Gå til innhold

Mulig svangerskapskvalme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi prøver veldig på å bli gravide igjen, prøvd i over ett år. I hele går var jeg forferdelig kvalm, fikk skikkelige brekninger og skikkelig vond korsrygg. Skulle ikke få sove. Sist graviditet kastet jeg bare opp en gang, hadde kvalme, men ellers var det ikke oppkast eller brekninger. Det er første gangen jeg har opplevd dette altså, og det gikk over etter noen timer. Etter det har jeg ikke kjent på det så mye. Litt kanskje. Det er jo ikke omgangssyke da heller, så eneste jeg tenker er svangerskapskvalme da. Men jeg er så usikker. Ikke at jeg kommer til å få noe svar på det her, men vil bare høre om flere har opplevd lignende så tidlig (venter mensen om 5 dager)❤️

Anonymkode: a8060...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Vi prøver veldig på å bli gravide igjen, prøvd i over ett år. I hele går var jeg forferdelig kvalm, fikk skikkelige brekninger og skikkelig vond korsrygg. Skulle ikke få sove. Sist graviditet kastet jeg bare opp en gang, hadde kvalme, men ellers var det ikke oppkast eller brekninger. Det er første gangen jeg har opplevd dette altså, og det gikk over etter noen timer. Etter det har jeg ikke kjent på det så mye. Litt kanskje. Det er jo ikke omgangssyke da heller, så eneste jeg tenker er svangerskapskvalme da. Men jeg er så usikker. Ikke at jeg kommer til å få noe svar på det her, men vil bare høre om flere har opplevd lignende så tidlig (venter mensen om 5 dager)❤️

Det er såvidt jeg vet uvanlig å bli kvalm før du skulle hatt mensen. Rett og slett fordi de eneste symptomene man har så tidlig er "pms-symptomer" (samme hormonet som forårsaker det), derfor mange er oppblåst, forstoppet, har ømme pupper osv såpass tidlig i gravdiditeten. Først senere oppstår andre type symptomer. Det virker mye mer sannsynlig at du har spist noe dårlig eller ble veldig kvalm av noen annen årsak. Men det trenger jo ikke bety at du ikke er gravid uansett symptomer eller ikke - krysser fingrene!

(Men jeg skal jo heller ikke utelukke at det er et tidlig tegn hos deg. Man opplever jo av og til ting som ikke kan forklares. Jeg "visste" at jeg ble gravid da det klaffet. Følte meg umiddelbart annerledes, uten at det var så lett å sette ord på hva. Det skal jo ikke være noen merkbare forskjeller få dager etter befruktning, så det var sikkert bare innbilning, men føltes ikke sånn ut)

Anonymkode: caf76...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vent til du er bekreftet gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...