Gå til innhold

Få flere barn folkens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi trenger ikke flere folk. Færre folk = mindre produksjon og vedlikehold. Mindre produksjon og vedlikehold = mindre jobbing (og mindre rovdrift på naturen).

Det medfører riktig nok at vi får en eldrebølge, men å stadig øke folketallet for å unngå eldrebølgen er uansett et pyramidespill med utløpsdato.

Butikker legges ned fordi folk handler på nett.

Anonymkode: 0aa95...e6e

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ett barn. Ønsker 1-2 til, men mannen min vil ikke ha flere 🙃 Fordi det er "for slitsomt". Så jadda! 

Anonymkode: 7d99a...7bf

Bytt mann.

Anonymkode: d43d5...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Z-generasjonen har nok med seg selv. Gud forby at noen andre skal bli satt foran dem selv! DE har jo depresjoner, fødselsdepresjoner, blir ikke sett, har vondt i smerten og dessuten i psyken, og de må handle mens barnet i barnehage, og få mental breakdown hver kveld for de greier ikke å legge ungen, og  blablbalblablalblabal....

Så nei. Jeg tenker at vi skal være glad hvis de greier å presse ut ÈN unge og mentalt og fysisk overleve det. 

🤪

Anonymkode: faa7b...2d6

Gen Z er vel knapt i gang med formeringen så sent folk får barn i dag.  De fleste jeg kjenner på min alder venter enda litt ned å få barn, og de på min alder som har er vel 50/50 obs jeg er gravid barn.  Jeg blir 30 i år så ligger i grenseland for gen z, men vil ikke anse meg som en

Men jeg har to selv og det er nok, mye press blant barn i dag her vi bor ihvertfall.  Å når barna blir eldre kan det fort bli dyrt om de ikke skal falle utenfor.  Aktiviteter koster mye penger og tid med fotball og ridning, korps osv, med utstyr og dugnad.  Så har jeg jo lyst å ha tid til å slappe av å strikke litt å ikke fly på barnas aktiviteter hver dag, så å få flere enn to blir mye styr for oss.  Og boliger er vanskelig å finne i området som er lagt opp med soverom til mer enn to barn om noen ikke skal dele da.

Anonymkode: 32924...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk. Det vil jeg ikke.

Problemene våres løses lett med økt innvandring. Jeg finnes ikke bekymret.

Anonymkode: fee6b...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har 4 barn og her stopper det. De fleste rundt oss har 3-6 barn😊😊

Anonymkode: d5590...d98

Om dere er fra Helgeland?

Jeg håper ingen blir fornærmet, men jeg var et sted der en sommer, uten på å nevne navn. Jeg har aldri sett så mange unge vakre mennesker med så mange barn! Det var helt fantastisk. Det var som en annen verden. Et sted der unge mennesker kan slå seg ned, kjøpe billig hus, og få masse barn. Tenk det!

 

Anonymkode: faa7b...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser at antallet unge voksne som står på utsiden av arbeidslivet øker, så er det ikke akkurat åpenbart at det er antallet barn som er problemet. Problemet er hvem som får barn og hvilke manglende/ineffektive støtteapparat det finnes rundt barna i oppveksten. 

Anonymkode: e38a4...de0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Lurer jeg også på, for min egen del altså. Er jo ikke akkurat bare å gå ut og rope: "Heiiii alle sammen, nå vil jeg ha barn, hvem vil pule??"

Anonymkode: b1ef6...8d7

Har du prøvd?

Jeg er slett ikke sikker på at ikke det ville virket mye bedre enn du tror...

Jeg vet at gutter råder andre gutter til "Dont put dick in crazy",  men du skal bare bli hørt av EN fyr som er ute av rekkevidde av god dømmekraft ... 🙂

(Og ja, en dame som kommer ut og roper på den måten, er definisjonen av "crazy")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (Akkurat nå):

Har du prøvd?

Jeg er slett ikke sikker på at ikke det ville virket mye bedre enn du tror...

Jeg vet at gutter råder andre gutter til "Dont put dick in crazy",  men du skal bare bli hørt av EN fyr som er ute av rekkevidde av god dømmekraft ... 🙂

(Og ja, en dame som kommer ut og roper på den måten, er definisjonen av "crazy")

Ja, men vil du ha barn med han uten dømmekraft? Det kan bli en "interessant" unge av det... :P 

Anonymkode: faa7b...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg leser at fødselstall ene stuper,fikk vil ikke sette barn til verden fordi vi er i usikre vanskelige tider ? jeg synes det er tåpelig å tenke sånn, hva tror dere skjer når ingen føder barn ? jo, vi blir færre folk til å ta jobber, det blir færre butikker,færre bedrifter, mindre folkeliv ute,og vi må nødt å ta inn flere innvandrere som må gjøre nordmenn burde ta.

Jeg leser innlegg etter innlegg på sosiale medier  at folk gråter og er lei seg over at butikker legges ned, ja er det noe rart tenker jeg, når ingen vil få opp folketallet ?? 🤣😲

Anonymkode: b6b81...201

Det er vel en grunn; alt koster og folk må jobbe fulltid. Å få mer enn to barn idag er et overskuddsprosjekt.

Anonymkode: 2a8bf...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verden har det bedre uten mennesker. At det blir færre butikker og bedrifter (dvs færre sjanser for det ekstreme konsumet vi nå har), og mindre "folkeliv" og styr og støy, må da bare være positivt.

Det kommer til å bli vanskelig i en periode, den dagen det er en overflod av eldre, og få voksne til å ta jobben med å holde menneskeverden i gang. Men så flater det seg vel ut etter hvert, og det blir balanse igjen. En vakker dag finnes mennesker kanskje bare i små grupper igjen, som lever mer i harmoni med naturen og ikke ødelegger alt i sin vei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men vil du ha barn med han uten dømmekraft? Det kan bli en "interessant" unge av det... :P 

Anonymkode: faa7b...2d6

(ser over på familiebildet ... )

tja... det er litt det samme lottoet uansett, og handler mere om dømmekraften på den som oppdrar. Suksessen i det bildet der er nok helst at jeg ikke var alene  ... 🙂

(Men det var mere en spøk på basis av hvor lett det er å bli gravid om tingelingene i kroppen virker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi trenger ikke bidra til ytterligere overbefolkning av verden.

Anonymkode: d80e4...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en ønsker barn er viktigere for vårt liv, enn at butikker vi i fremtiden kanskje ikke engang virkelig trenger skal være åpne. 

Vi kjøper ikke alle saker uansett, mesteparten havner på ei fylling, det uten at vi har kjøpt eller etter at vi er lei av fordi nå kjøper vi noe annet istede.

Helse er det som det blir alvorlig med, håper de finner en løsning på akkurat den biten. Men å bli ferre mennesker i verden skal gå fint på sikt, har vært ferre før, da klarer vi å være det igjen. Kanskje er det den naturlige mengden barn mennekser får når de som er fruktbare får bestemme sin kapasitet selv.

Anonymkode: cd881...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg leser at fødselstall ene stuper,fikk vil ikke sette barn til verden fordi vi er i usikre vanskelige tider ? jeg synes det er tåpelig å tenke sånn, hva tror dere skjer når ingen føder barn ? jo, vi blir færre folk til å ta jobber, det blir færre butikker,færre bedrifter, mindre folkeliv ute,og vi må nødt å ta inn flere innvandrere som må gjøre nordmenn burde ta.

Jeg leser innlegg etter innlegg på sosiale medier  at folk gråter og er lei seg over at butikker legges ned, ja er det noe rart tenker jeg, når ingen vil få opp folketallet ?? 🤣😲

Anonymkode: b6b81...201

Men jeg driter jo i om det blir mindre av ting. Dessuten gjør det jo ikke noe at det ikke er KIWI, REMA og COOP på hvert hjørne når det er færre folk, da trenger vi mindre av dette.

Verden er overbefolket.

Problemet er at det fødes få barn her og at det fødes mange i fattigdom og uten en fremtid andre steder i verden. Hadde de fått veldig mange færre barn der de ikke har råd til å gi barna et godt og trygt liv så hadde det være bra. 

Anonymkode: e19ea...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Druid skrev (20 minutter siden):

Har du prøvd?

Jeg er slett ikke sikker på at ikke det ville virket mye bedre enn du tror...

Jeg vet at gutter råder andre gutter til "Dont put dick in crazy",  men du skal bare bli hørt av EN fyr som er ute av rekkevidde av god dømmekraft ... 🙂

(Og ja, en dame som kommer ut og roper på den måten, er definisjonen av "crazy")

Faktisk ja. Men da får du mest sannsynlig ikke noe familiefar og det er ikke sikkert du kommer til å være interisert I den sexen selv. Så det er for virkelig virkelig virkelig desperate tider. Men liker at du nevner at det er litt tanken som stopper oss, ressursene finnes om vi er åpen for nye litt vel åpne veier.

Anonymkode: cd881...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett barn, har ikke råd til flere. 🫤

Har ikke tenkt å flytte inn i en pappeske av en leilighet, uten budsjett til strøm og mat, og uten mulighet til å følge opp barna økonomisk sånn som samfunnet er lagt opp..

Anonymkode: 1cc69...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers takk! Ingenting i verden kan få meg til å få barn 

Anonymkode: c92b8...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Om dere er fra Helgeland?

Jeg håper ingen blir fornærmet, men jeg var et sted der en sommer, uten på å nevne navn. Jeg har aldri sett så mange unge vakre mennesker med så mange barn! Det var helt fantastisk. Det var som en annen verden. Et sted der unge mennesker kan slå seg ned, kjøpe billig hus, og få masse barn. Tenk det!

 

Anonymkode: faa7b...2d6

Ikke fra Helgeland, men fra samme fylke lengre nord😊

Anonymkode: d5590...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...