AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #61 Del Skrevet 20. oktober 2024 Eva-Lena skrev (1 time siden): Det frister meg mindre og mindre å reise til USA. Det er så mye drap i det landet og virker som våpene blir brukt for det minste. Har vært mye i USA i flere ulike stater. Storbyer og på «bygda». Eneste skytevåpen jeg har sett i USA er på politi som bærer de synlig. Aldri bevitnet noe som helst av vold av noe slag. Anonymkode: 06694...613 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #62 Del Skrevet 20. oktober 2024 Aldri si aldri - men UAE/Dubai frister i hvert fall ikke. Da heller Saudi-Arabia. Har aldri vært i USA og det frister heller ikke - har aldri vært fan av amerikansk populærkultur - faktisk tvert imot, synes det påvirker norsk kultur og nordmenn altfor mye. Anonymkode: d631e...0e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #63 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 14.23): Enig med Dubai. Thailand på sexturisme steder, Australia for edderkoppene, Nederland for dop og igjen sex turisme, alle andre steder med farlige sosiale koder og farligere innsekter og dyr. USA gjør meg også nervøs med alle våpnene, tornadoer, alt skjer der. Er pingle, holder meg til land hvor bjørn er det farligste. Anonymkode: a1b6Vær 1...0f1 Vær klar over at Nederland er veldig mye mer enn Red Light District i Amsterdam som er enkelt å holde seg unna. Du ser mer av dop og sexsalg i Oslo sentrum enn alle steder jeg har vært i Nederland(med unntak av nevnte distrikt i Amsterdam). Anonymkode: 08bce...19c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 21. oktober 2024 #64 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 0.39): Jeg kan begynne. Dubai, sharia lover og diktatur. Anonymkode: f9a3e...7b7 Granka, Mallorca, Spania 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 21. oktober 2024 #65 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vær klar over at Nederland er veldig mye mer enn Red Light District i Amsterdam som er enkelt å holde seg unna. Du ser mer av dop og sexsalg i Oslo sentrum enn alle steder jeg har vært i Nederland(med unntak av nevnte distrikt i Amsterdam). Anonymkode: 08bce...19c Amsterdam var digg og red light district er verd å få med seg syns jeg. Er det rareste jeg noen gang har sett i mitt liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 21. oktober 2024 #66 Del Skrevet 21. oktober 2024 Kina,Nigeria, Nord Korea, Sudan, Eritrea, Panama og Libya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 21. oktober 2024 #67 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): India, for det virker utrolig skittent, og jeg hater den kvalmende karristanken fra indisk mat. Anonymkode: 7c68c...157 India er fantastisk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #68 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): India, for det virker utrolig skittent, og jeg hater den kvalmende karristanken fra indisk mat. Anonymkode: 7c68c...157 Det er en av verdens beste lukter! Anonymkode: 0b69d...af0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #69 Del Skrevet 21. oktober 2024 Uanonym bruker skrev (På 18.10.2024 den 14.11): Altså - dette skulle vel være land som mange liker å reise til. Mange svarer Nord-Korea, Sør-Sudan, Palestina etc. - men de er vel ikke akkurat kjent som populære reisemål. Det er vel knapt mulig å reise dit. Palestina er jo i teorien helt nydelig, med ørken og strender ved havet, perfekt klima etc. Bare synd det er fullt av islamister, også før krigen. Tyrkia er et land jeg ikke vil dra til. Anonymkode: 82227...100 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #70 Del Skrevet 21. oktober 2024 Ingen, faktisk. Jeg lever ikke livet basert på fordommer og antagelser. Ser folk slenger ut land som USA, og arabiske land, og tilfeldige land i Afrika. Uten at de aner noe om hvordan det er der. Uten å forstå at de aller fleste er vennlige og gjestfrie. og at kultur er noe annet enn noe man får et skakkjørt bilde av i mediene. Som kvinne har jeg alltid følt meg velkommen og trygg i flere arabiske land, blant annet. Og jeg har opplevd veldig oppegående og reflekterte Amerikanere, som bor på spennende steder, der det ikke har vært drap på mange tiår. Jeg har reist på landsbygda i Afrika, og opplevd at man insisterer på å dele de få ressursene man har, og nekter å ta i mot noe, da jeg er gjest. Selv Mallorca som er nevnt som en versting her, jeg kan ikke si Alcudia er min favoritt, men å kjøre ut Formenter, eller besøke Port de Soller utenom sesong, eller cave de drachs på tampen av dagen når de fleste turistene har dratt hjem, det er opplevelser å få med seg i livet. Jeg respekterer kulturen og skikkene i landet jeg er i. Selv om jeg til tider er prinsipielt i mot styresettet. Det å holde seg unna bidrar bare til større forskjeller, og en befolkning som ikke ser kontrastene. Dere går glipp av utrolig mye. Anonymkode: 2df94...4a2 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #71 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tyrkia er et land jeg ikke vil dra til. Anonymkode: 82227...100 Gå rundt i ruinene i Ephesus og virkelig kjenne på historien, prøve ut tyrkiske bad, seile over Cappadocia i luftballong med hundrevis av andre ballonger rundt deg, gå rundt på spennende Bazarer, Meze og annen fantastisk mat, se solnedgangen fra mt.nerut, bade i turkise kilder i Pemukkale. Et land som har mye å by på. Anonymkode: 2df94...4a2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #72 Del Skrevet 21. oktober 2024 Har også bare positive opplevelser fra Dubai, ikke merket noe til noe dårlig kvinnesyn eller andre dårlige opplevelser, heller tvert om, et land der man ble behandlet fint og med respekt. Ikke mye mas fra selgere eller noe slikt. Tenker man fint kan være turist her og oppleve en annen kultur uten å støtte styresettet. Fantastiske opplevelser der, ikke så mye historie, men nydelige plasser, strender, shoppingmuligheter. Men personlig synes jeg det er bra ikke så mange reiser dit, så holder prisene på fly seg rimelig, så kan folket heller dra til Granca Anonymkode: 42abb...bbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #73 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har også bare positive opplevelser fra Dubai, ikke merket noe til noe dårlig kvinnesyn eller andre dårlige opplevelser, heller tvert om, et land der man ble behandlet fint og med respekt. Ikke mye mas fra selgere eller noe slikt. Tenker man fint kan være turist her og oppleve en annen kultur uten å støtte styresettet. Fantastiske opplevelser der, ikke så mye historie, men nydelige plasser, strender, shoppingmuligheter. Men personlig synes jeg det er bra ikke så mange reiser dit, så holder prisene på fly seg rimelig, så kan folket heller dra til Granca Anonymkode: 42abb...bbc Jeg har to tanker rundt det med Dubai, og hatet mot reiser dit; 1) Det mange synes er "slitsomme selgere" er for meg kultur. Man må lære å fase ut, fokusere på å se på ting og omgivelser, ta alt med et smil i stedet for å være sur. Da blir det en helt annen opplevelse. Ser du selvsikker ut, får øyekontakt, smiler og rister kort på hodet, så forstår de at du har kontroll. 2) Dette med å "støtte regimet" er for meg det motsatte. De pengene jeg legger igjen er ingenting, sett mot oljepengene deres. Men det at jeg og andre reiser bidrar til mer toleranse, og endring over tid. Slutter du å besøke et land bare fordi du er i mot styringsmakten, så frarøver du også lokalbefolkningen en mulighet til å se hvordan andre kan leve sitt liv. Der jeg går foran mannen, og ofte er den som betaler. Er den som snakker til sjåføren, bestiller mat på restaurant, sjekker inn på hotellet. Er vestlig kledd, selv om det er dekkende nok av respekt. Anonymkode: 2df94...4a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #74 Del Skrevet 21. oktober 2024 GrønnNellik68 skrev (12 timer siden): Granka, Mallorca, Spania Alle disse stedene er Spania. Anonymkode: ca738...360 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #75 Del Skrevet 21. oktober 2024 Enig i at det finnes mange nyanser her, og synes ikke det er så lett å avskrive hele nasjoner med mye å tilby. Slår likevel et slag for at Maldivene er et land jeg ville holdt meg unna. Det finnes mange land som både kan tilby mye spennende og mye dritt, og som det derfor er litt både og med, men Maldivene har lite på pluss-siden annet enn sol og bad på paradisstrender. Samtidig er det et land der du mister statsborgerskapet om du ikke bekjenner deg til rett religion, selv om prinsippløse vestlige turister slipper å forholde seg til det. Da finner jeg meg heller andre paradisøyer. Anonymkode: f6496...b5b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #76 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg velger bort de 2 milliardene som bor i India. Kina og dropper siste milliarden mennesker i samtlige afrikanske land bortsett fra Marokko. Anonymkode: 7fcac...529 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #77 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 0.39): Jeg kan begynne. Dubai, sharia lover og diktatur. Anonymkode: f9a3e...7b7 Dubai Albania ( noen sier det er nye syden) Albania liksom...korrupt..mafia.. Anonymkode: 44973...8bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #78 Del Skrevet 21. oktober 2024 USA, Hellas, alle muslimske land, Thailand, Frankrike, India. Har derimot veldig lyst å dra til Australia, New Zealand, Karibien, Mexico, Albania, Kroatia, Italia og Japan. Anonymkode: 68d05...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #79 Del Skrevet 23. oktober 2024 TLR skrev (På 18.10.2024 den 12.43): Spania og da spesielt de spanske øyer. Du kunne ikke tenkt deg å se Sevilla, Cadiz, Tarifa, eller Valencia? Why not? Spania er et stort land med mangfold, hvor for det meste er autenstisk spansk uten masseturisme. Men hvis du tror Spania er synonymt med Granca og Mallorca, så for all del Anonymkode: f5624...b5a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #80 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.10.2024 den 22.08): Dubai Albania ( noen sier det er nye syden) Albania liksom...korrupt..mafia.. Anonymkode: 44973...8bd Dubai er ikke et land. Anonymkode: f5624...b5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå