Gå til innhold

Hva er best av langkornet ris og hurtigris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syns faktisk boil in bag er vondere enn hurtigris. Pluss masse mikroplast.. 

Koker jasminris selv nå, synes den er best. Pluss at jeg har funnet ut at det er latterlig enkelt å koke ris selv😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har riskoker, så slenger den ristypen jeg trenger oppi der. Vet ikke hva hurtigris er.

Anonymkode: a9041...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (3 timer siden):

Syns faktisk boil in bag er vondere enn hurtigris. Pluss masse mikroplast.. 

Koker jasminris selv nå, synes den er best. Pluss at jeg har funnet ut at det er latterlig enkelt å koke ris selv😅

Plast inni ris?

Anonymkode: 3a755...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (3 timer siden):

Syns faktisk boil in bag er vondere enn hurtigris. Pluss masse mikroplast.. 

Koker jasminris selv nå, synes den er best. Pluss at jeg har funnet ut at det er latterlig enkelt å koke ris selv😅

Enig. Er umulig å koke ris i boil’n bag uten at den blir overkokt, vassen og smakløs. Aldri skjønt poenger med dem. Ris er noe av dem enkleste å koke. Jeg liker best Jasmin ris. Jo mer dem kleber jo bedre❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Plast inni ris?

Anonymkode: 3a755...846

Boil in bag har en slags plast rundt, som du fjerner etter at risen er ferdigkokt. Går ut fra at det ikke hadde vært lov å selge det om det var helsefarlig. Har spist ris som har vært kokt i de posene ved mange anledninger, tror det går bra...

 

Anonymkode: a5456...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i jasminris , og jo mer klebrig jo bedre som andre sier her. Bruker gjerne boil in bag også. Kommer helt an på. 
Hurtigris har jeg glemt litt ut, siden jeg liker best veldig myk ris, og da er det jasminris som er tingen. Fullkornsris er alternativet her, men generelt så spiser vi lite ris. 

Jeg hadde bare brukt det jeg liker best, enten det var hurtig, brun, hvit, mer spesiell, jasminris, basmatiris, boil in bag osv. Jeg hadde en periode for en god del år siden der jeg kun spiste brun ris, og jeg hadde en veldig dårlig hybelkomfyr. Tok minst halvannen time å koke 🤣🙈 Skjønner ikke at jeg orket. Følte meg veldig dedikert 🤣🤓 Jeg er ikke der nå og det går mer i poteter, men vi har alle ulike sesonger i livet, ulikt utgangspunkt, og ulike smakspreferanser, så nyt hurtigris om det er det som passer en best. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoil in bag er helt ålreit det da. Venninna mi bruker det. Alt er bedre enn ming hurtigris eller hva den vederstyggeligheter heter. Men jasminris er best. 

Anonymkode: fea7c...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Spoil in bag er helt ålreit det da. Venninna mi bruker det. Alt er bedre enn ming hurtigris eller hva den vederstyggeligheter heter. Men jasminris er best. 

Anonymkode: fea7c...639

Hva er det for noe?

Anonymkode: 3a755...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 0.46):

Mye matsnobber her. Ris er ris.

Anonymkode: fb50c...909

Er det snobbete å ha smaksløker? Hurtigris har jo verken smak eller konsistens som ris. 

Anonymkode: 579df...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasmin boil in bag. Kanskje ikke så raffinert, men med smør eller steke kraft og krydder er det digg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.10.2024 den 0.46):

Mye matsnobber her. Ris er ris.

Anonymkode: fb50c...909

Jeg lever godt med å bli kalt matsnobb fordi jeg ikke syns hurtigris er godt.

Det heter forresten "Mange matsnobber her".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...