Gå til innhold

Den store reisetråden. Hvilke, og hvor mange, land har du vært i?

Paneera

Hvor mange land har du vært i?   

88 stemmer

1. 1. Hvor mange land har du vært i?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i 16 land totalt. 

Sverige

Danmark (2)

Finland

Storbritannia, England (3)

Tyskland 

Frankrike 

Sveits

Estland

Latvia

Polen

Tsjekkia (2)

Spania (3)

Tyrkia 

NY, USA

Singapore 

Indonesia: Bali & Lombok. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært i over hundre land fordelt på alle verdensdelene. Gidder naturlig nok ikke liste opp alle. 😅 Reising har alltid vært en stor prioritet i livet mitt, og kommer nok alltid være det.

Anonymkode: 29d72...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sverige, Finland, Danmark, Færøyene, UK, Irland, Frankrike, Italia, Spania, Slovenia, Kroatia, Montenegro, Serbia, Bosnia-Hercegovina, Ungarn, Tsjekkia, Slovakia, Polen, Tyskland, Nederland, Hviterussland, Russland, Litauen, Vatikanstaten, Østerrike, USA, Cook Islands, Fiji, New Zealand, Australia, Singapore, Egypt, Thailand, Indonesia, Kambodsja. Så 35?
Det inkluderer ikke mellomlandinger eller togreiser hvor jeg har reist gjennom landet uten å besøke det.  Jeg skulle gjerne krysset av mange flere land på den lista, men med tre barn blir reising fryktelig dyrt…

Anonymkode: eedba...a39

Jeg glemte Hellas, ser jeg. 

Anonymkode: eedba...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge, Sverige, England, Tyskland, Spania, Tyrkia(X mange, mannen er herfra), Slovenia, Italia, Sveits(x2), Tjekkia(x2), Østerrike, Japan. Høyt på listen over steder å dra nå står Island, Kina, Korea og Thailand:D

Vokste opp fattig så jeg føler meg nå priviligert som kan reise til så mange flotte steder:)

Anonymkode: f4e0b...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge

Sverige

Danmark 

Tyskland

Frankrike

Yugoslavia

Hellas

Nederland

England

Østerrike

Slovenia 

Kroatia

Tyrkia

Latvia

Monaco

Polen

Marokko

Qatar

Thailand 

Vietnam

Italia

Spania

Sveits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste mye noen år før jeg fikk barn. Så et opphold på 30 år. Har nå begynt å reise igjen

Har vært i:

Sverige, Danmark, England, Spania, Hellas, Portugal og Sør-Afrika. 

Anonymkode: b2108...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Reiste mye noen år før jeg fikk barn. Så et opphold på 30 år. Har nå begynt å reise igjen

Har vært i:

Sverige, Danmark, England, Spania, Hellas, Portugal og Sør-Afrika. 

Italia også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Oi, er det vanlig å ha vært i 30-40 land? Det er ikke vanlig i min omgangskrets, men det høres kjekt ut!

Anonymkode: 25e0d...c5b

Det er nok ikke vanlig blant det gjennomsnittlige nordmann, men dette er et reiseforum og da tiltrekker det seg naturligvis reiseglade mennesker. Jeg har vært i 35 land og blant folk jeg kjenner, så er det mange, men her på forumet så er det nesten færrest 😅

Anonymkode: df63a...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverige

Danmark

Tyskland

England

Frankrike

Fillipinene

Singapor

Kina

Italia

Polen

Sør Korea

Anonymkode: f63bc...65e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (7 timer siden):

Jeg har vært i 18 land totalt. 

Sverige

Danmark (2)

Finland

England (3)

Tyskland 

Frankrike 

Sveits

Estland

Latvia

Polen

Tsjekkia (2)

Spania (2)

Tenerife

Tyrkia 

NY, USA

Bali

Singapore 

Lombok

Bali, Lombok og Tenerife er da ikke land. For så vidt ikke England heller, men ser mange i tråden har skrevet England i stedet for Storbritannia.

Anonymkode: dfe5b...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i 40+ land. Og alle verdensdeler. I mange land har jeg vært mange titals ganger, er årlig innom byer som London og København, samt faste turer til Spania og Italia. Er mer opptatt av å samle opplevelser enn å telle land, men antall land tikker likevel sakte oppover. 

Anonymkode: ef95b...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bali, Lombok og Tenerife er da ikke land. For så vidt ikke England heller, men ser mange i tråden har skrevet England i stedet for Storbritannia.

Kan finne på å si England selv. 

Har vært en rekke steder i Wales, Skottland, England, og Nord-Irland. Så kan forskjellen, men forstår også hva folk egentlig mener når de sier england ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Danmark og Spania. 

Anonymkode: 4e98b...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge (bosted)

Sverige

Finland

Danmark (har bodd der)

Tyskland

England (har bodd der)

Østerrike

Spania

Irland (har bodd der)

Sveits

Iran

USA (har bodd der)

Mexico

Russland

Anonymkode: 7a881...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er sant. Kunne selvfølgelig skrevet Indonesia. Tenkte ikke på det. Takk for innspill 🤗

Er vel mest for at det faller seg mer naturlig å skrive England tenker jeg. 

Da har jeg vært i 16 land 🌞

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mange av studenter klager på at studiestøtten ikke strekker til, likevel bruker de penger på helt unødvendige ting. En kaffe her, en iste der. Mat i kantina. Disse pengene kunne de ha brukt på sparing, reising etc. 

Jeg var student mellom 2017-2020, og sparte mellom 3-4000 kr hver måned. Studiestøtten var på 7-8000 kr i mnd, men jeg fikk også ekstra stipend. Men disse brukte jeg ikke noe av. De gikk rett til sparekonto. Samme med storstipend. Så jeg levde på kun 7-8000 kr i mnd. Jeg kjøpte ikke noe i kantina, hadde alltid med meg matpakke og vannflaske. Drakk eller festa nesten aldri. Ukeshandla hver mandag. Det var bare 3 år. Mine medstudenter var ute hver helg. 

Mitt sparepotensial er en en av grunnene til at jeg fikk startlån hos Husbanken, og kom meg innpå boligmarkedet (deres ord). På 10 år har jeg spart nesten 170 000 kr, uten å hatt en eneste jobb. Har kun levd på studielån, tiltakspenger, AAP og ung ufør i løpet av disse årene. Så jo at man ikke velger å feste er definitivt en av grunnene til at man ikke kan reise. Høsten når jeg begynte på mitt siste år av min bachelorgrad reiste jeg en uke til Bulgaria.

Anonymkode: ba368...4fd

Altså, hver sin lyst, men det hørtes utrolig stusselig ut. Man kan jo spare seg til fant også. Når jeg tenker på min studietid, minnes jeg med glede alle lesepausene med venninner med iskaffe, en bolle i kantina, øl ute osv. Selvfølgelig forståelse for at man ikke gidder alkohol hvis man er avholds eller ikke liker det, men synes det høres stusselig ut å droppe det fordi man skal spare penger? Jeg reiste på lengre backpacking-turer ila studie også, og var riktignok blakk som ei kjerkerotte da jeg startet å jobbe. Hadde spart opp nok penger til å kjøpe leilighet etter ett år med full jobb, så det ordnet seg likevel, selvom jeg sløste mye penger under studiene. Hvis du allerede visste at du ikke skulle jobbe da du studerte, er det en annen sak. 

Anonymkode: 3b1d6...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Altså, hver sin lyst, men det hørtes utrolig stusselig ut. Man kan jo spare seg til fant også. Når jeg tenker på min studietid, minnes jeg med glede alle lesepausene med venninner med iskaffe, en bolle i kantina, øl ute osv. Selvfølgelig forståelse for at man ikke gidder alkohol hvis man er avholds eller ikke liker det, men synes det høres stusselig ut å droppe det fordi man skal spare penger? Jeg reiste på lengre backpacking-turer ila studie også, og var riktignok blakk som ei kjerkerotte da jeg startet å jobbe. Hadde spart opp nok penger til å kjøpe leilighet etter ett år med full jobb, så det ordnet seg likevel, selvom jeg sløste mye penger under studiene. Hvis du allerede visste at du ikke skulle jobbe da du studerte, er det en annen sak. 

Anonymkode: 3b1d6...3f7

Tenker at det alltid handler om prioriteringer, og hva som gir verdi varierer fra person til person. 

Blant annet har jeg aldri sett på snoping og kaffe som "kos". I disse pausene var kosen å snakke med andre. 

Når det gjaldt alkohol likte jeg en fest. Men en flaske hvitvin på vorspiel, til 70 kroner, holdt for meg. Hadde det gøy på byen likevel, og slapp å være dårlig dagen etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra Norge:

Sverige, Danmark, Tyskland, Italia, Hellas, Spania, Irland, Storbritannia (England), Maldivene, Latvia, Nederland, Polen, Belize, Guatemala, Mexico.

Så nøyaktig 15 land.

Anonymkode: 63d91...7d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom Norge har jeg vært i Sverige, Danmark, Latvia, Tyskland, Italia, Hellas, Irland og Storbritannia (England, Skottland og Nord-Irland).

Anonymkode: c70b5...9b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...