Gå til innhold

Kan man søke om en eller svært få behandlere på Riksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært til behandling å Riksen og hatt ett forsøk der. Det gikk ikke bra på noe vis for å si det sånn. Jeg ble feilbehandling, overstimulert, jeg har ikke tall på antallet leger som har behandlet meg, og det skrives ikke journal for alt så jeg vet heller ikke hvem de er.

Jeg har tidligere vært utsatt for overgrep, og denne prosessen på Riksen har ført til at en del traumer har blitt vekket til live og jeg kjenner på enorm angst og engstelse for at kroppen min skal bli "håndtert", som jeg føler er rette ordet for hva som skjer siden jeg ikke føler jeg har noe å si på hva som skjer med kroppen min. 

Jeg har gått privat nå en runde, og skal snart ha siste innsett der. Her har jeg hatt én lege, og en i reserve. Det har vært utrolig nye bedre for meg. 

Jeg har ikke råd til å fortsette privat, så hvis dette ikke går må jeg tilbake til Riksen. Jeg vet rett og slett ikke om jeg klarer det, selv om jeg må. Jeg kjenner på at jeg allerede nå begynner å utvikle en fødselsangst, fordi jeg er så redd og det er så vanskelig for meg at andre skal håndtere kroppen min uten at jeg har gitt dem lov og at jeg vet hvem de er. 

Er det noen som vet om det finnes noen muligheter for å begrense antallet leger man blir undersøkt av hos Riksen?

For min del ville det virkelig hjulpet om jeg kunne vite hvem jeg skulle til og denne var en kjent person. 

Anonymkode: 7b536...83b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tviler sterkt, du far den legen som er på jobb den dagen. Det er ulikt hvilke leger som jobber med hva ulike dager.

Anonymkode: 8d2b6...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje vurdert å søke meg til et annet sted.. Riksen er en av de største (og dermed de verste) på sånn typisk samlebåndfølelse.. Vi er i Porsgrunn og legen vi fikk tildelt er "vår" lege. Han har da konsultasjon, ansvar for medisiner, egguttak og innsett. Eneste måten vi skulle fått en annen lege er hvis han skulle blitt syk og vi hadde fått en vikar :) Sykepleiere er det mange ulike av men det går fint så lenge vi har en lege å forholde oss til

Anonymkode: a50bb...bca

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ville kanskje vurdert å søke meg til et annet sted.. Riksen er en av de største (og dermed de verste) på sånn typisk samlebåndfølelse.. Vi er i Porsgrunn og legen vi fikk tildelt er "vår" lege. Han har da konsultasjon, ansvar for medisiner, egguttak og innsett. Eneste måten vi skulle fått en annen lege er hvis han skulle blitt syk og vi hadde fått en vikar :) Sykepleiere er det mange ulike av men det går fint så lenge vi har en lege å forholde oss til

Anonymkode: a50bb...bca

Så utrolig fint at de kan få til det også i det offentlige!

Jeg bor på innlandet, og ser at det vil ta over 4 timer reisevei en vei for oss, så da får vi ikke til det er jeg redd :( 

Anonymkode: 7b536...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så utrolig fint at de kan få til det også i det offentlige!

Jeg bor på innlandet, og ser at det vil ta over 4 timer reisevei en vei for oss, så da får vi ikke til det er jeg redd :( 

Anonymkode: 7b536...83b

Vi bor også flere timer unna, mot Eidsvoll :) Vi er kun i Porsgrunn 3 ganger, ved konsultasjon, uttak og innsett. Ultralydene gjorde vi her hjemme. I tillegg har vi fått km-godtgjørelse på nesten 800kr pr tur :) 

Anonymkode: a50bb...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...