Gå til innhold

Borte fra jobb på grunn av fyllesyke

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Helt om natta - helt om dagen. Hadde noen kuler midt i uka sammen med jobben da jeg var yngre, men på jobb dro jeg likevel, selv om jeg ikke var hjemme før klokka tre om natta og selv om jeg knapt var i stand til å gå.

Anonymkode: a81f3...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi levde etter ordtaket "Helt om natten, helt om dagen" i min ungdom. I vanskelige tilfeller ble det til "Full mann, full lønn", men på jobb uansett.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare glem det, er normalt å gå på en smell eller to som ung;)

Anonymkode: a6380...e99

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ville mye heller hatt en mann som er praktisk anlagt og klarer å skifte en lyspære, enn enn mann som stryker skjortene sine før han skal på jobb. 

Er vel for å få slik gjort at de finner seg dame, når dama gjør det så slipper de å betale for å få andre til å vaske og stryke skjortene for seg, slik de jo må som single.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal man drikke dagen før jobb er det to øl og tidlig hjem, helt normalt å skulle holde seg unna alkohol i minst 8 timer. Å drikke seg dritings før en arbeidsdag er overhodet ikke greit. Hos oss ville dette gått ut over tredjepart, og hadde naturligvis ført til advarsel og null sykepenger. 

Anonymkode: 5e684...420

De fleste vil nok ikke innrømme det, særlig ikke i en felles gruppechat, så det er kanskje ikke det smarteste å ta slik i en felles chat. Samtidig kan det jo likevel bli litt for åpenbart hvis flere kollegaer er der og man drikker seg dritings, og ikke kommer på jobb dagen etter. 

TS, du bør bare lære av dette, ikke gjør det igjen. Hvis man skal på flatfyll tar man det med venner, ikke i arbeidssammenheng, dagen før jobb. 

Anonymkode: 12db1...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder dere inn sykdom i gruppechat?? Veldig merkelig. Hadde blitt veldig irritert om jeg hadde måtte inn på jobb fordi en kollega hadde drukket for mye. Til pass for deg å skjemmes litt. Bare å legge seg helt flat og stå i det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men her rakker du jo selv ned på folk som har "høystatusjobb". Det er ikke noe bedre.

Anonymkode: 2eef1...f14

Rakker ned? Kom med et eksempel på det, takk. 

At jeg heller vil ha en mann som skifter lyspære enn stryker skjorta si? 

Anonymkode: 411e0...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (1 time siden):

Er vel for å få slik gjort at de finner seg dame, når dama gjør det så slipper de å betale for å få andre til å vaske og stryke skjortene for seg, slik de jo må som single.

Uansett tenker jeg de må betale, på en eller annen måte. Er ikke gratis å få seg en golddiggerdame eller trophy wife. Da tror jeg det er billigere å kjøpe tjenesten. Men så var det dette med status da, som noen er så opptatt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rakker ned? Kom med et eksempel på det, takk. 

At jeg heller vil ha en mann som skifter lyspære enn stryker skjorta si? 

Det impliserer at hvis man har en jobb hvor man går i en strøken skjorte, så er man ikke praktisk anlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare glem det, er normalt å gå på en smell eller to som ung;)

Anonymkode: a6380...e99

Nei, man går ikke på en slik smell selv om man er ung!

Skal man på jobb dagen etterpå drikker man ikke så mye at man ikke kan komme på jobb dagen etter og gjøre en god jobb! Hvor er arbeidsmoralen?

Anonymkode: 3f25b...467

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker diskusjonen om type jobb, såkalt høy eller lavstatus er et blindspor. 

Det er da veldig mange jobber hvor en fyllesyk arbeider er direkte farlig. Kranfører, bussjåfør, kirurg, hjemmesykepleier, barnehageansatt, optiker.. You name it. 

Selve definisjonen på skadelig alkoholbruk er hvorvidt det går utover relasjoner og/eller jobb. 

Anonymkode: a1678...305

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det impliserer at hvis man har en jobb hvor man går i en strøken skjorte, så er man ikke praktisk anlagt.

Jeg skrev ikke at det ene var bedre eller verre enn det andre, jeg skrev kun om mine personlige preferanser. 

Noen klarer selvsagt begge deler, men jeg velger fortsatt en håndverker framfor en advokat som partner. Uansett hvor praktisk anlagt en advokat er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev ikke at det ene var bedre eller verre enn det andre, jeg skrev kun om mine personlige preferanser. 

Noen klarer selvsagt begge deler, men jeg velger fortsatt en håndverker framfor en advokat som partner. Uansett hvor praktisk anlagt en advokat er. 

"Noen"? Jeg vil tro at de aller, aller fleste menn som går på jobb i skjorte kan skifte en lyspære.

Du la det uansett frem på en måte som virket nedlatende ovenfor menn som går på jobb i dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Uansett tenker jeg de må betale, på en eller annen måte. Er ikke gratis å få seg en golddiggerdame eller trophy wife. Da tror jeg det er billigere å kjøpe tjenesten. Men så var det dette med status da, som noen er så opptatt av. 

Det er billigere å ha vaskehjelp enn å ha kone, når det er sagt så har jo det å ha kone noen andre fordeler også, man kan altså ikke utelukkende se på regningen det medfører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke synd på deg. Er det en det er synd på, er det sjefen din. Du valgte selv å bli dritings.

Anonymkode: 7ad3b...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, man går ikke på en slik smell selv om man er ung!

Skal man på jobb dagen etterpå drikker man ikke så mye at man ikke kan komme på jobb dagen etter og gjøre en god jobb! Hvor er arbeidsmoralen?

Anonymkode: 3f25b...467

Du kommer til å slå deg når du faller ned fra hesten din.

Anonymkode: 639d2...2ef

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt oppegående folk skulker ikke jobb fordi de ikke klarer å styre alkoholinntaket sitt i en ukedag med jobb dagen etter. Synes det er bra du ble hengt ut i chatten, så kanskje lærte du noe av det. Dette er bare flaut. 

Anonymkode: 8ee43...a2c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er 22 år, så nok så ung fortsatt ja.

Anonymkode: 756e1...e51

Ja, du er ung. Akkurat så ung at vi som er eldre kan forstå og tilgi, fordi vi vet hvor dumme vi var selv da vi var unge. Men du er også akkurat så voksen at en leder kan forvente at du fungerer som ansatt. Legg deg flat, be om unnskyldning, lov at det ikke vil gjenta seg, og for guds skyld: ta dette fraværet på egen kappe: ikke forvent at arbeidsgiver skal betale for "sykedag". Dét vil være å trekke det akkurat for langt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Anon skrev (17 timer siden):

Drikkekulturen i Norge er til å bli flau av, 80% nordmenn er alkoholikere.

Da lurer jeg på hva du definerer som en alkoholiker😅

Anonymkode: 50da3...668

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...