Gå til innhold

Den store reisetråden. Hvilke, og hvor mange, land har du vært i?

Paneera

Hvor mange land har du vært i?   

100 stemmer

1. 1. Hvor mange land har du vært i?

Anbefalte innlegg

Norge

Sverige

Danmark

Finland

Tyskland

Latvia

Litauen

Estland

Russland

Frankrike

Spania

Kroatia

Italia

Montenegro

Kina

Sveits

Usa

Canada

Mexico

Brasil

Chile

Colombia

Egypt

Sør Afrika

Tanzania

Australia

New Zeland

India

Nepal

Sri Lanka

Emiratene

Tunisia

Thailand

Vietnam

Laos

Kambodsja

Malaysia

Indonesia

Singapore

Fiji

Cuba

Costa Rica

Jamaica

Peru

Argentina

Tsjekkia

Polen

Færøyene

Island

Irland

Hellas

Malta

Nederland

Portugal

Storbritannia

Ungarn

Romania

Bulgaria

Georgia

Monaco

Østerike

Albania

Qatar

Tyrkia

Sør Korea

Taiwan

Japan

Israel

Filippinene

Jordan

Mongolia

Myanmar

Samoa

Kenya 

Ghana

Seychellene

Det ble flere enn jeg trodde... 76 land.  Og skal seile i karibien neste år, så da blir det flere land.  

Endret av Sonit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, Frankrike, Sveits, Østerrike, Spania, Italia, Polen, Tsjekkia, Slovakia, Ungarn, Romania, Israel. 

Sør-Afrika, Eswatini, Mosambik, Zimbabwe, Malawi. 

USA, Canada, Mexico, Chile. 

India, Kina. 

Australia. 

29 tilsammen, og alle kontinenter utenom Antarktis. 

Anonymkode: a2894...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (På 18.10.2024 den 13.04):

Det kommer litt an på prioriteringer. Vi prioriterer heller reiser over f.eks alkohol, rusmidler og festing. Jeg reiste mye mens mine studiekamerater festet vekk pengene sine. ;) 

Samme her. Og vi har møbler lenge, og er ikke opptatt av oppussing så lenge det vi har er funksjonelt. Kjøper så og si aldri pyntegjenstander og smådill fra interiørbutikker. Spiser god mat og går endel på restaurant, men lager flere skikkelig billige og gode middager hver uke.

Jeg reiste også mye som barn med foreldrene mine, og jeg har jobbet i korte perioder i flere land. Jeg må alltid ha en reise eller to å se frem til. Uten det føles livet litt tomt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige valg på avstemningen. Jeg har vært i 10 land, krysser jeg da av på 5-10 eller 10-15? ;)

Det vanlige er jo å ha alternativer som 0-5, 6-10, 11-15 osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Frankrike, Italia, Monaco, Spania, Ungarn, Sveits, Østerrike, Belgia, Nederland, Portugal, England, Hellas, Bulgaria, India, USA, Kapp Verde + Madeira som autonom region. Så 20,5

Anonymkode: 4c1bb...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

SPOCA skrev (På 18.10.2024 den 13.04):

Det kommer litt an på prioriteringer. Vi prioriterer heller reiser over f.eks alkohol, rusmidler og festing. Jeg reiste mye mens mine studiekamerater festet vekk pengene sine. ;) 

Går fint an og kombinere begge deler.

Jeg brukte mye penger på «alkohol, rusmidler (snus) og festing» i studietida.
Samtidig som jeg jobbet så pass mye deltid at jeg også kunne reise. Har nå besøkt 10 land utenfor Europa, 35 totalt, ekskludert Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plenum77 skrev (1 time siden):

Går fint an og kombinere begge deler.

Jeg brukte mye penger på «alkohol, rusmidler (snus) og festing» i studietida.
Samtidig som jeg jobbet så pass mye deltid at jeg også kunne reise. Har nå besøkt 10 land utenfor Europa, 35 totalt, ekskludert Norge.

Det er klart, det har vel ingen nektet for? Jeg snakker dog om de som ikke har råd til begge deler, eller som ikke har råd til reiser fordi de gjør det ene over det andre. Igjen, det kan handle om prioriteringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i nærmere 100 land, som blir litt mye å ramse opp her.

Har vært i nesten alle land i Europa og nesten alle land i sør og øst Asia, i tillegg til noen land i Afrika, Amerika (nord og sør) og Oceania.

Elsker å reise, og reiste massevis i 20 og 30 årene, frem til Covid kom.

Nå er jeg småbarnsmor, men barnet mitt på snart tre år har allerede vært i 15 land, og skal utenfor Europa for første gang nå i jula. Blir en tur til Vietnam og Hong Kong.

Gleder meg til å reise masse med han også fremover! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Sverige, Danmark, Finland, Polen, Tyskland, Tyrkia, Montenegro, Spania (Mallorca), Bulgaria, Italia, Frankrike, Hellas (Kreta), Malta, USA, Storbritannia (England og Skottland).

Anonymkode: 7b333...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har vært i 56 land og er enig med dem over om at dette handler om interesse og prioriteringer. Reiste også en del som student. Jobbet mye, brukte lite penger på klær osv, men mer på kafébesøk, turer på byen, god vin og reiser. I dag er jeg i jobb og har god økonomi. Men hører fra venner at de ikke «kan» reise pga barna - men likevel pusser de opp huset og handler interiør i mengder. De hadde med andre ord hatt råd til å reise om prioriteringene var annerledes. Så der er vel folk bare ulike. 

Anonymkode: 76226...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige, Danmark, Finland, Skottland, Spania, Frankrike, Tyrkia, Qatar, Russland, Mongolia, Kina, India, Thailand, Bulgaria, de forente arabiske emirater, Hellas. 

Anonymkode: b8cb5...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært i fryktelig mange land. Tre kontinenter og rundt 20 land. Men har vært veldig mye i to syd-europeiske land. Trives best der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...