonsform helt forståelig. Å bli hos en partner som roper vil gjøre meg gradvis nedbrutt og utvisket.

Anonymkode: fc88c...759

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd det 1 gang fra samboer, men jeg synes det er helt uakseptabelt. Da han ropte så trakk jeg meg vekk fra situasjonen. Jeg har aldri ropt til noen i voksen alder. 

Anonymkode: fd37f...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan heve stemmene litt  når vi blir litt irritert i en diskusjon, men skriker ikke.

Eks kunne hyle til meg på åpen gate. Da fikk han null respons fra meg. Og derfor han er eks pluss en haug med andre ting.

 

Anonymkode: 149ea...a82

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Lofilteret said:

Her i huset er det bare en ting som får meg til å rope/skrike🕷️

Og sex👀🤭

Anonymkode: 149ea...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt riktig. De kommuniserer ofte med taushet og eller blir passiv aggressive!

Anonymkode: ffddd...eb9

Mange av oss finner en middelvei mellom å skrike og være taus/sur. Jeg kan feks si:

Dette liker jeg ikke.

Dette må vi gjøre på en bedre måte.

Nå er jeg sint!

Jeg forventer x og y av deg hvis vi skal fungere sammen.

Forklar hvordan du tenker, for jeg skjønner ikke. 

Min grense er z 

Osv. 

Anonymkode: 7d008...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (2 timer siden):

Blir ropt, kjeftet på og skreket til ofte. Krangler ikke folk på KG eller? BULLshit.

Det er faktisk mange av oss som kan kommunisere på normale måter ;)

Jeg tror ikke jeg har ropt til noen etter tenårene.

Anonymkode: 45a34...5e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...