AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #21 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, så jævlig. Presentasjonsrunde på jobb, hver høst, fordi det er noen få nye. Vi er ca 45, så jeg havner alltid laaangt bak i køen. Mens jeg sitter å hører på de andre, løper følelsene og hjertet løpsk. I høst skulle vi fortelle litt om oss selv, og noe gøy fra i sommer. Anonymkode: a5ed5...105 Har også hatt en sjef som elsker sånt. Kari er ny her, så la henne høre 45 stk presentere seg, istedenfor å bli naturlig kjent med alle på de neste par dagene. Anonymkode: bff69...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #22 Del Skrevet 20. oktober 2024 Kjenner meg så godt igjen i dette. At det skal være så vanskelig å si noe så enkelt som sitt eget navn, men det er helt grusomt. Hvis jeg skal på et arrangement eller lignende hvor jeg kjenner dette kommer, kan jeg grue meg i flere dager i forkant. En viss trøst å se at det er såpass mange som har det likedan da Anonymkode: c4b9d...afb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #23 Del Skrevet 20. oktober 2024 Selv om det føles litt som en barneleke, så har jeg i studiesammenheng vært borti at man intervjuer hverandre to og to og presenterer den andre. Og det er faktisk MYE enklere. Men jeg sverger nå likevel heller til den naturlige måten å bli kjent på, enn alle disse bli kjent-lekene. Anonymkode: bff69...7e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 20. oktober 2024 #24 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 9.00): Visste ikke helt hvilket forum sette passer best i, men det handler jo om sosiale reaksjoner på et vis. Jeg har et problem med sosial angst til tider. Og verst gir det seg utslag i for eksempel hvis jeg er på et foreldremøte eller må på et eksternt jobbmøte med ukjente. Når runden går rundt bordet og vi skal si navn og kanskje hvem vi er foreldre til hvis det er snakk om et opplegg på skolen... Altså jeg får så hjertebank at det synes på utsiden av klærne. Kan også begynne å skjelve, men vet ikke om noen oppdager det. Er så lei av å ha det slik! Forrige uke var jeg på noe der sikkert 40 foreldre var til stede og jeg trodde jeg skulle krepere innvendig da presentasjonsrunden gikk. For meg virka det som jeg var den eneste som følte det slik. Normal snakk rundt bordet er jeg ikke så redd. Det er mer hvis jeg føler meg som eneste i fokus foran flere Flere som skjønner greia? 🙈 Føler meg så alene om å ha det slik. Mannen min er rolig som et fjell i samme situasjon. Anonymkode: 9aa3c...1e3 jess hatt det sånn siden jeg var 12. Egentlig litt plagsomt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #25 Del Skrevet 20. oktober 2024 Ja det faller inn under sosial angst - kategori men i følge diagnosekriterier (Icd-10), så har man ikke en sosial angstlidelse dersom angsten kun viser seg i dette fenomenet . Da er det en spesifikk sosial fobi. Man får ikke hjelp på dps for dette. Er svært vanlig, og kan sammenlignes med : høydeskrekk, tannlegeskrekk, flyskrekk. Sosial angst er mer omfattende og da har man gjerne problemer i svært mange flere sosiale sammenhenger; spise sammen med folk, snakke med folk, gå på date, snakke i grupper. Og til den grad at man unngår det eller i det minste lider seg gjennom det. Men absolutt en ide å få hjelp. Samtidig kan det være lurt å grave litt i hva det bunner i. Kan bunne i ubehagelige opplevelser eller bare være noe man har latent i seg. Uansett masse god hjelp å få, og kanskje du aldri blir den store taleren men at du får mestringsfølelse av å overvinne angsten en dag Anonymkode: 7e670...ce0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #26 Del Skrevet 22. oktober 2024 Kjenner meg veldig igjen i dette, faktisk godt å lese at flere har det slik. Jeg har ikke problemer med å snakke om faglige ting i en gruppe, men når jeg skal introdusere meg selv og snakke om mitt "privatliv" så synes jeg det er helt forferdelig. Jeg sliter i tillegg til hjertebank med at jeg rødmer... Så det er temmelig synlig at jeg er nervøs. Jeg HATER det. For meg går det i perioder, hvor ille det blir. Av og til er det ikke tilstede. Det hjelper å trene, for det gjør at jeg føler meg både fysisk og mentalt sterkere. Det aller verste er hvis det blir helt stille i et rom og alle venter på meg. Jeg har det også slik i enkelte store familieselskap der det er en og en som prater i stedet for at alle prater litt rundt bordet. Alkohol fjerner angsten helt, skal ikke mer enn et glass vin til. Så jeg har aldri problemer på fest så lenge jeg får meg et glass. Men det er ikke spesielt gunstig eller smart å selvmedisinere seg selv på jobb med alkohol 😆 Det hjelper også for meg å jobbe mot de følelsene som forsterker dette. Det vil si å bestemme seg for at angsten ikke skal ta overhånd eller bestemme over mitt liv. "Fake it till you make it", jeg kan også se for meg at noen jeg misliker sitter i rommet og skal høre på meg - så jeg "kvinner meg opp" for å ikke gi de gleden av å se meg feile. Anonymkode: c8142...624 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #27 Del Skrevet 22. oktober 2024 Trådstarter her. Godt å høre at flere er i samme båt. Jeg må innrømme at jeg, helt siden jeg var i det møtet, så har jeg tenkt på hva slags inntrykk de andre foreldrene fikk av meg. Er så lei av å la meg låse og grue meg så. Har noe lignende jeg må igjennom om en ukes tid og jeg gruer meg så mye allerede. Kan også legge til at i tillegg til dette så synes jeg det er litt kinkig med vennskap og grupper. Syns det er så mye greier med andre damer og jenter. Baksnakking, lite fleksibilitet og mye misunnelse. Og har opplevd ofte at i grupper av damer så er det så mye latter og skrål så jeg passer ikke inn. Jeg har humor og kan le av noe som faktisk er morsomt, men jeg takler ikke typ sosial latter bare fordi jeg vil passe inn hvis du skjønner. Mener ikke å snakke med på dem som har lett for å le og blir så glade av å bare være med andre at de kan le og skråle. Men det er ikke meg. Føler meg egentlig ganske ensom, men har 3 gode og nære venninner heldigvis. De kjenner ikke hverandre, så har ikke en gjeng som samles. Det ble en real avsporing fra det jeg skrev om å få hjertebank av presentasjoner. Men det med å frykte eller mislike enkelte sosiale settinger henger sikkert ihop. Anonymkode: 9aa3c...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #28 Del Skrevet 22. oktober 2024 Åh ja jeg kjenner meg så igjen! Hjertebanken er kjempe gøy, hjertet går på fullgir og hører det også veldig. Så flaut og utrolig kjedelig å ha det sånn. Hater virkelig foreldremøter. Anonymkode: 88420...ce7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå