Gå til innhold

Outlander sesong 7B kommer snart!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):
  Skjul innhold

Denne sangen var vel fra Claires tid også. Ingen kan ha memorert den etter å eventuelt så vidt ha hørt henne nynne på den, for så å lære den bort til Faith. Det gir ikke mening.

Anonymkode: 7ad3e...29c

Enig! 

Anonymkode: e89ab...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):
  Skjul innhold

Denne sangen var vel fra Claires tid også. Ingen kan ha memorert den etter å eventuelt så vidt ha hørt henne nynne på den, for så å lære den bort til Faith. Det gir ikke mening.

Anonymkode: 7ad3e...29c

Spoiler

Det finnes folk som kan huske sånt etter å ha hørt det en gang. Sannsynligvis flere sånne enn folk med tidsreise-gen. 😅 Men, noen kan jo ha kommet fra fremtiden, eller Faith kan selv ha reist i tid og lært den. Ganske sikkert en tidsreisende hun også. Tipper hun (voksne Faith) heller ikke er død, men befinner seg i en annen tid.

Anonymkode: 310f1...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenker at et eller annet i den retningen må skje. Det må være noe som binder historien sammen, annet enn at ungene dine en dag skal gifte seg. Det gir ikke noen mening å ha to helt separate historier i samme TV-serie. 

Enig, det vil være for dumt å ikke benytte seg av muligheten til at Claires far eller mor (eller begge) kan reise i tid. Tipper det er noe muffens med den ulykken deres. 

Forresten, begynner å bli vanskelig å følge med på alle spoiler-tagene, noen flere som stemmer for å diskutere åpent nå som det har gått noen dager siden siste episode?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Enig, det vil være for dumt å ikke benytte seg av muligheten til at Claires far eller mor (eller begge) kan reise i tid. Tipper det er noe muffens med den ulykken deres. 

Forresten, begynner å bli vanskelig å følge med på alle spoiler-tagene, noen flere som stemmer for å diskutere åpent nå som det har gått noen dager siden siste episode?

Det tror jeg også! At det er noe med ulykken. Kanskje de dro tilbake i tid, som faren til Roger? 
Jeg er også enig i at vi må kunne dropper spoiler-skjuling nå. 
Jeg har forresten sett flere innlegg fra Diana G. at det vil bli ulik slutt i boka vs serien, og det virker som om det er forskjeller knyttet til Faith også. Virker som om twisten i siste episode ikke kom fra henne. Vi får se! Det er håp om at den siste boka kommer i løpet av året. Jeg er bare på bok to, det er ikke sikkert jeg rekker å lese alle bøkene før den tid uansett. 🤣 De er rimelig tykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har forresten sett flere innlegg fra Diana G. at det vil bli ulik slutt i boka vs serien, og det virker som om det er forskjeller knyttet til Faith også. Virker som om twisten i siste episode ikke kom fra henne. 

Kanskje ikke det med sangen, men hun skrev jo åpenbart ikke inn scenen med medaljongen og Faith i boka uten grunn. Og Claire så jo bildet og navnet og tenkte tanken. Bare i det virkelige liv at ting skjer uten grunn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 21.12):

Kanskje ikke det med sangen, men hun skrev jo åpenbart ikke inn scenen med medaljongen og Faith i boka uten grunn. Og Claire så jo bildet og navnet og tenkte tanken. Bare i det virkelige liv at ting skjer uten grunn 😅

Men årsaken til at hun skrev det inn i boka var ikke at Faith var datteren deres. Så der vil boka og TV-serien skille lag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg klikker i hvert fall hvis den historien renner ut i sanden som i boka, med at Jamie sier det er ønsketenkning og så tenker de ikke mer på den saken. Men nå har de lagt inn en ekstra ting som må forklares, med sangen. Når det er sagt har serien hatt cliffhangers som det ikke ble noe mer av, som den gangen Roger og Brianna gikk gjennom steinene (for tidlig) og de lurte oss til å tro at de var havnet på et helt annet sted. Så viste det seg bare at de ikke hadde reist i det hele tatt 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.1.2025 den 9.46):

Jeg klikker i hvert fall hvis den historien renner ut i sanden som i boka, med at Jamie sier det er ønsketenkning og så tenker de ikke mer på den saken. Men nå har de lagt inn en ekstra ting som må forklares, med sangen. Når det er sagt har serien hatt cliffhangers som det ikke ble noe mer av, som den gangen Roger og Brianna gikk gjennom steinene (for tidlig) og de lurte oss til å tro at de var havnet på et helt annet sted. Så viste det seg bare at de ikke hadde reist i det hele tatt 😛 

Enig! Og ja, den cliffhangeren med Roger og Brianna var utrolig teit. Jeg synes i og for seg cliffhangeren da Brianna og ungene falt gjennom steinene denne gangen også var ganske teit. Episoden sluttet med at Mandy løp mot steinene. Det neste vi så, var at alle tre gikk mot Roger. Hele tidsreisen til Roger har de gjort skuffende lite ut av. Det lå mye potensialet der. Jeg regner med de ikke hadde tid til å utdype det mer? Gleder meg til jeg kommer så langt i bøkene, men det er en stund til (er bare på bok to). 🤣

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Enig! Og ja, den cliffhangeren med Roger og Brianna var utrolig teit. Jeg synes i og for seg cliffhangeren da Brianna og ungene falt gjennom steinene denne gangen også var ganske teit. Episoden sluttet med at Mandy løp mot steinene. Det neste vi så, var at alle tre gikk mot Roger. Hele tidsreisen til Roger har de gjort skuffende lite ut av. Det lå mye potensialet der. Jeg regner med de ikke hadde tid til å utdype det mer? Gleder meg til jeg kommer så langt i bøkene, men det er en stund til (er bare på bok to). 🤣

Ja, gjenforeningen med faren var noe av det jeg har sett mest frem til i serien, men de bare lette og lette og så fant de ham vasende rundt i skogen. Hadde sett for meg noe mer episk 😅 Det samme med "hendelsen" mellom Claire og Lord John, som ble bare noen sekunder lang. Virker som de har gjort det sånn for å please alle som er rasende på hele den historien og ikke vil se Claire med andre enn Jamie. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, gjenforeningen med faren var noe av det jeg har sett mest frem til i serien, men de bare lette og lette og så fant de ham vasende rundt i skogen. Hadde sett for meg noe mer episk 😅 Det samme med "hendelsen" mellom Claire og Lord John, som ble bare noen sekunder lang. Virker som de har gjort det sånn for å please alle som er rasende på hele den historien og ikke vil se Claire med andre enn Jamie. 

Ja, de kunne gjerne gjort litt mer ut av det med Claire og John. Scenen mellom dem neste morgen var veldig fin, da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, de kunne gjerne gjort litt mer ut av det med Claire og John. Scenen mellom dem neste morgen var veldig fin, da! 

Ja, jeg liker Lord John i serien. Mens i boka synes jeg kapitlene om ham er dørgende kjedelige. Samme med William, hjelper at de har fått to sjarmerende karer til å spille rollene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...