Gå til innhold

Borte fra jobb på grunn av fyllesyke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk du lønn for dagen også? 

Anonymkode: 3d745...530

Nei, jeg skrev meg kun opp de timene jeg var på jobb.

Anonymkode: 756e1...e51

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sjefen min sa at hadde dette skjedd på hvilken som helst annen arbeidsplass, så hadde jeg fått sparken på dagen.

Anonymkode: 756e1...e51

Det er ikke sant 

Anonymkode: fdc35...938

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig sv leder å ta det i gruppechat, burde sendt melding eller ringt deg

Anonymkode: fdc35...938

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Anon skrev (3 minutter siden):

Aldri forstått tankegangen ved å drikke alkohol i en ukedag når du vet du har jobb dagen etter.

Det er helt idiotisk spør du meg, enten lær deg å drikke skikkelig med godt inntak av vann etter 2-3 enheter eller hold deg edru! 

Drikkekulturen i Norge er til å bli flau av, 80% nordmenn er alkoholikere.

Nei, det er de ikke

Anonymkode: fdc35...938

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Av alle ting jeg forventer så er det helt grunnleggende at folk ikke lager fravær pga alkohol (som i mitt felt innebærer avlysninger av helsehjelp og kostnader til nye avtaler og vikarer), og at folk ikke kommer bakfulle på jobb. Tror ikke du hadde ønsket mer aksept for slikt når legen din gjør en feil pga gårsdagens fest.

 

Anonymkode: a1678...305

Mens jeg tenker at alle kan gå på en smell og det er helt greit.

Anonymkode: fdc35...938

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det må bli større aksept for slike smeller. Folk er altfor rigide og låst.

Anonymkode: 639d2...2ef

Har flere ansatte og hadde akseptert en dag borte hvis det hadde vært pga fyllesjuke.

Dag to ved en senere anledning, hadde det blitt skriftlig advarsel. Jeg aksepterer ikke at noen blir borte, setter andre kolleger i skvis, fordi man ikke klarer å beherske seg mtp alkohol. 

Selv får jeg migrene etter to alkoholenheter, sier seg selv at jeg ikke drikker dagen før jeg skal på jobb. 

Anonymkode: 411e0...066

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du kosa deg i selskap med kollegaene dine da! 🤩 Selvfølgelig hadde du ikke trengt å strekke den så langt, men du er ung, og lærte av dette. Til kollegaen som tok vakta di, skal du være veldig på hjelpefot når og hvis hun trenger hjelp til bytte av vakt en gang. 

Og nei, du hadde ikke fått sparken en annen plass heller, men du blir vel kanskje ikke sett på verdens mest pålitelige person hvis dette kommer fram i ettertid. Men pytt pytt, nå vet du at du ikke gjør sånt igjen 🥰 Vi kan, og har, nok alle gjort dumme ting i livet.

Anonymkode: a3f89...613

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Wow, du er jo en kronidiot. Beklager, men ærlig talt. 

Du kommer ikke på jobb pga fyllesyke?? Og innrømmer det skriftlig? 

Som leder hadde jeg nok ikke akseptert egenmelding og trukket deg i lønn. 

Anonymkode: a1678...305

Standardene er ikke høye i alle bransjer/bedrifter, tydelig at trådstarter er i en lavstatusjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (5 minutter siden):

Standardene er ikke høye i alle bransjer/bedrifter, tydelig at trådstarter er i en lavstatusjobb.

Bedre å reparere med en stripe cola da, og komme seg på jobb i en statusjobb ;) 

Anonymkode: 411e0...066

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bedre å reparere med en stripe cola da, og komme seg på jobb i en statusjobb ;) 

Anonymkode: 411e0...066

Haha, spot on🤭🤭🤭!

Anonymkode: 639d2...2ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker lærdommen sitter enda bedre med litt ordentlig skam å føle på ;) Hadde du vært klar i toppen hadde du ikke tatt dette i gruppechatten. Legg deg flat og beklag også til dine medarbeidere, så går du videre med livet. Du er ikke den første, og ikke den siste som har gått på en slik smell. Alle gjør feil - hva som definerer deg er hvordan du håndterer det etterpå.  

Anonymkode: 57065...f1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Åhh, jeg har dritt meg sånn ut.

Jeg var ute på en kraftig smell, sammen med kollegaene mine. Jeg skulle på jobb dagen etterpå, men ble så forbanna dårlig og skrev i gruppechatten vår at jeg virkelig ikke klarer og at jeg er helt sinnsykt dårlig. Sjefen min blir selvfølgelig skikkelig irritert, siden dette er jo selvpåført, og begynner å diskutere med meg i chatten hvor de andre kollegaene mine også kan se. Jeg følte meg helt sjansesløs, og kom meg virkelig ikke opp. Ingen av kollegaene mine kunne egentlig stille opp, men når hun ene så hvor irritert sjefen ble sa hun at hun kunne komme allikevel. Jeg takket henne og sa jeg kommer på kvelden hvis det gir seg. Det ga seg litt etter litt og jeg klarte til slutt å dra meg opp og komme meg på jobb de siste timene.

Jeg sitter bare igjen med en så forbanna dårlig følelse, og er så sinnsykt skuffet og flau over meg selv. Jeg hater å gjøre folk irriterte, men det var helt fysisk umulig for meg, og ja jeg vet det var min egen feil. Jeg har virkelig lært og skal aldri gå så hardt ut når jeg vet at jeg skal på jobb.

Det som plager meg mest er egentlig disse meldingene i gruppechatten. Vi er veldig få ansatte, og jeg er god venn med alle, men allikevel. Jeg skulle bare ønske meldingene forsvant etter 24 timer eller noe, slik at alt dette kan bli glemt.

Som sagt, jeg vet dette kun var min feil og dårlig gjort av meg (har aldri skjedd før), men har noen tips til hvordan komme seg over noe slik? Er bare så skamfull.

Anonymkode: 756e1...e51

Du gikk på en smell. Shit happens, men ikke la det skje igjen. Ikke drikk dagen før du skal på jobb!! Ikke gå forsiktig ut en gang.

Ta lærdom! Og ikke ta slikt i en gruppechat. Sjefen din burde heller ikke svart deg i chatten, men ringt deg. Du må bare legge deg langflat og beklage. Om du får lønn, har du flaks. Det har du faktisk ikke krav på. Du er ikke syk.

Og nei, man får ikke sparken på dagen for noe slikt i Norge. Det er veldig vanskelig å gi noen sparken i Norge.

Anonymkode: 7a2af...509

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg mener du la opp dette selv. Som leder så hadde jeg følt at jeg har måtte svart deg når du sender i en gruppe chatt. Du har skulla tatt kontakt med lederen selv. Jeg har vært med på sammenkomster mange ganger med jobben. Jeg drikker ikke når jeg skal på jobb dagen etter. Men har forståelse for at noen andre gjør det. Er du ung? For da har jeg kunna latt det sklidd. For du vet kanskje ikke grensen din enda. Men en på 40 så hadde jeg blitt skuffet som leder. 

Anonymkode: 9a2e5...a02

Som leder ville jeg tatt ansvar og ringt vedkommende, ikke brukt en felleschat. 

Hos oss ville du fått advarsel, ts. Det er ikke min regel, men arbeidsplassens. Vi har dog noen tusen ansatte.  Og jeg syns det er helt innafor. 

Anonymkode: 566f0...e5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bedre å reparere med en stripe cola da, og komme seg på jobb i en statusjobb ;) 

Anonymkode: 411e0...066

Nå er nok det utbredt i noen miljøer, avløpsetaten kan sågar dokumentere at det er et vestkantsproblem (finner mer spor av det på vestkanten enn østkanten i Oslo),

Heldigvis bor ikke jeg i Oslo, ikke jobber jeg i et firma hvor rus er noen problem i ukedagene heller, så jeg slipper å forholde meg til problemstillingen. Greit å jobbe med kolleger som har greie verdier og dermed tar sunne valg, ok å møte på jobb med et klart hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (3 minutter siden):

Nå er nok det utbredt i noen miljøer, avløpsetaten kan sågar dokumentere at det er et vestkantsproblem (finner mer spor av det på vestkanten enn østkanten i Oslo),

Heldigvis bor ikke jeg i Oslo, ikke jobber jeg i et firma hvor rus er noen problem i ukedagene heller, så jeg slipper å forholde meg til problemstillingen. Greit å jobbe med kolleger som har greie verdier og dermed tar sunne valg, ok å møte på jobb med et klart hode.

Så fantastisk flott, da.

Anonymkode: 639d2...2ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (1 minutt siden):

Nå er nok det utbredt i noen miljøer, avløpsetaten kan sågar dokumentere at det er et vestkantsproblem (finner mer spor av det på vestkanten enn østkanten i Oslo),

Heldigvis bor ikke jeg i Oslo, ikke jobber jeg i et firma hvor rus er noen problem i ukedagene heller, så jeg slipper å forholde meg til problemstillingen. Greit å jobbe med kolleger som har greie verdier og dermed tar sunne valg, ok å møte på jobb med et klart hode.

Reagerte mest på den spydige tonen (som jeg leste mellom linjene). Tydelig lavstatusjobb. Akkurat som om ikke det er minst like høyt alkoholforbruk i det noen vil kalle høystatusjobb. 

Selv tenker jeg at jobb er jobb og uansett yrke, så står det minst like respekt av en tømrer som en advokat. Ville mye heller hatt en mann som er praktisk anlagt og klarer å skifte en lyspære, enn enn mann som stryker skjortene sine før han skal på jobb. 

Sunne verdier og valg er viktig uansett yrke og jeg tror heller ikke arbeidsmoralen (eller moralen generelt) er noe dårligere hos en håndverker enn en lege. 

Anonymkode: 411e0...066

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg er 22 år, så nok så ung fortsatt ja.

Anonymkode: 756e1...e51

Ja det er selvforskyldt men du er bare 22 og det er når man gjør feil at man lærer 👍🏻 Har selv vært der og måtte gå hjem fra jobb fordi jeg var så dum jeg drakk meg dritings dagen før en vakt. Kjempeflaut. Var selv da tidlig i 20 årene. Skjønner at sjefen din ble sur men det går sikkert bra. Er de som ikke lærer av sine feil som har et problem. 

Anonymkode: e4fd1...693

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Reagerte mest på den spydige tonen (som jeg leste mellom linjene). Tydelig lavstatusjobb. Akkurat som om ikke det er minst like høyt alkoholforbruk i det noen vil kalle høystatusjobb. 

Selv tenker jeg at jobb er jobb og uansett yrke, så står det minst like respekt av en tømrer som en advokat. Ville mye heller hatt en mann som er praktisk anlagt og klarer å skifte en lyspære, enn enn mann som stryker skjortene sine før han skal på jobb. 

Sunne verdier og valg er viktig uansett yrke og jeg tror heller ikke arbeidsmoralen (eller moralen generelt) er noe dårligere hos en håndverker enn en lege. 

Anonymkode: 411e0...066

Men her rakker du jo selv ned på folk som har "høystatusjobb". Det er ikke noe bedre.

Anonymkode: 2eef1...f14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen din skulle selvfølgelig aldri ha diskutert dette i chatten. Hun burde skrevet at dette tar vi på telefonen og gått ut av chatten. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man drikke dagen før jobb er det to øl og tidlig hjem, helt normalt å skulle holde seg unna alkohol i minst 8 timer. Å drikke seg dritings før en arbeidsdag er overhodet ikke greit. Hos oss ville dette gått ut over tredjepart, og hadde naturligvis ført til advarsel og null sykepenger. 

Anonymkode: 5e684...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...