Gå til innhold

Ryktespredninger på kjøpesenteret jeg jobber på - hva gjør man?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på et kjøpesenter, hvor det er en butikk rett overfor oss. Jeg jobber på cafe, og det er ei jente som jobber der som har spurt om å få vann med isbiter flere ganger. Jeg har sagt at det koster 10kr for alle som ikke er kunder, siden det er så mange som spør om å få gratis vann. Hun klikket på meg, og nå har hun ringt mattilsynet pga dette, og i tillegg gått og sagt til en del folk på kjøpesenteret at jeg stjeler, og at ingen liker meg. Hva gjør man i sånne situasjoner? Skal jeg bare la det gå, eller skal jeg ta kontakt med noen? Sjefen hennes bryr seg ikke tydeligvis, så er ikke vits i å snakke med henne

Anonymkode: eae42...080

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hev deg over det, vær hyggelig og høflig, og gjør en god jobb. 

Med en gang du begynner å reagere eller snakke tilbake til henne så får hun det hun vil ha, og det blir mer drama. De hun sprer rykter til er nok klar over hvordan hun er, så det hadde jeg ikke vært så bekymra for. 
Så ville jeg tatt det opp med min egen sjef, om dette går ut over arbeidsmiljøet ditt (ikke hennes sjef!). 

Anonymkode: 16635...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare drit i det. Alle med litt vett mellom ørene skjønner at det er hun som er problemet. Det er helt sikkert ikke første gangen hun finner på ting for å lage drama.

Anonymkode: 91418...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

!00% ikke greit med løgn og ryktespredning, selvfølgelig, men samtidig synes jeg det er litt sært å ikke kunne gi noen glass vann til en som jobber i butikken ved siden av (ikke varer som har varekost, men ett glass ekstra å vaske..). Jobbet mange år på senter før, og nabocaféen laget fancy kaffe til meg av og til (uten at jeg ba om det). 

Anonymkode: e4aba...1a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% dårlig av henne.

Men ta betalt for et glass vann for ansatte på samme senter er jo også litt rart, syns nå jeg. Koster 1 kallori eller 2, men ingenting utover det.

Anonymkode: 885c1...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig å ta betalt for et glass vann, uansett om det er kunder eller ikke. Har selv jobbet på kjøpesenter i over ti år, og alle av de på kafé. Mange ansatte som kom innom daglig, og gjerne to ganger, for å fylle opp vannflasker. Isbiter spurte også noen av dem om, og aldri har vi tatt betalt for dette. 
Men det er uansett bedritent gjort å spre rykter og løgner om deg. Ville tatt det opp med hennes sjef, eventuelt til senterledelsen slik at det kan bli håndtert. 

Anonymkode: 2865e...23a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke greit åpenbart. Snakk med sjefen din eller helst hennes.

Men betalt for vann? Den synes jeg var litt grådig for å være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klarer vel å ta med vannflaske eller kjøpe en vannflaske?? 

Hva slags sted er det hun jobber i som ikke har tilgang på vann egentlig? 

Bare ignorer henne, ingen tar slike seriøst. Du kan jo fortelle din egen sjef om det

Anonymkode: 9899c...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Det er ikke greit åpenbart. Snakk med sjefen din eller helst hennes.

Men betalt for vann? Den synes jeg var litt grådig for å være ærlig.

Det er pga kostnaden for engangsglass. Eller å slippe å vaske enda mer glass. Synes ikke det er urimelig. Antar at vann er gratis for betalende kunder 

Anonymkode: 9899c...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en nattåpen bensinstasjon som ikke har kaffeavtale, der får vi gratis kaffe hvis vi har medbrakt kopp. Hvis vi skal ha engangskopp koster den 1 krone. Og, vi trenger ikke kjøpe noe annet for å få gratis kaffe evt koppen. Å ta betalt for vann er gnient, især når det er ansatte på samme senter som skal ha.

Endret av Duff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er pga kostnaden for engangsglass. Eller å slippe å vaske enda mer glass. Synes ikke det er urimelig. Antar at vann er gratis for betalende kunder 

Anonymkode: 9899c...b77

Jeg skulle likt å sett ett overslag som viser at dette er et reelt tap for kafeen. For jeg tror dette har andre årsaker. Eller så er det et rimelig desperat sparetiltak fra eier.

Sannsynligvis ville besparelsen vært større om de innførte maks en serviett pr kunde. Eller fjernet tannpirkere.

Om det genuint er oppvask som bekymrer så kunne dette lett ha blitt løst med å være positiv og samtidig oppfordre til å ta med egen flaske så skal de få så mye vann de orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...